Gå till innehåll

Everest Poker har nu EU-licens


EverestPoker

Recommended Posts

Everest Poker har från och med den 26 februari 2009 en EU-licens som utfärdats av Maltas “Lotteries and Gaming Authority”. Everest Poker drivs av Everest Gaming, ett företag som nu helt är baserat på Malta.

 

Svenska spelare har länge efterfrågat en EU-licens, och vi är glada över att nu kunna erbjuda ett pokerrum som är licentierat och baserat i EU. :-D

 

Mer detaljer om Everest Gaming och EU-licensen hittar du här: http://www.everestpoker.com/sv/policies/terms.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är everest skattefritt nu då?

 

Var precis därför jag skrev mitt första inlägg, för att folk inte automatiskt ska anta att EP från och med nu är skattefritt. Det korta svaret är nej, du kan inte med särskilt stor säkerhet utgå ifrån att EP är skattefritt i och med en ny licens på Malta.

 

/SK

 

EDIT: Semikort iaf. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade du däremot varit dansk, så är detskattefritt. Om jag fattat det rätt så går danska skatteverket på var licensen finns, medan svenska på var bolaget har sin egentliga verksamhet. Det räcker (i teorin) alltså inte med ett pappersbolag på någonmedelhavsö, du måste ha ex marknads och supportpersonal där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade du däremot varit dansk, så är detskattefritt. Om jag fattat det rätt så går danska skatteverket på var licensen finns, medan svenska på var bolaget har sin egentliga verksamhet. Det räcker (i teorin) alltså inte med ett pappersbolag på någonmedelhavsö, du måste ha ex marknads och supportpersonal där.

 

"Everest Poker drivs av Everest Gaming, ett företag som nu helt är baserat på Malta."

 

borde inte det avgöra de hela?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske på ändringarna i sig men knappast på att de informerar om det.

 

ok ok. Ær bara så sne på alla dessa sajter som lovar massa men aldrig håller vad dom lovar.

 

Sen så ska man vara tacksam nær dom æntligen gør nåt.

 

Tycker att man ska bojkotta alla sånna, dom lever ju på oss, hade man blivit behandlad likadana av nåt føretag i Sverige så hade man aldrig haft med dom att gøra mer. Man hade ju till o me klagat eller stæmt dom!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad exakt gör licensen för skillnad för oss spelare då representanten?

 

Vad exakt gör licensen för skillnad för oss spelare då representanten?

 

Skriver de två ggr så du inte ska missa de ;)

 

Hej Alla!

 

Med EU licensen uppfyller Everest Poker nu de krav som ställs på ett pokerrum som är baserat i EU. När det gäller skattefrågor hänvisar vi till de lokala skattemyndigheterna i det område där spelarna bor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För vissa spelare gör det skillnad, som Ola visade. Dessutom tycker inte jag att man ska klaga på när bolag informerar om ändringar i sin struktur.

 

Inte klaga, men trådens budskap mellan raderna är ju att det är lungt för SVNEKSAR att spela på EP ur skattehänseende, vilket är en slutsats man inte kan dra. Jag tycker att det är fair att gå in och påtala detta så att folk som inte hängt med i skattedebatten börjar spela där i god tro.

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...