Gå till innehåll

Nordic Monte Carlo Expedition


PokerStars_Karl

Recommended Posts

Hej,

 

Kvala in till EPT Grand Final i Monte Carlo med PokerStars genom Nordic Monte Carlo Expedition dagliga kvalturneringar! Turneringarna är endast öppna för nordiska spelare.

 

Totalt är det åtta paket till EPT Grand Final och massor med prispengar att vinna i denna Expeditionsupplaga. EPT Grand Final går av stapeln den 28 april till 3 maj på det luxuösa Monte Carlo Bay Hotel & Resort. Vinner man en veckorfinal får man inköpet €10 600, hotellboende av högsta klass samt pengar till resan.

 

Så här kvalar du in

Från den 23 februari till den 19 april kör vi gratisturneringar och kontantsatelliter från bara $2,20 eller 10 FPPs. Tre platser till veckofinalen står på spel i varje kvalturnering varje dag, och dessutom prispengar*.

 

20:10 Nordic Monte Carlo Expedition 10 FPP - $100 added, 1-3 vinner finalplats

 

21:10 Nordic Monte Carlo Expedition $20+$2, 1-3 vinner finalplats*

 

21:10 Nordic Monte Carlo $1 000 Freeroll, Gratis, 1-3 vinner finalplats*

 

21:40 Nordic Monte Carlo Expedition $2.20+R $3 000 GTD, 1-3 vinner finalplats*

 

(klockslagen är CET) *Prispengar betalas ut enligt PokerStars vanliga prisstruktur.

 

Veckofinalen spelas varje måndag kl. 20:10 CET, med ett prispaket till PokerStars EPT Grand Final till vinnaren.

 

Du hittar turneringarna under flikarna ‘Turnering’ och ‘Regional’ i PokerStarslobbyn.

 

Gratisturneringar för nya spelare

Om du gör din allra första insättning på PokerStars, så får du en extrachans att kvala in till EPT Grand Final. Använd bonuskoden ‘montecarlo’ så får du en biljett till en av våra Nordic Monte Carlo Expedition New Depositor Freerolls, som går varje söndag kl. 19:40 CET, där spelare på platserna 1-10 vinner en plats till veckofinalen!

 

Har ni frågor om Nordic Monte Carlo Expedition svarar vi gärna på dem här.

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Läs gärna mer här:

 

http://www.pokerstars.se/poker/promotions/monte-carlo/

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars Support

 

 

jag känner massvis med folk(födda 91) som fyller i mars osv(innan EPT monte carlo) om dom skulle kvala in till den, visst skulle dom inte få spela turneringen även fast dom är 18 när den spelas? för att dom var 17 när dom kvalar in.. har försökt sakt att det är så till dom, men är ju fortfarande inte säker :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag känner massvis med folk(födda 91) som fyller i mars osv(innan EPT monte carlo) om dom skulle kvala in till den, visst skulle dom inte få spela turneringen även fast dom är 18 när den spelas? för att dom var 17 när dom kvalar in.. har försökt sakt att det är så till dom, men är ju fortfarande inte säker :P

Med tanke på att du bryter användarvillkoren om du spelar på pokerstars när du är under 18 så lär inte det förändras...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag känner massvis med folk(födda 91) som fyller i mars osv(innan EPT monte carlo) om dom skulle kvala in till den, visst skulle dom inte få spela turneringen även fast dom är 18 när den spelas? för att dom var 17 när dom kvalar in.. har försökt sakt att det är så till dom, men är ju fortfarande inte säker :P

 

De kan väl inte regga konto på stars innan de är 18 utan att ljuga om några uppgifter. Och eftersom ingen annan än den som kvalat får spela blir det svårt.

 

De klarar säkert att komma undan, men skulle de casha i EPT:n så lär de inte få några pengar. Ganska dåligt värde mao.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De kan väl inte regga konto på stars innan de är 18 utan att ljuga om några uppgifter. Och eftersom ingen annan än den som kvalat får spela blir det svårt.

 

De klarar säkert att komma undan, men skulle de casha i EPT:n så lär de inte få några pengar. Ganska dåligt värde mao.

 

 

 

Men asså, dom har accounts som dom har satt in pengar på (går visst för dom har visa osv) och dom har sina riktiga namn osv. så om dom skulle kvala in skulle ju deras namn stå (deras riktiga) bara fel födelsedatum(nån månadinnan t.ex)... jag har sagt till dom att det förmodligen inte skulle funka, men dom envisas att det skulle det, skulle vara kul att veta, för omöjligt kan det ju inte vara, visst dom kvalade in som minderårig, men när själv turneringen spelas i Monaco så är dom ju faktiskt 18 år och FÅR spela.

 

 

det är en klurig fråga :P... som jag faktiskt inte vet om jag elr mina kompisar har rätt om :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men asså, dom har accounts som dom har satt in pengar på (går visst för dom har visa osv) och dom har sina riktiga namn osv. så om dom skulle kvala in skulle ju deras namn stå (deras riktiga) bara fel födelsedatum(nån månadinnan t.ex)... jag har sagt till dom att det förmodligen inte skulle funka, men dom envisas att det skulle det, skulle vara kul att veta, för omöjligt kan det ju inte vara, visst dom kvalade in som minderårig, men när själv turneringen spelas i Monaco så är dom ju faktiskt 18 år och FÅR spela.

 

 

det är en klurig fråga :P... som jag faktiskt inte vet om jag elr mina kompisar har rätt om :P

 

Är du över 18?:roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men asså, dom har accounts som dom har satt in pengar på (går visst för dom har visa osv) och dom har sina riktiga namn osv. så om dom skulle kvala in skulle ju deras namn stå (deras riktiga) bara fel födelsedatum(nån månadinnan t.ex)... jag har sagt till dom att det förmodligen inte skulle funka, men dom envisas att det skulle det, skulle vara kul att veta, för omöjligt kan det ju inte vara, visst dom kvalade in som minderårig, men när själv turneringen spelas i Monaco så är dom ju faktiskt 18 år och FÅR spela.

 

 

det är en klurig fråga :P... som jag faktiskt inte vet om jag elr mina kompisar har rätt om :P

totalt oklurig fråga. Spelar man om man är under 18 på pokerstars bryter man användarvillkoren, och är inte berättigad till nåt pris. Stars har genom åren varit rätt hårda på sina användarvillkor och kommer garanterat inte böja dem i det här fallet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Man får alltså inte spela på PokerStars, vare sig det är låtsaspengar, riktiga pengar, gratisturneringar eller något annat, om man är under 18 år.

 

Vinner du två veckofinaler blir det W$ av det andra paketet.

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars Support

 

Kan man även avregistrera sig och få W$ vid ett vunnet paket?

 

(och ja, grisar KAN flyga)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men asså, dom har accounts som dom har satt in pengar på (går visst för dom har visa osv) och dom har sina riktiga namn osv. så om dom skulle kvala in skulle ju deras namn stå (deras riktiga) bara fel födelsedatum(nån månadinnan t.ex)... jag har sagt till dom att det förmodligen inte skulle funka, men dom envisas att det skulle det, skulle vara kul att veta, för omöjligt kan det ju inte vara, visst dom kvalade in som minderårig, men när själv turneringen spelas i Monaco så är dom ju faktiskt 18 år och FÅR spela.

 

 

det är en klurig fråga :P... som jag faktiskt inte vet om jag elr mina kompisar har rätt om :P

 

Spela där får de såklart göra, men de är inte berättigade den kvalplatsen de eventuellt skulle vinna genom Pokerstars. Tycker inte alls det är klurigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon Doyle Brunson är man uppenbarligen inte i något avseende :cry:

 

Headsup i första av dessa finaler:

 

PokerStars Game #25532589556: Tournament #143002484, Freeroll Hold'em No Limit - Level XIV (800/1600) - 2009/03/02 16:38:11 ET

Table '143002484 5' 9-max Seat #7 is the button

Seat 7: <-MoScWa-> (64208 in chips)

Seat 9: schoolbook (76792 in chips)

<-MoScWa->: posts the ante 150

schoolbook: posts the ante 150

<-MoScWa->: posts small blind 800

schoolbook: posts big blind 1600

*** HOLE CARDS ***

Dealt to schoolbook 2 of Clubs10 of Diamonds

<-MoScWa->: calls 800

schoolbook: checks

*** FLOP *** 10 of Spades6 of Diamonds2 of Hearts

schoolbook: bets 2600

<-MoScWa->: raises 5400 to 8000

schoolbook: calls 5400

*** TURN *** 10 of Spades6 of Diamonds2 of Hearts4 of Diamonds

schoolbook: checks

<-MoScWa->: bets 12800

schoolbook: raises 12800 to 25600

<-MoScWa->: raises 28858 to 54458 and is all-in

schoolbook: calls 28858

*** RIVER *** 10 of Spades6 of Diamonds2 of Hearts4 of Diamonds7 of Clubs

*** SHOW DOWN ***

schoolbook: shows 2 of Clubs10 of Diamonds (two pair, Tens and Deuces)

<-MoScWa->: shows 6 of Clubs6 of Spades (three of a kind, Sixes)

<-MoScWa-> collected 128416 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot 128416 | Rake 0

Board 10 of Spades6 of Diamonds2 of Hearts4 of Diamonds7 of Clubs

Seat 7: <-MoScWa-> (button) (small blind) showed 6 of Clubs6 of Spades and won (128416) with three of a kind, Sixes

Seat 9: schoolbook (big blind) showed 2 of Clubs10 of Diamonds and lost with two pair, Tens and Deuces

 

 

och sedan snart slut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Får man något (utöver de vanliga prispengar) om man vinner en plats i veckofinalen men redan vunnit en plats där? Dvs om man i samma vecka hamnar bland top3? Går det ordna så man då blir registrerad för nästa veckofinal?

 

Såg någon som var dubbelreggad för nån vecka sen, så förmodligen är det så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon Doyle Brunson är man uppenbarligen inte i något avseende :cry:

 

Headsup i första av dessa finaler:

 

PokerStars Game #25532589556: Tournament #143002484, Freeroll Hold'em No Limit - Level XIV (800/1600) - 2009/03/02 16:38:11 ET

Table '143002484 5' 9-max Seat #7 is the button

Seat 7: <-MoScWa-> (64208 in chips)

Seat 9: schoolbook (76792 in chips)

<-MoScWa->: posts the ante 150

schoolbook: posts the ante 150

<-MoScWa->: posts small blind 800

schoolbook: posts big blind 1600

*** HOLE CARDS ***

Dealt to schoolbook 2 of Clubs10 of Diamonds

<-MoScWa->: calls 800

schoolbook: checks

*** FLOP *** 10 of Spades6 of Diamonds2 of Hearts

schoolbook: bets 2600

<-MoScWa->: raises 5400 to 8000

schoolbook: calls 5400

*** TURN *** 10 of Spades6 of Diamonds2 of Hearts4 of Diamonds

schoolbook: checks

<-MoScWa->: bets 12800

schoolbook: raises 12800 to 25600

<-MoScWa->: raises 28858 to 54458 and is all-in

schoolbook: calls 28858

*** RIVER *** 10 of Spades6 of Diamonds2 of Hearts4 of Diamonds7 of Clubs

*** SHOW DOWN ***

schoolbook: shows 2 of Clubs10 of Diamonds (two pair, Tens and Deuces)

<-MoScWa->: shows 6 of Clubs6 of Spades (three of a kind, Sixes)

<-MoScWa-> collected 128416 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot 128416 | Rake 0

Board 10 of Spades6 of Diamonds2 of Hearts4 of Diamonds7 of Clubs

Seat 7: <-MoScWa-> (button) (small blind) showed 6 of Clubs6 of Spades and won (128416) with three of a kind, Sixes

Seat 9: schoolbook (big blind) showed 2 of Clubs10 of Diamonds and lost with two pair, Tens and Deuces

 

 

och sedan snart slut.

 

fyyyfan vilken tung

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får man något (utöver de vanliga prispengar) om man vinner en plats i veckofinalen men redan vunnit en plats där? Dvs om man i samma vecka hamnar bland top3? Går det ordna så man då blir registrerad för nästa veckofinal?

 

Hej,

 

Du kan registrera dig till ytterligare en veckofinal om du kvalificerar dig ytterligare en gång osv. Skicka ett mail till oss så ordnar vi din registrering.

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...