Gå till innehåll

Orrarah önskar PF Gott Nytt År


Orrarah

Recommended Posts

Ah okej, om vi själva får välja så kör oftast wordpress om möjligt. Dock lite andra summor, men tror vi har lite olika målgrupper också. Och yes SEO. Vill inte outa mig så avstår från att länka, men baserat på vad jag redan har sagt lär det inte finnas så många företag som passar in på beskrivningen.

 

Hehe okej. Kanske springer in i er i framtiden då...

 

Grym dag igår. Nebos polare som kom ner i förrgår hade fått nys om att det var en match i andraligan en bit ifrån oss, mellan 2 lag jag aldrig hade hört talas om. Vi drog dit iaf och tur som det var, var det långt ifrån slutsålt och vi kunde promenera in och bara njuta av trummorna och läktarkulturen. Spelet höll allsvensk nivå typ. Om ens det.

 

423329_10150642049886221_524891220_11728917_577433761_n.jpg

 

Sedan drog vi tillbaks till San telmo, ett område där vi inte varit tidigare, men som visade sig vara ganska soft. Efter några öl på torget drog vi till "karnevalsgatan" och deltog i något slags krig med sprayflaskor som sprutade skum typ. Såg ut såhär typ:

 

405637_10150642053611221_524891220_11728926_2066902495_n.jpg

 

427060_10150642059521221_524891220_11728937_621306857_n.jpg

 

Efter att ha erkänt oss besegrade av dom 14-åriga tjejgängen drog vi vidare och beställde in en varsin smirnoff ice på bästa CDS-manér för att sedan bege oss hemåt runt 3-snåret. Bra dag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Valde igår att hålla på underdogsen Giants och drog iväg ett bet på 400 riksdaler på handicap 3-0. Tror faktiskt det är det första super bowl(en) jag ser och det var ju faktiskt ganska roligt. Iaf när dom serverar öl i 1liters-muggar. Det var bra men ändå hyffsad lugn stämning matchen igenom, som dock bröts efteråt, då några argentinare började kasta öl omkring sig och ett klassiskt barslagsmål utbröt.

Säkert 10-15 pers inblandade, men det dog efter nån minut och jag trodde inte det var mer med det. Nu söker dom dock de inblandade på fb och skriver såhär: Below we are looking for the men that attacked our staff and sliced the neck of one of our staffers. He is still in the hospital. Hoppas han blir bättre...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pokergänget har dragit vidare till Mar del plata på obestämd tid och idag drog min egen syrra, som har varit här sedan i mitten av december. Kvar är jag och C87, vilket har lett till en del jobb senaste dagarna. Var ett tag sedan vi sålde, men eftersom vi har typ 100k leads så tror vi på en bra månad ändå!

 

Förvånande i mina ögon, att det är så få pokerspelare som försöker skaffa sig fler inkomster. Speciellt åt det mer passiva hållet då jag vet hur lata pokerspelare som mig själv är...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förvånande i mina ögon, att det är så få pokerspelare som försöker skaffa sig fler inkomster. Speciellt åt det mer passiva hållet då jag vet hur lata pokerspelare som mig själv är...

 

Jag tror de flesta professionella pokerspelare har ganska mycket pengar investerat så pengarna själva får bidraga till en passiv och långsiktig inkomst. Att driva företag är väl inte direkt en enkel väg till passiv inkomst, eller har jag fel?

 

/lat pokerspelare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror de flesta professionella pokerspelare har ganska mycket pengar investerat så pengarna själva får bidraga till en passiv och långsiktig inkomst. Att driva företag är väl inte direkt en enkel väg till passiv inkomst, eller har jag fel?

 

/lat pokerspelare

 

Mja, om du menar dom som glider runt o lirar ept-turrar osv så sure. Det tror jag med, men jag tänker mer på dom andra 99% som kanske drar in allt ifrån 20-100k per månad. Och av alla dom jag har träffat och läst om på pf har det känts lite slappt. Men det är ju bara min erfarenhet, kanske är annorlunda...

 

Det finns väl inga enkla vägar till en passiv inkomst om man inte redan har ett stort kapital och har råd att göra investeringar, aight? Mitt långsiktiga mål är iaf att starta upp detta med c87 och kunna outsourca en bit i taget, för att kunna köra det så passivt som möjligt. Men det tar ju tid, helt klart. Det säger jag inte emot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår helt vad du menar. Tror rätt många spelare som drar in "mindre" summor pengar fast ändå levt på det kan blicka tillbaks och säga -att jag inte gjorde mer av den "ledighet" poker gett mig.

 

Som pokerspelare har du ganska mkt frihet och kan i princip göra lite vad du vill förutsatt att du får in ett par timmar poker/månad, hade man då utnyttjat sin lediga tid till något produktivt istället för att sitta och slösurfa 5-6h om dagen hade man nog kommit längre än vart man är idag. Jag tror och hoppas att jag inte bara talar för mig själv nu.

 

Men det är väl så allmänt, folk är lata. Jag tror inte många kan säga med handen på hjärtat att dom gjort allt i sin makt för att förverkliga sina drömmar och nå deras högsta mål.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Exakt så som BD skriver är det ju. Jag har blandat mellan att komba poker med jobb, bara grinda och nu plugg och poker. Känns verkligen som ju mindre man "måste göra" desto mindre får man gjort totalt sett. Tex fick jag in fler händer per månad när jag jobbade än när jag var helt ledig. Helt sjukt men utan rytm tappar man riktigt mycket effektivitet tror jag.

 

Nu försöker jag verkligen aktivt att vänja mig av med "tidsslösandet". Försöker ha mening och mål med nästan allt jag gör. Lite omställning men det går bättre och bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Exakt så som BD skriver är det ju. Jag har blandat mellan att komba poker med jobb, bara grinda och nu plugg och poker. Känns verkligen som ju mindre man "måste göra" desto mindre får man gjort totalt sett. Tex fick jag in fler händer per månad när jag jobbade än när jag var helt ledig. Helt sjukt men utan rytm tappar man riktigt mycket effektivitet tror jag.

 

Nu försöker jag verkligen aktivt att vänja mig av med "tidsslösandet". Försöker ha mening och mål med nästan allt jag gör. Lite omställning men det går bättre och bättre.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Parkinson's_law

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förvånande i mina ögon, att det är så få pokerspelare som försöker skaffa sig fler inkomster. Speciellt åt det mer passiva hållet då jag vet hur lata pokerspelare som mig själv är...

 

Det är väl klart alla försöker tjäna så mycket pengar som möjligt genom att göra det absolut minsta möjliga? Det var i alla fall därför jag började spela poker!

 

Och det är fortfarande ett mål i livet. Att bli rik genom att göra så lite som möjligt, men det är lättare sagt än gjort. Göra hemsidor är ett bra alternativ. Jag läste en facebook-uppdatering där någon skrev något i stil med:

 

Sitter på balkongen och tar en kaffe efter morgonjoggen. I eftermiddag blir det plåtning med en brasilianska och sen ett par bärs på balkongen ikv!

 

Sen var där en bild på soluppgång från en helt sjuk altan/balkong. Bilden var tagen i Kapstaden och det såg helt sagolikt ut. Det är fan min dröm att göra något sådant!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl klart alla försöker tjäna så mycket pengar som möjligt genom att göra det absolut minsta möjliga? Det var i alla fall därför jag började spela poker!

 

Och det är fortfarande ett mål i livet. Att bli rik genom att göra så lite som möjligt, men det är lättare sagt än gjort. Göra hemsidor är ett bra alternativ. Jag läste en facebook-uppdatering där någon skrev något i stil med:

 

Sitter på balkongen och tar en kaffe efter morgonjoggen. I eftermiddag blir det plåtning med en brasilianska och sen ett par bärs på balkongen ikv!

 

Sen var där en bild på soluppgång från en helt sjuk altan/balkong. Bilden var tagen i Kapstaden och det såg helt sagolikt ut. Det är fan min dröm att göra något sådant!

 

 

Jo, klart poker är en bra bit på vägen. Mycket pengar med lite jobb för de flesta. Men man måste ju samtidigt ta in andra faktorer. Det är väl inte många som pallar lira hela livet, om man inte drar in riktigt stora summor? Säkerhet osv... Aja, menar inte att sitta här o döma ut folk, men känns dumt när folk med så stora möjligheter att göra något större inte gör det.

 

Bilden låter riktigt fin. Sånt man ska drömma om när man sitter o nöter!8-)

 

Boca hade hemmapremiär igår och vi hade tidigare googlat priser osv, men det var svårt att hitta någon "förstahands"-sajt, utan mest paket för turister, som gick på 1k ca. Vi snackade om att dra dit tidigt, men efter en för lång sovmorgon för alla, så snackade vi med de andras recepetionist som kunde fixa in oss på ett paket för 1 lax.

Obegränsat med öl i ca 2 timmar och pizza på en pub i Boca med ca 50-60 andra turister följt av guidning till arenan (vilket i efterhand kändes sjukt värt), följt av skjuts tillbaka till en bar här i Palermo och en gratis öl, gjorde det ganska värt till slut.

 

Matchen då: Den första stora besvikelsen var ju att det inte bjöds på något tifo alls! Den drog igång runt 21-tiden så hoppades ju på bengaler då det var mörkt ute, men ingenting. Lite konfetti på randomställen på arenan, flaggor så klart, men inget direkt arrangerat. Vi stod på ena kortsidan, mitt emot själva "klacken", men det var en del tryck på vår läktare också, men inte så att pulsen sköt i taket.

Haha, låter kanske skitbitter, men hade såna extrema förväntningar. Deras bara bravas höll igång bra iaf och hade några riktigt schyssta ljudtoppar, men hade haft lite högre förväntningar på sittplats och att det skulle vara slutsålt. 35/50k var kanske fyllda. Kvalitén på fotbollen var väl som högst allsvensk klass faktiskt. Drar alla till Europa tidigt eller? Konstigt i mina ögon att den inte kan hålla högre klass.

 

Trots att jag låter jättebitter, var det självklart ändå en riktigt grym upplevelse och alltid roligt att uppleva en ny fet arena! Nästa gång blir det dock att stå bland deras ultras för att få den ultimata upplevelsen.

 

Ikväll blir det 07-utgången. Gogogog

 

425728_10150659325946221_524891220_11774940_293308029_n.jpg

 

425728_10150659325971221_524891220_11774942_473819121_n.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror du missförstod lite. Jag håller helt med dig! :lol:

 

Önskar bara man kunde komma på något jobb där man kan glida lite lätt, eller åtminstone jobba någon annanstans än i Sverige så man får lite frihet att styra.

 

Min dröm är nästan att bli reseskribent eller något. Bara glida runt i världen och skriva om det. Nästan för bra för att vara sant!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå och kolla på Buenos Aires laget Vélez Sársfield med AIK-legenden Ivan Obolo när ni ändå är på plats! =)

 

Nebo här på pf som är med är ju hardcore-gnagare så inte alls en omöjlighet att vi hamnar där.

 

*still avis*

 

8-)

 

Jag tror du missförstod lite. Jag håller helt med dig! :lol:

 

Önskar bara man kunde komma på något jobb där man kan glida lite lätt, eller åtminstone jobba någon annanstans än i Sverige så man får lite frihet att styra.

 

Min dröm är nästan att bli reseskribent eller något. Bara glida runt i världen och skriva om det. Nästan för bra för att vara sant!

 

Det är väl bara att köra eller? Lev billigt några månader. Spring bra dessa månader, packa ryggsäcken, starta en blogg och glid runt billigt. Vad hindrar dig just nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har käkat riktigt bra både igår och idag. Igår skulle vi pröva ett ställe en tysk, vi träffat på Boca, hade tipsat om, men det visade sig att det stället hade semesterstängt 1-15 februari så fick första bästa efter att vi hittat det. Det visade sig vara ett lite dyrare ställe, men det var också värt pengarna. Köttet var riktigt bra, likaså förrätten och pommesen. Vi lyckades beställa in 2 portioner kött till alla, vilket inte var meningen från början, men det kändes värt på något sätt, när man satt där mätt och belåten.

 

I morse (kl 12) var vi på yoga på initiativ av Frank the tank och det var första gången både för mig och c87. Hade förväntat mig att det skulle vara jobbigt, men inte så jobbigt... Hade dessutom varit kass i magen hela morgonen, vilket så klart nådde toppen efter passet då jag besökte Yoga-ställets egna toalett. Bajsade vatten i ca 5 min, för att några sekunder senare upptäcka att det var stopp i toaletten och att ingenting kom ner. Fick givetvis panik och tog toalettborsten och började röra runt lite till ingen nytta. Istället blev borsten skitäcklig och jag var tvungen att slänga ut den genom fönstret...

 

Efter yogan hitta vi iaf en riktigt dyr, men god carbonara som vi njöt av och ikväll/natt har vi bara tagit en std barrunda på 2 barer från kl 0100-0500 typ. Good times...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl bara att köra eller? Lev billigt några månader. Spring bra dessa månader, packa ryggsäcken, starta en blogg och glid runt billigt. Vad hindrar dig just nu?

 

Har flickvän, skola och har precis skaffat studentjobb så det finns lite saker som hindrar mig fast egentligen inte. Allt det där, förutom flickvännen, är saker jag hoppat på för att känna mig lite vettig men som egentligen inte leder någonvart eller behövs.

 

Så jag hade ju egentligen kunnat dra iväg, men vet inte om det är rätt väg att gå för tillfället. Känns dessutom som om det är svårt att göra en blogg vinstgivande? Bara blondiner som lyckas med det.. Nej, jag är inte bitter..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har flickvän, skola och har precis skaffat studentjobb så det finns lite saker som hindrar mig fast egentligen inte. Allt det där, förutom flickvännen, är saker jag hoppat på för att känna mig lite vettig men som egentligen inte leder någonvart eller behövs.

 

Så jag hade ju egentligen kunnat dra iväg, men vet inte om det är rätt väg att gå för tillfället. Känns dessutom som om det är svårt att göra en blogg vinstgivande? Bara blondiner som lyckas med det.. Nej, jag är inte bitter..

 

Hehe, ah då har jag full förståelse på att det kan vara lite svårt att dra iväg. Det finns ett sjukt överflöd på bloggar, men en stor majoritet drivs av 14åriga tjejer som kan ha flera tusen läsare pga att de bor i sthlm och fikar varje dag typ. Generaliserar lite så klart. Dom som har blivit stora har gjort det bra så klart.

 

Sen så är det nog bäst att spara ihop cash så man kan hålla sig levande ett tag och se bloggen som en extrainkomst. Är du duktig på att skriva och gör balla grejer medans du är ute o reser, kan det kanske fungera. Shit, vad jag svamlar nu, men drar du iväg, lovar jag att jag ska följa dig iaf!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, ah då har jag full förståelse på att det kan vara lite svårt att dra iväg. Det finns ett sjukt överflöd på bloggar, men en stor majoritet drivs av 14åriga tjejer som kan ha flera tusen läsare pga att de bor i sthlm och fikar varje dag typ. Generaliserar lite så klart. Dom som har blivit stora har gjort det bra så klart.

 

Sen så är det nog bäst att spara ihop cash så man kan hålla sig levande ett tag och se bloggen som en extrainkomst. Är du duktig på att skriva och gör balla grejer medans du är ute o reser, kan det kanske fungera. Shit, vad jag svamlar nu, men drar du iväg, lovar jag att jag ska följa dig iaf!

 

Har cash så jag kan leva ett ganska bra tag på flykt, så det är inte det som är problemet i mitt fall. Har inget behov utav att bloggen skall vara inkomsten, men det är såklart lite roligare om man skaffar sig lite erfarenhet (bloggen kanske kan funka som merit i en eventuell framtid om man söker jobb som skribent osv).

 

Jag nojjar över att jag är 25 och bara spelat poker i hela mitt liv och därför måste jag plugga och göra något med mitt liv innan det är för sent men när jag tänker på det nu så är det fan nu man skall passa på. 25 är ingen ålder, right? :mrgreen:

 

Gillar din inställning! Resa och glida är fan livet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har cash så jag kan leva ett ganska bra tag på flykt, så det är inte det som är problemet i mitt fall. Har inget behov utav att bloggen skall vara inkomsten, men det är såklart lite roligare om man skaffar sig lite erfarenhet (bloggen kanske kan funka som merit i en eventuell framtid om man söker jobb som skribent osv).

 

Jag nojjar över att jag är 25 och bara spelat poker i hela mitt liv och därför måste jag plugga och göra något med mitt liv innan det är för sent men när jag tänker på det nu så är det fan nu man skall passa på. 25 är ingen ålder, right? :mrgreen:

 

Gillar din inställning! Resa och glida är fan livet!

 

 

Klart 25 bast inte är någon ålder! Bara att skriva en lista på vad du vill se ute i världen innan du dör, så köper du en flygbiljett imorn och tar med dig bruden och börjar pricka av imo!

 

Blev en spontansemiutgång igår, men annars har det varit ganska lugnt. Har jobbat en del senaste dagarna och har nu igång en tävling på facebook, som c87 har kirrat. Priset är en gratis hemsida från oss! https://www.facebook.com/FridsjoDigitalMarknadsforing?sk=app_190322544333196

 

Vi har även fått 2-3 sälj senaste dagarna, varav ett från en av våra säljare! Känns riktigt bra! Siktar på 6-7 i Februari.

 

Det drar igång en APT-turre här i dagarna. Den högst seedade är David Ferrer, som jag faktiskt redan har sett i Macau! Får se om vi kirrar biljetter. Börjar gå åt riktigt mycket pengar här borta. =(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dags för ny klubb igår! Har ju kört samma klubb 3 lördagar i rad, så kände att det var dags för lite omväxling. Efter lite googlade bestämt vi oss för ett ställe som hette "Jet Lounge", som till vår förvåning också låg ganska öde ute vid den "centrala" flygplatsen. Vi såg faktiskt ett plan landa på tvärs över gatan, kändes som det var hur nära som helst. Ballare än vad det låter...

 

Vi fick iaf beställa in 2 flaskor absolut och därav slippa betala inträde, vilket var en fair deal då flaskorna gick på 750 kr ca... Kommer in och det är i stort sett bara tjejer där inne. Alla välklädda. 99% av folket välklädda tjejer, som sitter och dricker skumpa eller helrör. Soft Loungemusik, VETTIG VOLYM så man kunde sitta o snacka vilket kan vara svårt på de flesta klubbar. Vi satt och hade det trevligt 2-3 h innan folket började strömma in och de drog igång själva nattklubben.

 

Mitt minne slutar nångång vid 3 tror jag, när vi står vid baren och en av bröderna drar en spya precis vid baren, haha.

[x] 1 utslängd

 

Sedan så kommer en vakt och tar tag i KOR och även han åker ut. Vakten tar även tag i min hand, men han ser att jag är lugn och att jag inte gjort något, så jag klarar mig.

[x] 2 utslängda

 

Här kommer iaf minnesluckan och det är svart till kl 6 typ, då jag drar omkring på dansgolvet med ett stort hål i byxorna, vid skrevet, och letar efter folk. Bestämmer mig för att dra hem och drar ut och bestämmer för att "dela" taxi med 2 argentinskor, vilka jag inte har någon aning om vart dom bor. Försöker sätta in det bästa gejmet man har kl 6, men det gick inget vidare vad jag kan minnas. Kommer fram till dom och jag försöker spela dum turist som inte vet vart jag bor, men lyckades inte komma in till dom...

 

Hem kl 7, med en taxinota på 75 peso, vilket nog är rekord hittills. Pengar på fickan 90 peso. Ingen omöjlighet att vi drar tillbaks till det stället! Om vi nu kommer in...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...