Gå till innehåll

Vad göra i New York?


popquee

Recommended Posts

Gå och se Stomp. Kommer inte ihåg vad stället hette. Down town Broadway nånstans har jag för mig. Bästa jag sett på mången dar.

 

21 century hade rätt schysst urval på okej dojor. Köpa kläder där var helt omöjligt.

Shoppade hellre i butikerna i Soho.

 

Tunnelbana är lika med ubernöt. Appropå nötter: Måste köpa honungsrostade jordnötter i gatustånd.

 

Glid förbi Ed Sullivan teatern och kolla om de lottar ut biljetter till David Letterman. Inga problem att lyckas "bli utlottat" när man sa att man kom från Sverige. Hur kul som helst.

 

Var på en rockklubb som hette Webster Hall. Skönt ställe som kör ett par tre band per kväll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla in New York-tråden på 2+2. Har inte läst hela själv på något sätt men jänkarna själva borde ju ha bättre koll än vi har.

 

http://forumserver.twoplustwo.com/79/edf/new-york-city-your-favorite-things-do-places-go-844/

 

Hade jag åkt tillbaka nu så hade jag undvikit de största turistattraktionerna och istället försökt se fler olika delar av New York, inte bara Manhattan. Det coolaste är ju att bara vara där, inte att åka till en shopping mall eller se frihetsgudinnan. Undersök bra restauranger, mysiga caféer, coola butiker osv. För övrigt så rekommenderas att kolla en Rangers-match, Central Park och kanske en baseballmatch om resurser finns.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla in New York-tråden på 2+2. Har inte läst hela själv på något sätt men jänkarna själva borde ju ha bättre koll än vi har.

 

http://forumserver.twoplustwo.com/79/edf/new-york-city-your-favorite-things-do-places-go-844/

 

Hemma nu, missade det tråden synd att man inte frågade här lite tidigare men tack för länken, tror att vi kommer åka tillbaka inom några år.

 

Hade jag åkt tillbaka nu så hade jag undvikit de största turistattraktionerna och istället försökt se fler olika delar av New York, inte bara Manhattan. Det coolaste är ju att bara vara där, inte att åka till en shopping mall eller se frihetsgudinnan. Undersök bra restauranger, mysiga caféer, coola butiker osv. För övrigt så rekommenderas att kolla en Rangers-match, Central Park och kanske en baseballmatch om resurser finns.

 

Vi kände rätt lika så åkte bla nån sightseeing buss runt inne på Manhattan, typ upp till Harlem och sådant. $40, kan ändå inte rekommendera det, tog två timmar och va skit tråkigt:mrgreen:

 

Var på en Rangers-match och det va en upplevelse, var någon hyllnings ceremoni innan för Andy Bathgate och Harry Howell, det var också ganska spännande.

 

 

 

Gå och se Stomp. Kommer inte ihåg vad stället hette. Down town Broadway nånstans har jag för mig. Bästa jag sett på mången dar.

 

Hade varit nice att checka in..

 

21 century hade rätt schysst urval på okej dojor. Köpa kläder där var helt omöjligt.

Shoppade hellre i butikerna i Soho.

 

+1, gillade verkligen inte stället, var bara en stor oreda:-P

 

Tunnelbana är lika med ubernöt. Appropå nötter: Måste köpa honungsrostade jordnötter i gatustånd.

 

Stämmer.

 

Glid förbi Ed Sullivan teatern och kolla om de lottar ut biljetter till David Letterman. Inga problem att lyckas "bli utlottat" när man sa att man kom från Sverige. Hur kul som helst.

 

FUCK! DAMN! Året badbeat att missa de:cry: Måste täka på det om/när vi åker tillabaka!

 

Var på en rockklubb som hette Webster Hall. Skönt ställe som kör ett par tre band per kväll.

 

Missade den.

 

STORT tack till alla som tog sig tid att skriva!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi sa ju det ;-)

 

Vad gjorde ni då som kan vara bra för en annan att veta som ska dit om två månader?

 

Kan skriva lite utförligare imorgon kväll och gräva upp lite länkar men vi va bla på ett hangar fartyg som ligger i höjd med 48th west och det var faktiskt väldigt inressant!:-)

 

Men som sagt, skriver lite mer imorn kväll!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Egen bild från Empire:

newYork_061.jpg

 

IMHO så var NYC by nigth från Empire state building breathtalking. Jag tappade bokstavligt talat andan. Om det var lika enormt mäktigt i dagsljus vet jag inte för jag har aldrig varit upp i dagsljus.

 

Hur som helst så rekomderas en tripp upp i ESB för de som har vägarna förbi manhattan. (än fast TS är hemma nu)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Liten resumé av vad bi gjorde:

 

 

Landar efter en flygresa som kändes väldigt kort trots enbart drygt 2h sömn, kan vara att man är 4ever run good på sänka skepp och plussar ett tiotal pilsner. Köerna till passkontrollen är massiva där dom ska ta fingeravtryck, plocka in den gröna lappen och stämpla i passet. En av oss torskar och åker in på "Second passport control" Vi andra väntar utanför i ~1,5h innan hon kommer ut igen, visade sig at hennes finger avtryck blivit otydliga typ och hon fått göra om där inne, tagit så lång tid för dom fick sitta och vänta i typ 1h innan någonting hände.

 

Plockar ut resväskorna, tar tåget till hotellet, eller till Penn Station som ligger under Madison Square Garden och vi bodde 50m därifrån, tråkigt:-) Ska checka in, börjar med att han står och slår på datan om och om igen, hittar inte våran bokning. Slår på förnamnet som det är bokat i och hittar de. Felet visade sig ligga i att reservationsnamnet, det innehåller Ö och datorn hade gjort om det till OE och han sökte på O. Sen hittar han den och då visar sig att den bara va på tre nätter när vi har bekräftelse och pröjsat för fem. Han ringer ngt samtal och det är fixat på 2 min.

 

Dagen efter drog vi till Woodbury Common Premium Outlets och det är helt sjukt ställe! Alla hus är varsin butik som är i grym ordning och det känns verkligen inte av hur mycket folk det är, var egentligen sjukt mycket folk men märktes inte, väldigt skönt. Här finns alla märken och alla shoppar på rätt bra, själv var man tyvärr värst men jämförde samma saker mot svenska priser, "sparade" 6K kr, tråkigt:-) Rekommenderas starkt!

 

Söndag och vi gick längs Broadway ner till Ground Zero, kommer fram och det är bara höga staket med reklam om att dom ska bygga museum och man ser ingenting, tråkigt, på riktigt. Glider istället in på Century 21 som ligger precis bredvid, kommer in och möts av tok mkt folk och bara en enda stor röra, ändå var vi där på morgonen, kanske har någonting att göra med att det är söndag, men ändå. Allting hänger i en stor oordning och vi skummar igenom alla våningsplan lite snabbt, är ute på 20 min och bestämmer oss för att intet gå tillbaka utan tror att allting ser någolunda lika ut en vardag också. Rekommenderas inte!

 

J&R music and computer center (eller någonting liknande) ligger bara några hus bort och vi går dit. Ingen skulle ha några elektronik prylar och vi kolla återigen bara igenom våningsplanen innan vi gick ut. Rekommenderas ifall du har någonting du vet att du ska köpa, annars är det onödigt!

 

Tillbaka till hotellet någon timme innan vi går på hockey, Rangers-Toronto. Innan matchen är det någon hyllnings ceremoni till Andy Bathgate och Harry Howell som får sina tröjor upp hängda i taket, ska tydligen ha varit några bra lirare förut:-)

Matchen är helt sjukt imponerande, tempot är högt, stämningen är fantastisk och matchen första fight kommer redan efter två min, klonk!:-) En rolig detalj var att när det stog 0-0 så var läktarna fulla. När det stog 1-0 till Toronto runt 2/3 fyllda, 1-1 fullt och när Toronto gjorde 2-1 bara minuten efter att Rangers kvitterat så töms stora delar av läktaren igen, wft går folk hem redan för att dom ligger under med en kasse bara? När Rangers gör 2-2 så fylls läktaren snabbt igen och vi inser att folk är ute och äter när dom ligger under, syns tydligt då alla kommer in med mat i händerna och en av oss var på toaletten under perioden (tjejen ofc) och då såg fullt med folk som stog och käka. Toronto vinner med 3-2 i sudden och det blir ett jävla liv. Dan efter får Rangers tränar sparken, synd:-)

 

Och nu ska jag sova för jag är stört trött, kommer en förlängning imorgon på rester av dagarna, mån-ons, det här var fre-sön. Förhoppningsvis inte lika mkt tex då det var rätt långa och halvsega saker vi gjorde mestadels, men men, skriver imorrn och postar lite bilder.:mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

 

Och nu ska jag sova för jag är stört trött, kommer en förlängning imorgon på rester av dagarna, mån-ons, det här var fre-sön. Förhoppningsvis inte lika mkt tex då det var rätt långa och halvsega saker vi gjorde mestadels, men men, skriver imorrn och postar lite bilder.:mrgreen:

 

Solklar bump!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://api.ning.com/files/7Gp1Kl7mEPVbaDDU*EaIIW23Arc08N2ucmM8v5AGHDh3IDIdDT1B4Hjg44efFQNXF*v*xKCMrb00*UPsv8ojrV62Ad5XMdfp/NewYorkSkylineNight2020Fixed.jpg

 

Inte min bild. Men den kan vara tagen från ESB. Otroligt mäktigt vy för mig som lever och har växt upp i de mörkaste norrländska skogarna.

 

det är såna där bilder som gör att man blir kär. :?:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol känns som det.

 

Kommer knappt ihåg vad vi gjorde.

 

Centry 21 nere vid gruond zero var kasst, lika så J&R computer world eller vad det hette..

 

Woodberry var det bästa jag har varit med om! (Varit i barevelona efter på en outlet som var kass och man saknade new york)

 

Annars är det väldigt skönt att bara strosa runt, sita ute, i solen på våren/sommaren/hösten så rekomenderar jag verkligen att sitta nere på piren och hinka bira i solen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kommer lite pics från vår NY-tripp för ett par veckor sen:

 

Cyklist som blev påkörd direkt utanför hotellet. På fem röda var polis och ambulans där.

img_5652.jpg

 

Jag begrundar deras parkeringslösning. Det ser ut som de staplar bilarna i något som liknar mina leksaker from yorn.

img_5659.jpg

 

Det här är så väldigt, väldigt mycket New York.

img_5675.jpg

 

Inne på Spice Market, en restaurang i Meat packing distrcit som var helt sjukt soft och är väl värd ett besök. Vi tog en provsmakningsmeny som var helt suverän. Rekommenderas!

img_5689.jpg

 

Times Square @ night är bisarrt med all belysning.

img_5750.jpg

 

img_5743.jpg

 

Lovebirds

img_5748.jpg

 

Klassisk NY

img_5800.jpg

 

Gammalt och nytt

img_5802.jpg

 

På guidad tur i The Village. Tjejen som bär pizzafatet är den suveräna guiden som lotsade oss runt i kvarteren i tre timmar. Väl värt de ynka $44 det kostade. Bokade hemifrån.

img_5827.jpg

 

En pub i the village med träplank som är fraktade dit från en gammal irländsk kyrka, om jag inte minns fel. Bra ölutbud enligt guiden men vi hann tyvärr inte med ett besök. Mew.

img_5867.jpg

 

Känns huset igen? Japp, exteriören till Vänner.

img_5899.jpg

 

Interiören på Tao, en asiatisk restaurang ett stenkast från the russian tearoom, nära fifth av. Buddhastatyn mäter ca 8 höjdmeter.

img_6010.jpg

 

Taget från Rockefeller Center som inte är lika högt som Empire men har man redan vart uppe i Empire så...

img_6058.jpg

img_6063.jpg

 

Wtf, när togs den här bilden?

img_6106.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...