Gå till innehåll

AK på BB - DON


BeroendeForever

Recommended Posts

Boss Media, $300.00/600.00 Hold'em Tournament, 10 Players

Hand Converter by Pokerhand.org

 

Board:

töki69 (CO): $720

skodillac (SB): $6,195

HERO (BB): $1,005

Mauro_10 (UTG): $1,865

FORZAACI (MP1): $3,890

azoso (MP4): $1,325

 

Dealt to HERO A:club: K:club:

 

Pre-flop:

(2 folds), azoso all-in $1,325, (2 folds)HERO ???

 

 

Stackarn är alltså FÖREEEE blinds :)

 

 

Fold/Syn.

 

Kolla stackarna, 5 betalda naturligtvis.

€20 nivå

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men det är väl hand-analys. Även om det står hur jag spelade så finns det mkt att diskutera kring den här handen?

 

 

Eller så skriver du resultatet efteråt, så blir det nog en bättre diskussion.

 

EDIT: Är ingen DON spelare men borde väl vara bra att folda, är väl bättre att ställa själv sen? Sen har du en med mindre marker än dig som får blindsen före dig nästa varv och måste troligen hitta på ngt innan dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller så skriver du resultatet efteråt, så blir det nog en bättre diskussion.

 

EDIT: Är ingen DON spelare men borde väl vara bra att folda, är väl bättre att ställa själv sen? Sen har du en med mindre marker än dig som får blindsen före dig nästa varv och måste troligen hitta på ngt innan dig.

 

sa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1) För att diskussionerna kring handen ska bli så bra och neutrala som möjligt utelämnar man själva resultatet av handen. All action efter FI´s all in kunde du ha tagit bort. (Läs postningsreglerna för handanalysdelen.)

 

2) Givetvis foldar du AKs här. Mtp stackdjupen synar du troligtvis inte ens med KK. Vissa skulle kanske t.o.m lägga AA.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köper inte heller det där med att folda allt. Vi har inte stack för att folda oss ITM och låta någon annan göra jobbet.

 

Jag hade nog även tagit synen med AK tror jag.

 

 

Edit: Stacken Hero har är väl före postningen av BB antar jag.

 

Edit2: Räcker ju med att lillstacken får en walk i BB om vi ska hålla på och folda för att vi ska vara riktigt illa ute ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför folda AA?

han som är nästa man att bli all in på blindsen måste ju ha större chans att överleva än AA har chans att förlora?

 

Om det är rutinerade DoN-spelare vid bordet synar de ner hans BB. Chansen att han vinner är ju inte särskilt stor. Visst, risken är att han får walk men hellre det än att ta synen.

 

Jag köper inte heller det där med att folda allt. Vi har inte stack för att folda oss ITM och låta någon annan göra jobbet.

 

Jag hade nog även tagit synen med AK tror jag.

 

 

Edit: Stacken Hero har är väl före postningen av BB antar jag.

 

Edit2: Räcker ju med att lillstacken får en walk i BB om vi ska hålla på och folda för att vi ska vara riktigt illa ute ändå.

 

Jaha, jag antog att stacken var efter att han lagt BB. Nja, jag hade nog ändå foldat och tuggat ner tumnageln.

 

Edit. Om det är stacken han har innan BB innebär det att han kommer bli av med 900 (inkl SB) snart. Ändrar det hela. Då hade jag nog synat. WP Ängeln.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...