Gå till innehåll

Går det spela Double or Nothing turbo lönsamt!?


vilhelm83

Recommended Posts

Sjuuuuka bord idag. Varifrån kom alla regs?
Agree. Känns som att det är 5 per bord, svårt att hitta plusset då. Jag har dessutom varit otroligt kall (och dålig?) senaste tiden, då är det inte lätt. Skönt dock att jag fick vinna 4 av 5 nu, alltid trevligt. Men nu blir det ishockey istället, kanske färre reg. vid tiotiden.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 119
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Sjuuuuka bord idag. Varifrån kom alla regs?

 

Gick back idag. Fast kanske inte så oväntat när man 20-tablar för första gången. Får bli lite färre bord i fortsättningen.

 

 

Vad tror ni om denna handen? Har inte HH:n så skriver ner så gott det går från huvet.

 

Blinds 75/150. 7 spelare kvar.

Två stackar som har något över 1000 (de två minsta alltså).

Jag i BB med 1700 och KK.

UTG+1 som täcker mig (har cirka 2700) höjer till 700.

 

Givet ställ eller bör jag tänka om?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gick back idag. Fast kanske inte så oväntat när man 20-tablar för första gången. Får bli lite färre bord i fortsättningen.

 

 

Vad tror ni om denna handen? Har inte HH:n så skriver ner så gott det går från huvet.

 

Blinds 75/150. 7 spelare kvar.

Två stackar som har något över 1000 (de två minsta alltså).

Jag i BB med 1700 och KK.

UTG+1 som täcker mig (har cirka 2700) höjer till 700.

 

Givet ställ eller bör jag tänka om?

Jag pushar där när det är 7 spelare. Anser att det är för stor risk att en av shortstackarna dubblar eller på annat sätt får fler marker än jag.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag pushar också. Men det kan ju inte vara tokplus. Skum öppningsstorlek. Det negativa med den är att han väl aldrig viker, men det positiva är väl att det nästan aldrig är AA.

 

Jo, precis. Jag tycker dessutom att den stora öppningen ofta brukar vara halvstarka till starka ess.

Han hade AQs i detta fallet.

 

Vet vi att han har det så måste det vara fold va?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelade just en 50d där vi var tre short under 1k på BB 600 och till slut 800. De andra två var tvungna att bli all in före och överlevde båda sina fyrvägspotter. När jag sedan blev all in med runt 400 i BB på 800 så bestämmer sig UTG med 105 marker att han ska med och spela. Jag hinner tänka "JAAAA. Den här killen är totalfisk men måste iaf ha KK+". Korten kommer och jag missar totalt men UTG's AJ stod inte mot chippens 92 och jag slutar femma.

 

Med andra ord: Ja, det går att vara lönsam i DoN.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelade just en 50d där vi var tre short under 1k på BB 600 och till slut 800. De andra två var tvungna att bli all in före och överlevde båda sina fyrvägspotter. När jag sedan blev all in med runt 400 i BB på 800 så bestämmer sig UTG med 105 marker att han ska med och spela. Jag hinner tänka "JAAAA. Den här killen är totalfisk men måste iaf ha KK+". Korten kommer och jag missar totalt men UTG's AJ stod inte mot chippens 92 och jag slutar femma.

 

Med andra ord: Ja, det går att vara lönsam i DoN.

 

hur lönsam? vad drar de bästa $50 DON grindarna in i snitt per månad? ser sällan DON-folk posta sina grafer i bbv etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, precis, jag ligger på ca $2.50 i snitt per turnering och antar att ingen ligger på över $3 i snitt - i varje fall inte utan att välja sina strider väl. Det i 52or.

 

Låt oss anta att man då kan vinna $5 per turnering i 104orna, det känns som en rimlig skattning, om än något låg.

 

Sen handlar det alltså om hur många man spelar åt gången, samt hur många timmar man lägger ner - självklart. Det finns säkert många som snittar 2.500 spelade per månad - så $10k i månaden är säkert ingen omöjlighet.

 

Kanske är jag ute och cyklar lite nu, men det är nog rätt så väl införstådda gissningar. Akumila kan ha en del vettigt att säga om saken.

 

För övrigt är jag imponerad över hur träffsäkert SS är. Jag tror den bara missat två av mina spelade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, precis, jag ligger på ca $2.50 i snitt per turnering och antar att ingen ligger på över $3 i snitt - i varje fall inte utan att välja sina strider väl. Det i 52or.

 

Låt oss anta att man då kan vinna $5 per turnering i 104orna, det känns som en rimlig skattning, om än något låg.

 

Sen handlar det alltså om hur många man spelar åt gången, samt hur många timmar man lägger ner - självklart. Det finns säkert många som snittar 2.500 spelade per månad - så $10k i månaden är säkert ingen omöjlighet.

 

Kanske är jag ute och cyklar lite nu, men det är nog rätt så väl införstådda gissningar. Akumila kan ha en del vettigt att säga om saken.

 

För övrigt är jag imponerad över hur träffsäkert SS är. Jag tror den bara missat två av mina spelade.

Det går att ligga betydligt högre än så. En av de bästa, Elektrikas har spelat över 1700 games på 50d med en ROI på 9%. Sushi_king1 har visserligen bara drygt 700 spelade men en ROI på 7%. Gissar att det finns fler, bara de två jag kom mig för att söka på lite snabbt nu.

 

Vad gäller min egen ROI så tror jag mig kunna få upp den från min nuvarande låga nivå. Tror att jag har högre om man ser under senaste månaden. Men vi får se.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här killen spelar typ 30 bord eller nåt. Vet inte om han vinner iofs...

 

PokerStars Game #26175822485: Tournament #149467990, $50+$2 Hold'em No Limit - Level VIII (150/300) - 2009/03/20 18:02:53 ET

Table '149467990 1' 10-max Seat #10 is the button

Seat 1: adamcan888 (2095 in chips)

Seat 2: Miklo B (2070 in chips)

Seat 3: Swordfissh (2070 in chips)

Seat 6: dizzydi10 (2105 in chips)

Seat 8: DIDOUCHE (4640 in chips)

Seat 10: AnfieldRoad (2020 in chips)

adamcan888: posts the ante 30

Miklo B: posts the ante 30

Swordfissh: posts the ante 30

dizzydi10: posts the ante 30

DIDOUCHE: posts the ante 30

AnfieldRoad: posts the ante 30

adamcan888: posts small blind 150

Miklo B: posts big blind 300

*** HOLE CARDS ***

Dealt to AnfieldRoad 5 of Hearts2 of Hearts

Swordfissh: folds

dizzydi10: folds

DIDOUCHE: folds

AnfieldRoad: raises 1690 to 1990 and is all-in

adamcan888: folds

Miklo B: calls 1690

*** FLOP *** 3 of Hearts5 of Clubs4 of Hearts

*** TURN *** 3 of Hearts5 of Clubs4 of Hearts6 of Clubs

*** RIVER *** 3 of Hearts5 of Clubs4 of Hearts6 of Clubs9 of Spades

*** SHOW DOWN ***

Miklo B: shows Queen of HeartsAce of Spades (high card Ace)

AnfieldRoad: shows 5 of Hearts2 of Hearts (a straight, Deuce to Six)

AnfieldRoad collected 4310 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot 4310 | Rake 0

Board 3 of Hearts5 of Clubs4 of Hearts6 of Clubs9 of Spades

Seat 1: adamcan888 (small blind) folded before Flop

Seat 2: Miklo B (big blind) showed Queen of HeartsAce of Spades and lost with high card Ace

Seat 3: Swordfissh folded before Flop (didn't bet)

Seat 6: dizzydi10 folded before Flop (didn't bet)

Seat 8: DIDOUCHE folded before Flop (didn't bet)

Seat 10: AnfieldRoad (button) showed 5 of Hearts2 of Hearts and won (4310) with a straight, Deuce to Six

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, precis, jag ligger på ca $2.50 i snitt per turnering och antar att ingen ligger på över $3 i snitt - i varje fall inte utan att välja sina strider väl. Det i 52or.

 

Låt oss anta att man då kan vinna $5 per turnering i 104orna, det känns som en rimlig skattning, om än något låg.

 

Sen handlar det alltså om hur många man spelar åt gången, samt hur många timmar man lägger ner - självklart. Det finns säkert många som snittar 2.500 spelade per månad - så $10k i månaden är säkert ingen omöjlighet.

 

Kanske är jag ute och cyklar lite nu, men det är nog rätt så väl införstådda gissningar. Akumila kan ha en del vettigt att säga om saken.

 

För övrigt är jag imponerad över hur träffsäkert SS är. Jag tror den bara missat två av mina spelade.

 

Har bara spelat 300 st 104:or än så länge. Och jag ligger bara på 2%, men tror (hoppas) att variansen har dragit ner det lite.

Så är nog bättre att fråga nån mer erfaren, typ Displeased.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...