Gå till innehåll

SAJTER MED DoNs. INFO I INLÄGG #1!


MikeTime

Recommended Posts

Double or nothing-sng´s har ju blivit en relativt omtyckt form av sng´s och då kanske det vore bra att ha en samlingstråd där vi kan dela med oss av våra erfarenheter från olika sajter som erbjuder dessa.

Först - vilka sajter/nätverk erbjuder dessa? Vad tar de i avgift för dom och har sajterna några bonusar?

Jag kommer uppdatera regelbundet i första inlägget (alltså detta inlägg) när nya uppgifter kommer.

 

 

Svenska Spel:

Hög rake (och SvS har inga som helst bonusar och/eller rb). Finns som 10-manna och på följande nivåer:

20+2:-

50+5:-

100+10:-

200+20:-

300+30:-

500+50:-

(Startstack 1000)

Ruskigt dålig trafik dagtid på < 100-nivåerna. På kvällstid startar 200+20 och 300+30 upp relativt ofta men det går tyvärr bara att regga en åt gången. Nya bord öppnas inte förräns gamla är fullsatta. Dessutom avslutas inte spelet när man är itm utan man måste spela klart (typiskt SvS). Spel på 500+50-nivån är i det närmsta obefintligt.

 

Betway / Gnuf Poker

Mycket låg rake!

Double or Nothing 6 max

10 min blindlevels

1500 startstack

$1+0,05

$5+0,15

$10+0,3

$20+0,4

$30+0,5

$50+1

Turbo Double or Nothing Fullring

3 min blindlevels

1500 startstack

$1+0,05

$5+0,15

$10+0,3

$20+0,4

$30+0,5

$50+1

Hittas här:

"Gamla" lobbyn: Single Table Tournaments -> Special

"Nya" lobbyn: Single Table Tournaments -> Regular

 

ONGAME

Under Ongame finns det en uppsjö olika sajter. Ta en titt på Ongames partnersida för info om de olika skinnen.

Relativt hög rake:

$2+02

$5+05

$10+1

$20+2

$30+3

$50+4

$100+8

$200+15

$300+20

$500+25

Skaplig trafik på kvällen upp till och med $50-nivån.

Finns reg (8 minuters blindsperioder) och turbo (3 minuters). Troligtvis mest trafik på turbovarianterna.

 

Nordicbet

Hög rake. Bra trafik på micronivåerna.

Double Up AA - €0,50+€0,05

Double up A - €1+€0,10

Double Up B - €5+€0,50

Double Up C - €10+€1

Double Up D - €20+€2

Double Up E - €30+€3

Double Up F - €40+€4

Double Up G - €50+€5

Under "SNG" > "Special"

(Nordicbet har haft dons i ungefär ett halvår)

 

PokerStars

Turbo finns på följande nivåer

$100+4

$50+2

$20+.80

$10+.40

$5+.20

$1+.10

Vanliga finns på följande nivåer:

$100+8

$50+4

$20+1.60

$10+.80

$5+.40

$1+.15

Dubbla rejken på reg DoNs på Stars alltså.

Båda speltyperna använder samma blindsystem, enbart med skillnad i nivålängden - 5 minuter i turbosar och 10 minuter i de andra.

1500 startstack

10/20

15/30

25/50/5

50/100/10

75/150/15

100/200/20

125/250/25

150/300/30

200/400/40

300/600/60

400/800/80

500/1000/100

600/1200/120

osv

Tack till Eurythmech för excellent info!

 

Expekt

(och förmodligen de andra i iPokernätverket, kan någon bekräfta?)

har turbo DoNs 6manna- och 10mannabord:

$1+$0.20

2+0.40

5+0.50

10+1

20+2

30+3

50+5

100+9

200+15

En intressant sak är att de även har PLO DoNs.

(Off topic har de även NLH triple up: tremanna-SnG där vinnaren tar allt.)

 

 

 

Kom igen nu och fyll på med mer info om DoNs på olika sajter. Ni kan PM:a mig om ni har utförlig info. Även sajtrepresentanter är välkomna att slänga iväg ett PM.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ongame:

 

Hög rejk, du måste lira med 8x bonus för att det ska funka.

Trafiken är ok kvällstid. Upp till 100 dollars nivån, över nada.

2,2-5,5-10,1-20,2-30,3-50,4-100,8

 

Turbo 3min nivåer, tror det är bäst trafik på dessa.

 

Regular 8min.

 

Borden stannar när 5 man återstår. Dålig sorteringsfunktion i lobbyn och det brukar bara finnas en att regga sig till åt gången....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan bidra med det lilla jag vet.

 

Ongame har bra trafik på DoN´s upp till 100$+10.

 

På Microgaming är det en relativt ny företeelse med i princip ingen trafik. Kommer säkert att växa såsmåningom , men den är lite klantigt placerad i lobbyn så folk hittar den knappt skulle jag tro.

 

Sen har vi ju mitt favorithatobjekt Svenska Spel som också kör denna spelform.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På Microgaming är det en relativt ny företeelse med i princip ingen trafik. Kommer säkert att växa såsmåningom , men den är lite klantigt placerad i lobbyn så folk hittar den knappt skulle jag tro.

 

Hmm, har några Microgaming-sajter på burken. Var fasen hittar man DoNs där??!! Vägledning tack.

Jennez, hallå!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok gott folk, har nu varit inne och lekt lite med verktygen. Det finns nu DoN-turrar på både Betway.com och Gnuf.com med avsevärt lägre rake.

 

Nivåerna är följande:

$50+1

$30+0,5

$10+0,3

$5+0,15

$1+0,05

 

Hittas under Scheduled Tournaments -> Special (scrolla längst ner)

 

Vi kommer säkert att köra lite kampanjer kring detta med början redan nästa vecka eller nästföljande vecka. Kolla veckomailen, det är inte bara spam, ibland finns där bra info också. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj. :shock:

 

Enbart på Betway och Gnuf eller fler sajter inom Microgaming?

 

Enbart Betway och Gnuf.

 

Jag har varit en dålig pojke och har inte så bra kolla på sng-trafiken överlag på våra sajter men jag hoppas att det tar skruv efter nyhetsbrev och annat kampanjande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En grej till. Jag har gjort detta på eget initiativ. Jag vet inte vad cheferna säger, jag kanske får sparken på måndag. Enjoy it while it lasts!

 

Ska prova på söndag kväll. Hoppas fler hänger på! Skanke, du är väl på? Vet ju att du har konto på Betway eftersom du lyckades ge mig railmotriggen i senaste 2.5K-garantin! :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska prova på söndag kväll. Hoppas fler hänger på! Skanke, du är väl på? Vet ju att du har konto på Betway eftersom du lyckades ge mig railmotriggen i senaste 2.5K-garantin! :-(

 

Skapligt ayy skylla på mig när du spelade som en påse bävrar :)

 

Och jag kunde ju railat från ett av de 4567 andra MG siterna....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Osmart av Jennez att lägga dessa SnG under schemalagda turrar. Well well, det går väl att fixa till om det blir lite gejm på dessa.

En grej till. Jag har gjort detta på eget initiativ. Jag vet inte vad cheferna säger, jag kanske får sparken på måndag. Enjoy it while it lasts!
Hade jag varit din chef så hade det varit negativ rake, dvs added money, på vissa :-)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är int emicrogaming som har dons utan det är Nordicbet.

 

Dessa finns under "Sit and Go Tournaments" > "Special" (i gamla lobbyn)

 

Nivåer är €1, €5, €10, €20.

 

Men är mest action på €1 och €5.

 

OK sry trodde dessa gällde hela microgaming.. My fault:oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

24H (Entraction) har 6-max och fullbord, både turbo och regular. Perioderna är 8 min på regular och 5 min på turbo. Taskig rake dock, 10% upp til €25 (som har €2), sen blir det 5%. €200 är högsta nivå.

 

Vet inte om trafiken är så mycket att hurra för, själv kör jag micro (€1), med minimal rulle mest som experiment. Verkar ganska slaskigt dock. Kört 12st hittils ikväll, ligger +2, men två av torskningarna berodde på inkompetens från min sida. Har fastnat för 6-max, dom känns lite lösare rent spontant, men ffa tar det mindre tid.

 

/Andreas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok gott folk, har nu varit inne och lekt lite med verktygen. Det finns nu DoN-turrar på både Betway.com och Gnuf.com med avsevärt lägre rake.

 

Nivåerna är följande:

$50+1

$30+0,5

$10+0,3

$5+0,15

$1+0,05

 

Hittas under Scheduled Tournaments -> Special (scrolla längst ner)

 

Vi kommer säkert att köra lite kampanjer kring detta med början redan nästa vecka eller nästföljande vecka. Kolla veckomailen, det är inte bara spam, ibland finns där bra info också. :D

 

Nice. Lite folk där nu bara så byter jag site.

 

har dem tom rb på dessa siter eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...