Gå till innehåll

Spelstatus på Svs


Neuen

Recommended Posts

  • Svars 170
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Omg... vad skulle den funktionen vara bra för? :-(

 

Verkligen kaosfunktion. Sämst ur fisksynpunkt :(. Fast jag tror att det är rätt många som inte hittar den här funktionen, jag hade aldrig hittat den utan den här tråden. Samt rätt många som faktiskt inte bryr sig om de har förlorat tiotusentals kronor och fortsätter sätta in. Sen är det inte säkert svart på vitt räcker för en fisk, att döma av massor av fisktrådar så vägrar de inse att de gör misstag och är förlorare, tunnelseende ftw. Så även fast det står rätt ut att de suger så kanske de inte tror på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkligen kaosfunktion. Sämst ur fisksynpunkt :(.

 

Jag är lite osäker på att det är dåligt i fisksynpunkt. Som jag ser det så kan en fisk som hittar sin spelstatus få en av tre effekter:

 

1) Fisken struntar helt i vad den visar som du är inne på i ditt inlägg.

2) Fisken upptäcker att h*n spelat bort för mycket pengar och slutar med poker.

3) Fisken märker att h*n förlorat massa pengar, och spelar mer poker för att h*n vill vinna tillbaka pengarna (för att h*n tror att h*n kan).

 

Jag tror att en övervägande majoritet av fiskarna hamnar i nummer 1. Dessutom tror jag att chansen är väldigt stor att nummer 3 kommer överväga nummer 2, vilket skulle resultera i att det kommer finnas mer pengar för duktiga pokerspelare att hämta. Det kan också resultera i att fiskarna flyttar upp ett par nivåer för att ta tillbaka pengarna snabbare.

 

Är bara en teori givetvis, men skulle det ha den effekten så är det en förödande effekt för SvS om dom vill minska spelberoende och folk som spelar bort alldeles för mycket pengar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom att tänka på en till kategori av spelare (mig själv). De som vinner smått och som ändå är "fiskar". När denna grej kommer in så kan de se vad de ändå vunnit och tänka, "fan va bra jag är, tänk om jag bara kunde spela lite högre". Vilket leder till att de spelar mer och kanske på en högre nivå för att öka på sin förväntade vinst. (like me, me like)

 

Skulle vara riktigt kul och intressant att veta hur stor procent som är plus totalt på svs. Jag tror ändå att det måste vara ganska många ändå väl som vunnit en liten summa, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom att tänka på en till kategori av spelare (mig själv). De som vinner smått och som ändå är "fiskar". När denna grej kommer in så kan de se vad de ändå vunnit och tänka, "fan va bra jag är, tänk om jag bara kunde spela lite högre". Vilket leder till att de spelar mer och kanske på en högre nivå för att öka på sin förväntade vinst. (like me, me like)

 

Skulle vara riktigt kul och intressant att veta hur stor procent som är plus totalt på svs. Jag tror ändå att det måste vara ganska många ändå väl som vunnit en liten summa, eller?

 

Du kan väl inte räkna dig själv som en fisk? Även om du bara vunnit "lite smått", så är du ju ändå stabilt plussande?

 

Även om det är väldigt många som vunnit en liten summa så är det bara en liten, liten bråkdel av den enorma mängd spelare som förlorat "en liten summa" - det kan jag lova..

Sen finns det såklart en hög spelare som är back >100K också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan väl inte räkna dig själv som en fisk? Även om du bara vunnit "lite smått", så är du ju ändå stabilt plussande?

 

Även om det är väldigt många som vunnit en liten summa så är det bara en liten, liten bråkdel av den enorma mängd spelare som förlorat "en liten summa" - det kan jag lova..

Sen finns det såklart en hög spelare som är back >100K också.

 

 

Har du lust att berätta hur ditt resultat ser ut? :) Mtp att du spelat 2.5/5-5/10 sen tidernas begynnelse typ!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Klart den inte tar hänsyn till multitabbling. Varför skulle den göra det? Spelar du 1timme på 3 bord blir det 1 timme inte 3 timmar, eller 4. Förstår inte.

 

127k + btw.

 

Ja, jag är väl korkad kanske, men om statusen tar hänsyn till varje enskilt bord vilket det verkar som när man kollar på övriga inlägg så så borde den ju räkna tiden du är aktiv på varje bord?

För den räknar väl inte bara "överföring till poker" och vid utloggning "överföring till spelkonto" och "tiden man varit inloggad"??

Som du beskriver tar den ju hä'nsyn till multitabling...

Räknar den tiden man varit inloggad blir det ju också rätt fel. Men som sagt, den räknar kanske all tid man sitter vid bord rakt av och tar sen hänsyn till varje bords in/ut av cash. Verkar bara konstigt att den skulle räkna olika beroende på tid eller pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle vara riktigt kul och intressant att veta hur stor procent som är plus totalt på svs. Jag tror ändå att det måste vara ganska många ändå väl som vunnit en liten summa, eller?

 

Jag var helt övertygad om att jag skulle vara back totalt och ville egentligen inte veta vad spelstatus skulle visa. Dock visade det sig att jag ligger upp typ 700spänn totalt. Föga upphetsande men ändå skönt att veta att min hobby iallafall inte varit en ekonomisk förlustaffär. Kan tänka mig att det finns massvis av spelare i samma sits som mig själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var helt övertygad om att jag skulle vara back totalt och ville egentligen inte veta vad spelstatus skulle visa. Dock visade det sig att jag ligger upp typ 700spänn totalt. Föga upphetsande men ändå skönt att veta att min hobby iallafall inte varit en ekonomisk förlustaffär. Kan tänka mig att det finns massvis av spelare i samma sits som mig själv.

 

Ser man till vilka summor många här vinner så måste du dock tillhöra en minoritet som blir överraskad till det positiva.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser man till vilka summor många här vinner så måste du dock tillhöra en minoritet som blir överraskad till det positiva.

 

Allt handlar om självbilden. Jag vet att jag stundtals spelar bländande(....nåja 8-) ) och stundtals gör riktiga hypermegadonkfiskspel. Jag är en spelare under inlärning med bra många läckor och att mitt spel hittils varit med en krogrundas marginal plus gör ju att jag kan andas ut lite och inte känna någon ångest att jag förlorat tusentals kronor.

 

Hade jag däremot inte insett att jag gör dessa hypermegadonkfiskspel och trott att jag enbart spelar bra så hade jag ju varit skitsur över att "bara plussat 700".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt stämmer absolut inte! Står att jag lirat lite över 23 dagar, men har lirat sedan typ Svs öppnade. Men så har jag även införskaffat mig en laptop i mitten av 2008 kan va det, då att jag spelad på min stationära som jag inte har kvar >.< Hade velat se vad det stod. + iaf

 

23 dar blir ändå över 550 timmar...Vet inte om du e übergrinder men det e väl ändå hyffsat mycket speltid?

Och spelstatusen kommer indikera samma varifrån du än loggar in :-)

As for me, 75 k på 34 dar. Gissar att 2-300 k har spewats bort haha...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt stämmer absolut inte! Står att jag lirat lite över 23 dagar, men har lirat sedan typ Svs öppnade. Men så har jag även införskaffat mig en laptop i mitten av 2008 kan va det, då att jag spelad på min stationära som jag inte har kvar >.< Hade velat se vad det stod. + iaf

 

Alla överraskas av "hur lite" det står att man spelat, har varit på svs sedan öppning precis som du.. Nästan två år av denna tid har varit heltidsgrind (ca 100 timmar i månaden) och ändå har jag bara nått 81 dagars speltid, vet ju såklart inte hur många timmar i veckan du spelar.. Men tror att det är stor chans att du överskattar speltiden en hel del.

 

Hade jag gissat så hade jag nog gissat på iaf det dubbla av mina 81 dagars spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...