Gå till innehåll

Scoop 2009


PokerStars_Karl

Recommended Posts

scoop2009_header.jpg

 

Hej,

 

Spring Championship of Online Poker, även kallat SCOOP All-Stakes kommer gå av stapeln denna vår. Det kommer bli 22 events, två dagligen med start den 2 april till den 12 april. Den totala garanterande prissumman blir $30.000.000 (30 milj usd).

 

Varje event inkluderar tre turneringar, en för low-stakes, en för medium-stakes och en för high-stakes spelare. Garanterat någon turnering som faller alla i smaken.

 

Satelliterna har börjat och man hittar dem om man väljer flikarna "Events" -> "Scoop" i PokerStars-klienten.

 

För schemat och hålltider för de olika eventsen besök gärna följande sida:

 

http://www.pokerstars.com/scoop/

 

Vi svarar gärna på alla frågor om SCOOP här.

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 235
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Bra jobbat!

 

Varför är inte turneringarna uppe i klienten?

Kommer det finnas second chance/warm up turneringar?

Tar ni bort några andra turneringar eller gtds för att SCOOP ordnas? (jämför med att gtdn togs bort inför Warm Up när det var WCOOP och Sunday Million togs bort helt)

Kommer ni ha någon reloadbonus?

kommer det vara något extra för oss PFare som spelar? (jämför med FTP som hade något extra ifall man skrev sitt nick i en tråd och fick något litet reklampaket eller liknande ifall man var den forumiten som kom längst)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag upptäckte nyss att det går att regga sig för $W och det är ju bra! Men hur är det om man kvalar in via satellit för $ och sen avreggar sig, då får man inte det i några jäkla $W väl?!

 

Jo, jag tror det.

Så var det för WCOOP i alla fall. Jag har fortfarande $W liggande sen jag kvalade till main i höstas och bestämde mig för att inte spela.

 

Men ett bra sätt att använda upp dem är att spela $82-steps och vinna $215-tickets som man sen kan använda i Sunday Million etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, jag tror det.

Så var det för WCOOP i alla fall. Jag har fortfarande $W liggande sen jag kvalade till main i höstas och bestämde mig för att inte spela.

 

Men ett bra sätt att använda upp dem är att spela $82-steps och vinna $215-tickets som man sen kan använda i Sunday Million etc.

 

 

Ok, för egen del spelar det ingen större roll eftersom jag ska EPT-kvala hela våren men det är ändå jobbigt att inte kunna spela SNG osv. Känns onödigt helt enkelt, bättre med $T. Hoppas nån PS support lägger sig i här snart!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Kul att alla är positiva so far, vi hoppas att det blir en rikgit trevlig tillställning.

 

Det stämmer att det är W$ man får om man avreggar sig från SCOOP events, W$ gäller i princip som inköp i alla events i "events" fliken. Man kan göra precis som Akumila föreslog om man vill det.

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Varför är inte turneringarna uppe i klienten?
En par stycken ligger uppe under flikarna "Events" -> "SCOOP" -> "Huvudevent"

 

Kommer det finnas second chance/warm up turneringar?
Vet ej, menar du till varje event eller på söndagarna när mainevent tex spelas?

 

Tar ni bort några andra turneringar eller gtds för att SCOOP ordnas?
Möjligt, har inte sagts något om detta än. Troligen utgår Warm up och liknande, får återkomma när vi närmar oss.

 

Kommer ni ha någon reloadbonus?
Kanske, kanske inte. :)

 

Kommer det vara något extra för oss PFare som spelar?
VI får se vad vi kan hitta på. Återkommer i frågan.

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

ECOOP är något som spelas på ett mindre nätverk/site och inget PokerStars har att göra med.

 

SCOOP är en liknande turneringsserie som WCOOP. Det skiljer sig åt i den mening att det är olika inköpsnivåer till alla events. Men SCOOP är alltså något liknande och det kommer spelas i första veckorna i april.

 

Du kan läsa mer om SCOOP och turneringsschemat här:

 

http://www.pokerstars.se/scoop/

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars Support

 

edit - Dubbelsvar är bättre än inget svar :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...