Gå till innehåll

PLO100: toptop 4-way för 760bb?


SuperiorFish

Recommended Posts

Har börjat om med omahan lite grann på senaste och är väldigt osäkert ibland. Kommentarer på både preflop och flop önskas.

 

Är det en leak att 3beta denna 200bb djup ur pos?

Som spelat, fold eller repot? Repot va? Jag är inte ett dugg orolig över bieffe eller tbaninja, tror jag ligger som sämst 50/50 mot dem. Nadja däremot, med vilken range kan han/hon bara kallsyna?

 

Bieffe ligger på 59/9 över 100givar

Nadja på 28/23 och tbaninja på 64/6.

 

 

** Game ID 2440512777 starting - 2009-02-23 13:18:01

** Porcupine Surpise 2 [Omaha] (0.50|1.00 Pot Limit - € Cash Game) Real Money

 

- bieffe sitting in seat 1 with €89.86

- Nadja sitting in seat 2 with €169.45

- Fyrans sitting in seat 3 with €227.11

- Superman79x sitting in seat 4 with €221.43

- tbaninja sitting in seat 5 with €26.40 [Dealer]

- Rekop_X sitting in seat 6 with €398.62

 

Rekop_X posted the small blind - €0.50

bieffe posted the big blind - €1.00

** Dealing card to Rekop_X: Queen of Spades, Ace of Diamonds, Jack of Spades, King of Diamonds

Nadja folded

Fyrans called - €1.00

Superman79x raised - €4.50

tbaninja called - €4.50

Rekop_X raised - €20.00

bieffe called - €20.00

Fyrans called - €20.00

Superman79x called - €20.00

tbaninja went all-in - €21.90

Rekop_X called - €26.40

bieffe called - €26.40

Fyrans called - €26.40

Superman79x called - €26.40

 

** Dealing the flop: 6 of Clubs, King of Spades, 4 of Clubs

Rekop_X checked

bieffe went all-in - €63.46

Fyrans called - €63.46

Superman79x folded

Rekop_X ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Av egen erfarenhet så tycker jag många brukar kallsyna preflop med mellanhöga sekvenskort som 6 7 8 9 etc, eller med händer som KK Q J, QQ J 10.

På flopp hade jag slängt handen, med tanke på att den är dragvänlig och du bara har TP. Vill inte spela om en stor pott med en sådan sårbar hand. Men har varit väldigt kall i Omaha-spelen på sistone så har börjat spela vekt:oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, som spelat så är en fold alltså standard. Finns bet/call (eller kanske t.om. eller bet/fold) på kartan? Jag menar, om vi 3 betar pre ur pos, hur mycket bättre flopp kan vi egentligen önska oss?

 

I de flesta fall har tbaninja AAxx här

Dethär tror jag är ganska osannoligt, han 3betar troligtvis AAxx pre.

 

Om kallsynaren bara skulle vara 100bb djup, då måste vi pusha va?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, som spelat så är en fold alltså standard. Finns bet/call (eller kanske t.om. eller bet/fold) på kartan? Jag menar, om vi 3 betar pre ur pos, hur mycket bättre flopp kan vi egentligen önska oss?

 

 

Dethär tror jag är ganska osannoligt, han 3betar troligtvis AAxx pre.

 

Om kallsynaren bara skulle vara 100bb djup, då måste vi pusha va?

 

Oj såg fel. Men det spelar egentligen inte så stor roll. Du måste lägga även om kallsynaren skulle vara 100bb djub.

 

Men du pushade och satte runner runner-stegen hoppas jag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din hand är fin pre och du vill bygga pot, därför är det verkligen inget fel på 3-beten.

 

Post är din hand skräp! TPTK räcker sällan långt i Omaha, spec inte i en 4-vägspott med en sådan dragig bräda. check/fold imo

 

Edit: Jag är för närvarande drygt 40 inköp minus på PLO10 den här månaden, så lyssna inte på ett skit av vad jag säger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men du pushade och satte runner runner-stegen hoppas jag?

 

lol, typ :-)

 

Det jag inte riktigt förstår är att det är ok att 3beta men ändå ge upp på en flopp som denna. Okej, 200bb djupa kan jag semiförstå, men 100-150bb djupa kan jag inte se hur 3bet pre och c/f på flopp kan vara +EV. 4c 6c Ks måste väl ändå ligga över "medeltalsflopp" för vår hand.

 

Min oförståelse visar väl bara att jag är helt ute och cyklar på plo borden.

 

 

Här är handen i sin helhet iaf

 

** Game ID 2440512777 starting - 2009-02-23 13:18:01

** Porcupine Surpise 2 [Omaha] (0.50|1.00 Pot Limit - € Cash Game) Real Money

 

- bieffe sitting in seat 1 with €89.86

- Nadja sitting in seat 2 with €169.45

- Fyrans sitting in seat 3 with €227.11

- Superman79x sitting in seat 4 with €221.43

- tbaninja sitting in seat 5 with €26.40 [Dealer]

- Rekop_X sitting in seat 6 with €398.62

 

Rekop_X posted the small blind - €0.50

bieffe posted the big blind - €1.00

** Dealing card to Rekop_X: Q of s, A of d, J of s, K of d

Nadja folded

Fyrans called - €1.00

Superman79x raised - €4.50

tbaninja called - €4.50

Rekop_X raised - €20.00

bieffe called - €20.00

Fyrans called - €20.00

Superman79x called - €20.00

tbaninja went all-in - €21.90

Rekop_X called - €26.40

bieffe called - €26.40

Fyrans called - €26.40

Superman79x called - €26.40

 

** Dealing the flop: 6 of c, K of s, 4 of c

Rekop_X checked

bieffe went all-in - €63.46

Fyrans called - €63.46

Superman79x folded

Rekop_X went all-in - €372.22

Fyrans folded

 

** Dealing the turn: 9 of d

 

** Dealing the river: Q of d

Rekop_X shows: Q of s, A of d, J of s, K of d

bieffe mucks: 8 of d, 4 of d, 6 of h, 7 of c

tbaninja mucks: 5 of c, J of c, 2 of s, 2 of c

Rekop_X wins €129.00 from the main pot

 

Kallsynaren sade att han foldade 64xx, vilket jag kan tro.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att alla säger fold. :)

 

Handen är kass men du får ju grymma pottodds och det är inte många händer som har dig krossad. Överlag står sig din hand ganska bra mot deras ranges tror jag. Verkligen inte jättebra dock :)

 

Ett alternativ är ju syn. Det gillar jag dock bättre om ni är lite djupare och du framförallt har pos. Om turn blankar känns det inte som Fyrans kommer bluffa med två spelare allin. Sen finns det ju massa kort på turn som dödar din hand så du sparar lite genom att bara syna.

 

Blev lite svamligt men fold är långtifrån solklart tycker jag.

 

EDIT: tbaninjas spel och hand är ju ett riktigt guldkorn btw.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol, typ :-)

 

Det jag inte riktigt förstår är att det är ok att 3beta men ändå ge upp på en flopp som denna. Okej, 200bb djupa kan jag semiförstå, men 100-150bb djupa kan jag inte se hur 3bet pre och c/f på flopp kan vara +EV. 4c 6c Ks måste väl ändå ligga över "medeltalsflopp" för vår hand.

 

Min oförståelse visar väl bara att jag är helt ute och cyklar på plo borden.

 

 

Här är handen i sin helhet iaf

 

 

 

Kallsynaren sade att han foldade 64xx, vilket jag kan tro.

 

det vore en rejält dålig fold..fast det kan ju iof stämma mtp att det är kallt att syna och sedan folda där mot omslag än vad han har, kallsyna övh i det läget är oftast dålig poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att det uppstått lite diskussion kring handen.

 

Jag kan definitivt se varför en syn skulle vara befogad om vi var i pos. Jackbalsam skriver "om turn blankar", men hur jäkla ofta kommer den göra det? "Bra" turnkort, såna som gör vår hand bättre, är ju bara 7 av 45. Om vi synar så kommer vi alltså att åter att vara en gata ur pos med tptk 6ggr av 7 med en halv potbet kvar, dvs har vi 85% av ggr bara fördröjt vårt problem.

 

Jag har svårt att se hur en syn kan vara bästa linjen, kan ni motivera?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol, typ :-)

 

Det jag inte riktigt förstår är att det är ok att 3beta men ändå ge upp på en flopp som denna. Okej, 200bb djupa kan jag semiförstå, men 100-150bb djupa kan jag inte se hur 3bet pre och c/f på flopp kan vara +EV. 4c 6c Ks måste väl ändå ligga över "medeltalsflopp" för vår hand.

 

Min oförståelse visar väl bara att jag är helt ute och cyklar på plo borden.

 

 

Här är handen i sin helhet iaf

 

 

 

Kallsynaren sade att han foldade 64xx, vilket jag kan tro.

 

 

Om du aldrig kan 3-beta 10% av stacken och sedan vika på en ofördelaktig flopp i omaha är du illa ute. Enda chansen att jag synar är här är om fyrans också viker med andra ord du synar 1 spelare som ställer för 60% pott. Så fort fyrans synar så är vår hand i mina ögon död.

 

Btw: Du och fyrans är ju 200BB djupa.. hans spel är ju superiskallt i denna hand dock, fisknote på hnm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du aldrig kan 3-beta 10% av stacken och sedan vika på en ofördelaktig flopp i omaha är du illa ute. Enda chansen att jag synar är här är om fyrans också viker med andra ord du synar 1 spelare som ställer för 60% pott. Så fort fyrans synar så är vår hand i mina ögon död.

 

Btw: Du och fyrans är ju 200BB djupa.. hans spel är ju superiskallt i denna hand dock, fisknote på hnm.

 

om fyran har något bra så stoppar han ju nästan alltid in.

Alldeles för ofta (för honom) kommer han att vika om vi slår om och när han inte gör det så har han oftast ett drag som vi står oss bra emot.

Hans syn ökar värdet för oss i handen.

Jag stoppar in på flopp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om fyran har något bra så stoppar han ju nästan alltid in.

Alldeles för ofta (för honom) kommer han att vika om vi slår om och när han inte gör det så har han oftast ett drag som vi står oss bra emot.

Hans syn ökar värdet för oss i handen.

Jag stoppar in på flopp

 

Detta var exakt mitt resonemang för push.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att det uppstått lite diskussion kring handen.

 

Jag kan definitivt se varför en syn skulle vara befogad om vi var i pos. Jackbalsam skriver "om turn blankar", men hur jäkla ofta kommer den göra det? "Bra" turnkort, såna som gör vår hand bättre, är ju bara 7 av 45. Om vi synar så kommer vi alltså att åter att vara en gata ur pos med tptk 6ggr av 7 med en halv potbet kvar, dvs har vi 85% av ggr bara fördröjt vårt problem.

 

Jag har svårt att se hur en syn kan vara bästa linjen, kan ni motivera?

 

Blank kort på turn är ju ickeklöver och icke 5,7,8 ungefär men mest synar man ju och kollar vad Fyrans gör på turn. Kommer turn klöver 5 och han stoppar in kan man ju vika. Man motiverar det med att han inte kommer bluffa oss i en fösvarad pott så vi kan folda på scarecards.

 

Detta är argument för syn men jag är nog mer för att bara stoppa in. Om Fyrans nästan alltid har drag gör vi ju det faktiskt för värde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...