Gå till innehåll

Tips och diskussioner om HH-verktyg!


jezaja

Recommended Posts

Kanske nåt att använda för att unifiera HH:s ?

 

http://www.selachian.com/tools/bisonconverter/hhconverter.cgi

 

Jo den är bra, jag försöker komma ihåg varför vi inte har den som standard men kommer inte direkt ihåg något. Antagligen för att den inte hanterar alla siter. Men det är möjligt att vi kan använda den som standardformaterare för de onlinesiter den hanterar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
När ni använder verktyget, vad använder ni för inställningar? Körde plaintext med alla bockar i utan links? Då kör man 2+2 forum så finns det en parameter som heter /color som inte stöds här. Men kortsymbolerna stöds..

 

Du kan nog tjata lite på QoS så blir färgkoden implementerad. Annars så brukar jag köra plain text, condensed first round, pot details.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När ni använder verktyget, vad använder ni för inställningar? Körde plaintext med alla bockar i utan links? Då kör man 2+2 forum så finns det en parameter som heter /color som inte stöds här. Men kortsymbolerna stöds..

 

Du kan nog tjata lite på QoS så blir färgkoden implementerad. Annars så brukar jag köra plain text, condensed first round, pot details.

 

Tjötar på Qos :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ipaj, tjöt är mottaget! ;)

 

Det ligger som sagt rätt långt ner på listan över saker att göra - ett alternativ är att köra find/replace på color: mot color= i din favorit editor.

 

- QoS

 

Kanon det ska jag prova nästa gång.

 

Hmmm gick sådär, finns även som kommer med + resultatet blir vit text på grå bakgrund :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa med ff00ff istället för 666666?

 

- QoS

 

Har inte testat ff00ff men gjorde såhär:

 

Tog 2+2 forum + alla bockar förutom links. Dock verar convertern byta nick men det orkar jag inte bry mig om...

 

1. ersätt color:666666 till color=#666666

2. esätt color:CC3333 till color=red

3. ersätt color: till color=

4. esätt white till purple

 

Nu funka det bra se exempel resultat här:

http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=2203

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 2 months later...
  • 3 months later...
  • 2 weeks later...
  • 3 months later...
  • 2 months later...
  • 1 month later...

Handkonverteraren på denna sida: http://www.darksun.lunarpages.com/poker/ påstås kunna hantera cryptohistorier men jag får den inte att funka.

 

Det som händer är att programmet krashar när jag trycker på convert. Möjligtvis kan detta ha något med min dator och dess inställningar att göra? Någon annan som får den att funka med crypto?

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...