Gå till innehåll

NETeller FAQ


liggat

Recommended Posts

  • Svars 135
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

...kanske svårt att få ett KREDITkort, men visa kort utan kredit - alltså bara konto - är nog inga problem för någon. Har en känsla av att många förväxlar termerna där?

 

Konto - man kan bara ta ut cash man har

Kredit - man kan köpa på en viss kredit som man bestämt med sin bank och kan alltså ligga minus på kontot.

 

..Rätta mig om jag har fel folk.

 

Du har rätt med definitionerna, men inte det tidigare. Jag(är myndig sedan två veckor och arbetar inte) skulle skaffa ett VISA bankkort(inte kredit) idag på Nordea, men jag gick på pumpen. Fast inkomst krävdes och jag försökte knacka tanten på lite info om varför det krävs, då månadsavgiften inte är något att nämna och det är inte ett kreditkort.

Svaret jag fick var att det hade med säkerhetsföreskrifter att göra, kortet jag har nu, VISA electron, byggde på ett annat system där det måste vara uppkopplat mot banken för att det ska kunna dras pengar, vilket då inte ett standard VISA behöver. Till de personer kring 18-årsåldern som tidigare postat att de har ett VISA frågar jag: Tjänar ni något utöver studiebidraget? Vilken bank har ni det med? Hur gick ni tillväga då ni skaffade det?

 

Sedan undrar jag om någon vet någon lösning på mitt problem? Skaffa neteller och koppla till mitt personkonto på nordea? Går det att sätta in till neteller med VISA electron, eller ska jag använda farsans/kompisens VISA då jag förmodligen inte kommer att behöva göra uttag/insättningar så ofta? Övriga lösningar.

 

Kan tillägga att jag kommer bonushora och safebetta ganska mycket så jag kommer att behöva flytta pengar kring olika sajter rätt ofta.

 

Tacksam för svar

 

Låter väldigt konstigt, jag hade ingen fast inkomst och behövde inte krångla på någonting utan fick mitt VISA kort direkt, kopplat till mitt konto. Använde mig utav Electon innan men kunde som sagt enkelt byta till det vanliga VISA kortet.

Sedan fixade jag så att jag kunde gå in och kolla saldo/överföringar/fonder etc. via internet. För en fast summa på ~24:-/månad, 50% ungdoms rabatt(12:-).

 

Då du slänger in pengar på siten så kommer dom in direkt, men när du ska casha ut till VISA kortet igen tar det dock 2-3-4 arbetsdagar för pengarna att komma in på bankkontot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På bekräftelsen man får från Nordea efter en överföring anges i alla fall följande:

Ordering bank: Barclays Bank Plc

Cover through: JP Morgan Chase Bank NA USA

 

Och avgiften är tyvärr 60 kronor och inte 3,30...

 

Ah, okej, tack för informationen! Jag får väl helt enkelt tjäna ihop tillräckligt för att det inte ska kännas så mycket ;)

 

Och om någon vill veta så kan jag påpeka att jag också har fått ett bankkort Visa från Nordea utan problem. Man kan väl säga att jag hade fast inkomst då eftersom jag fick studiebidrag, men det frågade de aldrig om..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Jag fattar inte riktigt första posten. :roll:

 

Är det någon avgift när jag sätter in / tar ut pengar mellan en pokersajt och Neteller? Och i så fall hur mycket, låt säga att jag först sätter in 100$ till en pokersajt och sedan tar tillbaka de till Neteller, hur mycket försvinner i avgifter?

 

Kostar det något när man skapar ett konto hos Neteller, alltså och reggar sitt kort och bankuppgifter?

 

 

(Att det är avgift när man ska "skicka" pengarna till sverige förstod jag.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Detta är ju helt sjukt, att man inte kan bli klok på detta...

 

Om jag väljer "internet banking" på netellers sida när jag ska sätta in pengar från mitt bankkonto, hur betalar jag sedan?

 

Gör jag en överföring till Netellers SEB-kontonr 52778248331 innifrån min internetbank (SEB)? Då måste jag ju ange summan i SEK och då kommer Neteller ta en växelavgift iallafall, det skulle ju vara gratis?!?

Hur fan sätter jag in pengar på Netellers konto gratis?

 

Så här skriver de:

"The exchange rate NETELLER applies is an average daily inter-bank market rate published by a third party foreign currency data provider plus 1.9%. NETELLER retains the 1.9% amount as a foreign exchange processing fee"

 

Nån som kan ge en step-by-step beskrivning, grymt tacksam!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag cashade igår ut $220 fran pokersiten jag kor pa men supporten sager att det tar 3/4 dagar innan pengarna kommer in pa mitt neteller account, ar detta sant? isf kan man val lika garna ha ett vanligt visakonto?

Det skiljer en del mellan olika sidor, på vissa tar det någon timme på andra upp till en vecka.

Om du känner för att betala för att skicka runt pengar, vill gå miste om en del fina bonusar och behöva verifiera dig varje gång du tar ut pengar så kan använda dig av VISA ja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag anser mig nog vara cirka normalbegåvad men detta blir jag inte riktigt klok på. :?

 

Gör jag så här:

 

Jag skaffar ett NETeller konto. Därefter måste jag skaffa ett debitcard som är kopplat till detta konto? För jag över pengar från mitt konto i Handelsbanken till NETeller-kontot via ett internetöverföring och sedan vidare in på valfri bonuschenerös pokersite? :lol:

 

När jag ska ta ut pengar från siten:

 

Jag tar ut pengar från siten till mitt NETeller-konto och för att sedan kunna ta ut dom så måste jag för de vidare till mitt debitcard? Är inte det samma konto som det andra? Jag betalar avgift, när?

 

Är NETeller en internetbank som jag kan ladda ner programvara till på min dator?

 

Kopplar jag NETeller-kontot till mitt konto i Handelsbanken som jag har VISA-kortet kopplat till, eller kvittar det?

 

Tacksam för svar om jag missuppfattat detta helt. jag vill ju ut och bonushora. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör jag så här:

 

Jag skaffar ett NETeller konto. Därefter måste jag skaffa ett debitcard som är kopplat till detta konto?

 

Det är inget tvång. Men det underlättar om du vill göra snabba utag i framtiden.

 

För jag över pengar från mitt konto i Handelsbanken till NETeller-kontot via ett internetöverföring och sedan vidare in på valfri bonuschenerös pokersite?

 

Ja det är en väg att gå om du vill pytsa in pengar på ditt netellerkonto. Kreditkort är en annan möjlighet.

 

 

Jag tar ut pengar från siten till mitt NETeller-konto och för att sedan kunna ta ut dom så måste jag för de vidare till mitt debitcard? Är inte det samma konto som det andra? Jag betalar avgift, när?

 

Du har två alternativ vid uttag från neteller till dig.

 

1. debit card; det kostar $1 att föra över pengar från neteller kontot till debitcardet, dessutom omvandlas dina usd till cad (säkerligen till en dålg kurs?) sen när du tar ut från bankomaten så omvandlas cad till sek med tillhörande kostnader. Det kan ta upp till nån timme från det du gör utaget från neteller, till dess du har möjlghet att att ta ut i bankomaten.

 

2. Du kan också föra över pengar från neteller direkt till ditt bankonto det kostar $2 (tror jag) i fast avgift och en växlingsavgift från usd till sek. Det tar några arbetsdagar att få pengarna på det sättet.

 

Är NETeller en internetbank som jag kan ladda ner programvara till på min dator?

 

Ingen programvara behövs för att kunna logga in på neteller. Om det var svar på frågan?

 

Kopplar jag NETeller-kontot till mitt konto i Handelsbanken som jag har VISA-kortet kopplat till, eller kvittar det?

 

Har för mig att man måste koppla neteller kontot till ett bankonto.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Vad är det egentliga syftet med debitcard? Jag menar, man kan ju föra över till valfri pokersite och sen casha ut efter man lirat lite direkt till sitt konto på så sätt.

 

Måste väl vara bättre??

 

Håller med. Jag ser ingen anledning till att ha ett debit card, nån som gör det får gärna hojta till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Har sett några frågor här som fortfarande verkar obesvarade (skummade bara igenom iofs).

 

Klassiskt scenario...

Du för över pengar från ditt VISA till ett pokerkonto. Du kan inte föra tillbaks pengarna till ditt VISA och du har inget NETeller-konto eller liknande.

 

1. Du skapar ett NETeller-konto. Du gör ingen insättning på N-kontot från ditt bankkonto. Är det ändå möjligt att föra över pengar från en pokersite till ditt N-konto?

 

2. Är det möjligt att föra över pengar från N-kontot till ditt bankkonto/kreditkort trots att du aldrig fört över från bankkontot/kreditkortet till N-kontot?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Hej

 

är det ngn som har varit i kontakt med netellers telefon support, har prövat ringa det nummret de skickade men utan resultat, "numret kan inte nås etc."

 

Mitt konto har näligen blivit spärrat och jag vet inte varför,dessutom har jag ett innestående saldo på kortet!

 

Tacksam för all hjälp jag kan få!

 

:heart:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

är det ngn som har varit i kontakt med netellers telefon support, har prövat ringa det nummret de skickade men utan resultat, "numret kan inte nås etc."

 

Mitt konto har näligen blivit spärrat och jag vet inte varför,dessutom har jag ett innestående saldo på kortet!

 

Tacksam för all hjälp jag kan få!

 

:heart:

 

Samma sak hände mig, orsaken var att jag loggat in på kontot från ett ip-nummer som var registrerat i ett annat land (Finland). Hursomhelst, jag kunde inte heller ringa numret, tydligen fungerar det inte från alla operatörer. Jag mailade dem och bad dem ringa mig istället, en timma senare var allt löst och kontot åter öppet.

 

Hoppas det löser sig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Håller med. Jag ser ingen anledning till att ha ett debit card, nån som gör det får gärna hojta till.

 

 

Enda anledningen till att använda debitcard istället för till bank direkt är ju att det är svårarare att koppla ihop pengarna till en fysisk person.

 

Rent skattetekniskt alltså om man nu inte spelar på en EU site vill säga...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Det står att man måste skicka in en kopia till Neteller på sitt konto samt körkort/pass, hur gör jag lättast ett kopia?

Jag har ingen scanner, ska jag ta en bild med digitalkameran då eller? (Verkar skumt)

Om jag tar en bild på mitt kontokort/pass, ska jag censurera något då eller skall allt vara med?

Hur gjorde ni?

Får man in pengarna på sitt konto före man har skickat in kopiorna?!

 

/ Sync

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...