Gå till innehåll

SAJTER MED DoNs. INFO I INLÄGG #1!


MikeTime

Recommended Posts

Double or nothing-sng´s har ju blivit en relativt omtyckt form av sng´s och då kanske det vore bra att ha en samlingstråd där vi kan dela med oss av våra erfarenheter från olika sajter som erbjuder dessa.

Först - vilka sajter/nätverk erbjuder dessa? Vad tar de i avgift för dom och har sajterna några bonusar?

 

Själv lirar jag bara DoNs på SvS i nuläget. Har dock planer att starta upp en seriös rulle på en annan sajt eftersom SvS tar hutlösa avgifter (10%) för dessa. Tips?

 

Fakta om DoNs på SvS:

10%-ig rake. Finns som 10-manna och på följande nivåer: 20+2, 50+5, 100+10, 200+20, 300+30 och 500+50. Ruskigt dålig trafik dagtid på < 100-nivåerna. På kvällstid startar 200+20 och 300+30 upp relativt ofta men det går tyvärr bara att regga en åt gången. Nya bord öppnas inte förräns gamla är fullsatta. Dessutom avslutas inte spelet när man är itm utan man måste spela klart (typiskt SvS). Har hittills inte ens lyckats få upp en 500+50 DoN(!).

 

Kom igen nu och fyll på med mer info om DoNs på olika sajter.

 

MikeTime,

 

Kanske kan Du samla all relevant info i ditt första inlägg (#1) då och då, på samma sätt som det görs i skattetråden?

 

/skalman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr tror jag att DoNs kommer att tappa i popularitet. Det har redan börjat "fuskas" av många genom att man pausar (eller låtsas pausa) i lägen där man ligger runt 3a med kanske 1200 och två under 1000.

 

Det pajar hela spelet och storstacken håvar in blindsen medan en av småstaksen sitter på sämsta position och nästan alltid råkar illa ut. Råkar du ut för detta bara var 10e gång så är det tillräckligt för att paja en hyfsad ROI.

 

Måste hittas någon form av regel som stoppar det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr tror jag att DoNs kommer att tappa i popularitet. Det har redan börjat "fuskas" av många genom att man pausar (eller låtsas pausa) i lägen där man ligger runt 3a med kanske 1200 och två under 1000.

 

Det pajar hela spelet och storstacken håvar in blindsen medan en av småstaksen sitter på sämsta position och nästan alltid råkar illa ut. Råkar du ut för detta bara var 10e gång så är det tillräckligt för att paja en hyfsad ROI.

 

Måste hittas någon form av regel som stoppar det.

 

Det är ju klassisk sattelit taktik att ibland vänta ut högre blindnivå som kommer tvinga lillstack allin,absolut inget fusk.

Tillhör en del av spelets skicklighetsnivå att inte tillåta sig hamna i den sitsen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju klassisk sattelit taktik att ibland vänta ut högre blindnivå som kommer tvinga lillstack allin,absolut inget fusk.

Tillhör en del av spelets skicklighetsnivå att inte tillåta sig hamna i den sitsen.

 

Klart det inte är fusk. Är ju inom reglerna som de är. Undviker satelliter just av detta skälet. Ser det som mycket olyckligt om DoNs blir alltför likt.

 

Det jag stör mig på är inte att någon alltid lägger sig. Det gör en tight spelare ju ändå. Dock skulle man på något sätt straffas om man sitter pausad. Har inga problem med att någon trycker på fold alltid.

 

Med mindre än att du är storstacken är det ju väldigt svårt att gardera sig mot att inte hamna fel här. Säg att du ligger delad 2-3a och 4an ökar. Nu är du delad 3-4a med kanske 5-6an strax efter. Har du fel position är du illa ute.

 

Hela iden med DoNs är ju att man inte behöver/ska spela för att vara 1a. Ligger du där i de flesta DoNs när den närmar sig bubblan spelar du nog fel spelform.

 

Dessutom är ju ett DoNs med 6an som bubblare för många för att det ska gå att gadda ihop sig mot den som pausar sig. I en satellit med 3an som bubblare bör det vara svårare och är det många fler som går vidare är det inte alls lika stor fördel av att göra det.

 

Kanske överreagerar men efter att 3 gånger på en halvtimme i förra veckan blitt 6a pga detta och tappat 600 kr vilket tar en vecka att spela in igen så blir man bara lack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart det inte är fusk. Är ju inom reglerna som de är. Undviker satelliter just av detta skälet. Ser det som mycket olyckligt om DoNs blir alltför likt.

 

Det jag stör mig på är inte att någon alltid lägger sig. Det gör en tight spelare ju ändå. Dock skulle man på något sätt straffas om man sitter pausad. Har inga problem med att någon trycker på fold alltid.

 

Med mindre än att du är storstacken är det ju väldigt svårt att gardera sig mot att inte hamna fel här. Säg att du ligger delad 2-3a och 4an ökar. Nu är du delad 3-4a med kanske 5-6an strax efter. Har du fel position är du illa ute.

 

Hela iden med DoNs är ju att man inte behöver/ska spela för att vara 1a. Ligger du där i de flesta DoNs när den närmar sig bubblan spelar du nog fel spelform.

 

Dessutom är ju ett DoNs med 6an som bubblare för många för att det ska gå att gadda ihop sig mot den som pausar sig. I en satellit med 3an som bubblare bör det vara svårare och är det många fler som går vidare är det inte alls lika stor fördel av att göra det.

 

Kanske överreagerar men efter att 3 gånger på en halvtimme i förra veckan blitt 6a pga detta och tappat 600 kr vilket tar en vecka att spela in igen så blir man bara lack.

 

Nu är ju inte den här tråden tänkt som ett diskussionsforum om DoNs utan mer som en informationstråd om olika sajter som har DoNs i sitt utbud.

 

Dock; om du på tre spelade DoNs tappar ett veckoback kanske du ska gå ner i nivå. DoNs finns på bl.a SvS för 20+2:-.

 

Dessutom; just spelet kring bubblan är det som gör DoNs så intressanta att spela imo. Det är där man märker vilka som har det tänk som krävs för att ta sig itm för att de ska kunna lira DoNs lönsamt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

expekt.com och förmodligen de andra i iPokernätverket har

turbo DoNs 6manna- och 10mannabord:

$1+$0.20

2+0.40

5+0.50

10+1

20+2

30+3

50+5

100+9

200+15

 

Alltså högre rake än de andra.

En intressant sak är dock att de även har PLO DoNs.

 

Off topic har de även NLH triple up: tremanna-SnG där vinnaren tar allt.

 

 

Update Ongame:

Det finns även $200+$15, 300+20 och 500+25 i utbudet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, nu har jag dirigerat om lite i Betway och Gnuf-klienten.

 

Turneringarna ligger:

"Gamla" lobbyn: Single Table Tournaments -> Special

"Nya" lobbyn: Single Table Tournaments -> Regular

 

Nu ser det ut som följer:

 

Double or Nothing 6 max

10 min blindlevels

1500 startstack

$1+0,05

$5+0,15

$10+0,3

$20+0,4

$30+0,5

$50+1

 

 

Turbo Double or Nothing Fullring

3 min blindlevels

1500 startstack

$1+0,05

$5+0,15

$10+0,3

$20+0,4

$30+0,5

$50+1

 

Blev lite drag direkt faktiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Trist att det inte har blivit någon trafik på DoNs på Betway. De har lägsta raken, men inte många som spelar...

 

Man kan hitta tokar som multitablar 1+0.20 på iPoker, men det är inte ofta det kör igång någon DoN alls på Betway. Vad kan detta bero på?

 

Finns det för övrigt någon site som har playmoney DoNs?

Jag har ett par grejer jag skulle vilja testa utan att satsa pengar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 years later...
Double or nothing-sng´s har ju blivit en relativt omtyckt form av sng´s och då kanske det vore bra att ha en samlingstråd där vi kan dela med oss av våra erfarenheter från olika sajter som erbjuder dessa.

Först - vilka sajter/nätverk erbjuder dessa? Vad tar de i avgift för dom och har sajterna några bonusar?

Jag kommer uppdatera regelbundet i första inlägget (alltså detta inlägg) när nya uppgifter kommer.

 

 

Svenska Spel:

Hög rake (och SvS har inga som helst bonusar och/eller rb). Finns som 10-manna och på följande nivåer:

20+2:-

50+5:-

100+10:-

200+20:-

300+30:-

500+50:-

(Startstack 1000)

Ruskigt dålig trafik dagtid på < 100-nivåerna. På kvällstid startar 200+20 och 300+30 upp relativt ofta men det går tyvärr bara att regga en åt gången. Nya bord öppnas inte förräns gamla är fullsatta. Dessutom avslutas inte spelet när man är itm utan man måste spela klart (typiskt SvS). Spel på 500+50-nivån är i det närmsta obefintligt.

 

Betway / Gnuf Poker

Mycket låg rake!

Double or Nothing 6 max

10 min blindlevels

1500 startstack

$1+0,05

$5+0,15

$10+0,3

$20+0,4

$30+0,5

$50+1

Turbo Double or Nothing Fullring

3 min blindlevels

1500 startstack

$1+0,05

$5+0,15

$10+0,3

$20+0,4

$30+0,5

$50+1

Hittas här:

"Gamla" lobbyn: Single Table Tournaments -> Special

"Nya" lobbyn: Single Table Tournaments -> Regular

 

ONGAME

Under Ongame finns det en uppsjö olika sajter. Ta en titt på Ongames partnersida för info om de olika skinnen.

Relativt hög rake:

$2+02

$5+05

$10+1

$20+2

$30+3

$50+4

$100+8

$200+15

$300+20

$500+25

Skaplig trafik på kvällen upp till och med $50-nivån.

Finns reg (8 minuters blindsperioder) och turbo (3 minuters). Troligtvis mest trafik på turbovarianterna.

 

Nordicbet

Hög rake. Bra trafik på micronivåerna.

Double Up AA - €0,50+€0,05

Double up A - €1+€0,10

Double Up B - €5+€0,50

Double Up C - €10+€1

Double Up D - €20+€2

Double Up E - €30+€3

Double Up F - €40+€4

Double Up G - €50+€5

Under "SNG" > "Special"

(Nordicbet har haft dons i ungefär ett halvår)

 

PokerStars

Turbo finns på följande nivåer

$100+4

$50+2

$20+.80

$10+.40

$5+.20

$1+.10

Vanliga finns på följande nivåer:

$100+8

$50+4

$20+1.60

$10+.80

$5+.40

$1+.15

Dubbla rejken på reg DoNs på Stars alltså.

Båda speltyperna använder samma blindsystem, enbart med skillnad i nivålängden - 5 minuter i turbosar och 10 minuter i de andra.

1500 startstack

10/20

15/30

25/50/5

50/100/10

75/150/15

100/200/20

125/250/25

150/300/30

200/400/40

300/600/60

400/800/80

500/1000/100

600/1200/120

osv

Tack till Eurythmech för excellent info!

 

Expekt

(och förmodligen de andra i iPokernätverket, kan någon bekräfta?)

har turbo DoNs 6manna- och 10mannabord:

$1+$0.20

2+0.40

5+0.50

10+1

20+2

30+3

50+5

100+9

200+15

En intressant sak är att de även har PLO DoNs.

(Off topic har de även NLH triple up: tremanna-SnG där vinnaren tar allt.)

 

 

 

Kom igen nu och fyll på med mer info om DoNs på olika sajter. Ni kan PM:a mig om ni har utförlig info. Även sajtrepresentanter är välkomna att slänga iväg ett PM.

 

Att iPoker kör 0,4 rake på ett $2 spel är ju förfan patetiskt, märkte det igår jag, förresten så är hela iPoker rätt uselt, klienten ser ut som något som skapades till dataspel på 80-talet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...