Gå till innehåll

Om ett skin går i konkurs?


Banankaka

Recommended Posts

Vad händer med ens pengar då? Har mailat Entraction men inte fått svar. Mailat LGA på Malta nu och kollat. Nån som har koll på detta?

 

Jag spelar en del på Entraction, men får inte så mycket action förutom av bättre regs. Vill därför skapa fler konton på fler Entraction sidor. Det kryllar ju av dom även om vissa är större än andra. Är det viktigt att kolla upp hur stor sidan är? Vågar man ha en större summa pengar på ett okänt skin? Vad händer med mina pengar om sidan upphör? Vad har man för rättigheter som spelare?

 

Banankaka

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad händer med ens pengar då? Har mailat Entraction men inte fått svar. Mailat LGA på Malta nu och kollat. Nån som har koll på detta?

 

Jag spelar en del på Entraction, men får inte så mycket action förutom av bättre regs. Vill därför skapa fler konton på fler Entraction sidor. Det kryllar ju av dom även om vissa är större än andra. Är det viktigt att kolla upp hur stor sidan är? Vågar man ha en större summa pengar på ett okänt skin? Vad händer med mina pengar om sidan upphör? Vad har man för rättigheter som spelare?

 

Banankaka

 

Ofta finns pengarna hos själva nätverket och skinnet endast "hyr" betallösningarna. Dina pengar är alltså säkra även om ett skin går i konken...

 

Ska dock inte svära på att det är så på Entraction men vet att det är så på andra nätverk.

 

Ja, om de som har hand om dina pengar går i konkurs beror det helt på hur dessa tillgångar är markerade, är de i en trust så är de säkra annars som i Tusk så är det tyvärr kört eftersom man blir en fordringsägare långt bak i kön...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På alla "småskins" är jag till 99% säker på att pengarna ligger hos Entraction.

Hos de större skinnen vet jag inte (dvs de skin som är premiumpartners, dvs har egna betalningslösningar), men småskinnen går via 24hs betalningsgrejsemojs.

 

Nu ska inte småskin tolkas som små skin, de kan vara riktigt stora, men det finns två sätt att koppla på sig på Entraction, dels som fristående partner (med egen betalningslösning) och dels som integrerad partner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Det stämmer som Ola säger att bde flesta skins på Entraction är s k turn-key partners. Detta innebär i princip att det är Entraction som via sina dotterbolag bedriver spelverksamheten och att partnern ("skinnet") marknadsför detta under ett eget brand. Sådana partners har tillgång till kunduppgifter men hanterar inga pengar och har inte heller möjlighet att flytta pengar från spelarnas konton. Alla pengar hanteras alltså av Entraction som också följer reglerna på Malta och har spelarmedlen på särskilda konton.

 

Hur vet man då att ett skin är en turn-key partner? Om man är noga när man registrerar sig och läser användarreglerna och ser att det är bolag i Entraction koncernen som man tecknar avtalet med så ska det vara OK. Dessa användarregler är identiska för alla skins så man känner snabbt igen sig om man öppnat flera konton. Är man fortfarande osäker kan man ju fråga via support@entraction.com.

 

Exempel på turnkey-partners är 24hpoker.com och high5action.com.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...