Gå till innehåll

Hjälp att förbättra mitt spel


trimur

Recommended Posts

Hej alla pokerspelare.

Jag hittde igen detta forum när jag bläddrade bland gamla favoritlänkar. Tänkte ta tillfället i akt att be om hjälp att utveckla mitt spel i SnG.

Spelar fullbords turbos på stars, lowlimit mestadels. Vanligtvis kör jag 4st åt gången, vilket känns lagom för tillfället.

 

Har på dom 200 senast spelade denna statistik

 

ITM 71 st (ca 35%)

1:a 16 st (ca 23% av ITM)

2:a 23 st (ca 32% av ITM)

3:a 32 st (ca 45% av ITM)

Således ligger jag back över dom 200 spelade. Kan givetvis var variansen som spökar men ville höra vad ni har för åsikter.

Känns som att det ska vara mindre tredje platser och fler vinster, tror även att det är lite tillfälligheter som gör att statsen ser ut så här.

Vad bör ITM ligga på för lowlimit säg upp till max 20$ BI?

Hur ser en bra fördelning av prisplatserna ut?

 

Lite andra frågor som dykt upp när jag spelat är om betstorlek och bubbelspel.

I början av en SnG drar jag gärna på en ordentlig bet 4-5 bb när jag sitter på en bra hand. rätt eller fel?

Men senare när blindsen stiger och man betar för att köpa i större utsträckning kör jag vanligtvis 3 bb. Har börjat fundera om det skulle vara lönsamt att nöja sig med 2,5 bb eller om folk saknar respekt för en sådan höjning? har ni några erfarenheter?

Brukar ställa om jag har 9 bb eller mindre annars kör jag en standardbet. Åsikter?

På bubblan undrar jag lite om hur ni gör när ni möter två stora stackar och en annan liten stack tillsammans med dig. Spelar ni lite lösare mot den lilla stacken och chansar mer mot den i och med att ni två är dom största konkurenterna om att nå pengarna eller spelar ni hellre mot stora stackar här? Ni kanske hellre tajtar till er och hoppas på att någon slår ut den andra lillstacken, med risk att ni själv antar ut er?

 

Berätta om ni tycker jag ska ändra något, kontruktiv kritik mottages gärna...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På dina stats ser det ut som att du inte är tillräckligt aggressiv på bubblan och därför har en liten stack när du väl kommer ITM. Sno fler blinds och det är oftast bättra ställa in än att höja 3bb även om du/fi har mer än 9bb. Och att "tajta till sig och hoppas på att någon slår ut den andra" är nog ingen bra idé.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...