Gå till innehåll

Allt om Royal Flush!


Kimpan

Recommended Posts

måste skriva av mig... fick precis en royal flush på expect... vet inte hur vanligt det är att få i holdem, men antar att det är ovanligt!

satt med en Qd på handen och floppen kom AdKdJd9s och rivern 10d!!

nån som vet om det är nån jackpott eller liknande på expekt? :)

 

 

edit: kom på att denna kanske ska ligga i pokerresultat.... sorry

 

* Pillar lite och gör om till en klistrad! - QoS

 

Mer RP - Nusseman*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 371
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

vet inte om det finns någon jackpott på expekt, men det brukar vara så att man måste använda båda korten på hand för att ta del av den på andra sidor..

På många ställen så gäller det också att motståndaren måste använda båda sina kort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tyvärr behövde man båda hålkorten.. surt..

aja inte varje dag man får en royal iaf :P

kan inte vara så himla vanligt att få den med att bara använda ett kort heller? hur vanligt är det? nån som vet? jag har hört att man inte ska vänta sig att få en royal även om man spelar mycket genom sitt liv.. hur ligger det till?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tyvärr behövde man båda hålkorten.. surt..

aja inte varje dag man får en royal iaf :P

kan inte vara så himla vanligt att få den med att bara använda ett kort heller? hur vanligt är det? nån som vet? jag har hört att man inte ska vänta sig att få en royal även om man spelar mycket genom sitt liv.. hur ligger det till?

 

Det brukar vara ca 4-5 st varje dag som vinner high hand bonus så om det räckte med ett kort i handen skulle det nog vara ännu fler.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
tyvärr behövde man båda hålkorten.. surt..

aja inte varje dag man får en royal iaf :P

kan inte vara så himla vanligt att få den med att bara använda ett kort heller? hur vanligt är det? nån som vet? jag har hört att man inte ska vänta sig att få en royal även om man spelar mycket genom sitt liv.. hur ligger det till?

Sannolikheten att få en royal på 7 kort är 1/30940.

4*binomial(47,2)/binomial(52,7)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Jag har nog förbrukat mina straight flush för ett bra tag framåt. Det började den 27 Juli. Då får jag in min första royal på Empire. Redan dagen efter får jag en lägre straight flush på Pacific.

Och idag händer det igen. En straight flush på Royal Vegas Poker.

 

Men jag tror att dom har fört med sig en förbannelse för sedan jag fick in den första har jag i stort stått still. Ökat $25 ena dagen för att förlora dom igen nästa...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FIck min första Royal i går. Spelade en $5 Sit n' Go-turnering på Expekt och fick Q :diamond: J :diamond: i handen. I floppen kom T :diamond: , K :diamond: och något skräpkort. Det roliga är att två stycken gick all-in innan mig! Jag synade. Då kom esset! :D

 

Sen spelade jag som en kasse skridskor och kom bara tvåa i turneringen, av fem startande...:(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Helt otroligt vad härligt det kändes, så jag var tvungen att regga mig och skriva ner lite...

 

Började spela internetpoker i... förrgår typ. Gjorde misstaget att ge mig på NL $25-bord, gick upp ett tiotal dollar och hade sedan väldigt dålig disciplin och gjorde en riktigt sur all-in (iofs bara 20$, men det sved ändå).

 

Gick över till 0.25$/0.50$ istället, och där gick det bättre. Spelade ett tag, och hittade ett bra bord, där jag snart låg 10+. Då kommer det: Spader Ess och 10. Någon höjer, och jag hänger på. Floppen kommer: spader kung, spader knekt och hjärter dam. Redan här har jag stege, och kommer plocka hem det om det blir färg. Det bästa är nu att det fortfarande är många med i spel, som höjer. Jag höjer vidare, och alla synar. Ruter nio dyker upp. En av de andra höjer, jag höjer vidare, tills vi har nått max. Bara han och jag kvar. Jag funderar på vad han kan ha: misstänker att han hade triss eller tvåpar. Då kommer rivern, och den sitter som ett jävla smäck: Spader dam, och succén var ett faktum. Höll på att skita ner mig av glädje.

 

Åtta dollar i potten var det, vilket nog är väldigt lite jämfört med vad många här plockar i sina potter, men känslan när jag såg rivern var obeskrivlig...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Fick min livs andra royal igår (med båda hålkorten) på Interpoker.

Det roliga var att den kom redan på floppen och att jag blev synad hela vägen. Potten blev inte stor, spelade 6-manna $1-$2 FL, men jag hade glömt att dom har royalbonus där så $125 i bonus blev en glad överraskning :) Inget som förändrar livet men pengar ändå.

Vad är oddsen för att floppa en royal i holdem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis till bra händer men enligt vad jag vet så finns det bara Royal Flush samt Straight Flush och inte Royal Straight Flush. Jag förstår självklart att det är lätt att kalla handen RSF men enligt mig heter den RF. Jag kan ju ha tokfel och då ska jag byta bransch.

/Anders

Ace-high straight flush? Vad jag förstått så är Royal betäckningen engelsmännen använder för bästa möjliga handen av någon typ. Exempelvis så snackar Stewart Reuben ganska mycket om "Royal low" och sånt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag förstått så är Royal betäckningen engelsmännen använder för bästa möjliga handen av någon typ.

 

Korrekt men betäckning har med sex, avel och sådana saker att göra. ;)

 

alla vet att det heter Ace high Emperior Royal Straight Flush

 

Svar Niklas Erik Jesus dvs. NEJ! I vanlig poker så använder man inte detta och alla vet inte om att benämning finns.

/Anders

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alla vet att det heter Ace high Emperior Royal Straight Flush

Efter Empiro Armani? :)

 

Är det för övrigt NÅGON som någonsin har använt den mossiga stenåldersregeln Imperial Royal Straight Flush = Royal i hjärter?

Själv skulle jag bli lite misstänksam om någon insisterade på den handen, eftersom den personen förväntar sig att en Imperial kan komma upp mot en Royal.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...