Gå till innehåll

Jag hade en tanke...men det går inte


nutshellcracker

Recommended Posts

Jag hade som tanke att försöka grinda mig upp till där jag var för 2 år sen på SvS, spelandes 25/50 Omaha.

 

Men jag inser att det kommer ALDRIG gå. Har testat alla nivåer 1/2 och nedåt med okej bankroll management.

 

Men, när man möter spelare som har "höj potten" intryckt hela tiden, och man sitter med AAJ10 preflop, floppen kommer Q73 rainbow och man potbettar och han synar. Med bottenpar, inga drag, och händerna aldrig står, då tryter tålamodet.

 

Så, antingen så ger jag upp, eller så är det bara att dunka in 100k och börja på dem nivåerna där de största idioterna är borta.

 

Vad tror ni?

 

Spelaren som fick mig att inse att det spelar ingen roll vad man gör på skitnivåerna på SvS är för övrigt Juma22.

 

Egentligen borde jag älska honom, för större fisk kommer jag aldrig spela mot. Men....sånt spel är så piss att jag inte ens orkar spela mot torskfan.

 

Så..nu får det bli minst 5/10 där kanske en höjning uppfattas som nåt man borde ha nån respekt för..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 95
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Bottenpar utan annat än tvåparsdrag står sig ganska bra mot din AAJT faktiskt.

 

board: Qs7h3d

Hand Pot equity Wins Ties

AAJT 60.07% 360,441 0

3489 39.93% 239,559 0

 

Ja, jag vet att jag inte floppat nötterna på nåt sätt, men det jag pratar om är inte det, även om jag tacksamt tar 60/40 lägen alla dar i veckan.

 

Nej det jag pratar om är att det är för billigt att åka på en bränna på dem där nivåerna. Spelet är borta. Det går inte att lira helt enkelt. Jag VEEEEEEEEEEEET att superTAG är vad som gäller, men orka spela så från start......nej....mitt spel funkar inte för det.

 

Och egentligen borde jag inte bli förvånad, för det var likadant för två år sen när jag höll till på SvS senast, men jag trodde spelet blivit bättre även på låga nivåer, men icke.

 

Då fick jag börja på 5/10, och det verkar som om gränsen går där nånstans nu med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker du ska trycka in degen om lira högre upp. Vet själv hur det känns att få syn av idioter som inte fattar att de ligger efter från start till river, där de klonkar hålstegen o säger "ty".

 

Samt det beror på ochså va du tycker e viktigt? Gillar du att små grinda och tjäna ett par tusen eller va med där dt händet och känna hur pulsen stiger när du gör en bra read o kammar hem en 12k pott? :D samt få MER betalt för dina bra händer o bra sessioner. Men OM du gör detta så måste du ju va helt klart medveten, som tidigare insändare sa, av variansen som kommer på köpet. Men som sagt, det är va du tycker är kul med poker, grind eller andrenalin o big munnnnnyyyyy! ;) >GL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför vill du kliva upp i nivå och spela mot duktigare spelare (som respekterar dina höjningar) , om du inte har psyke att spela mot Fisk kanske du inte ska spela öht. Mitt tips är att du borde sätta dig på en nivå där du har en hälsosam br för och nöt sönder fisken, det är ju underbart att de synar med bottenpar osv.

 

 

Att sätta in 100k och spela högre låter bara idiotiskt. Även om du får respekt för dina höjningar som du säger så kommer du bli utspelad.Jag menar: kan du inte anpassa dig psykiskt/spelmässigt på de lägre nivåerna så kommer variansen inte minska precis när du kommer högre upp, där folk är mkt mer duktig på att hitta marginella lägen/läsa dig osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför vill du kliva upp i nivå och spela mot duktigare spelare (som respekterar dina höjningar) , om du inte har psyke att spela mot Fisk kanske du inte ska spela öht. Mitt tips är att du borde sätta dig på en nivå där du har en hälsosam br för och nöt sönder fisken, det är ju underbart att de synar med bottenpar osv.

 

 

Att sätta in 100k och spela högre låter bara idiotiskt. Även om du får respekt för dina höjningar som du säger så kommer du bli utspelad.Jag menar: kan du inte anpassa dig psykiskt/spelmässigt på de lägre nivåerna så kommer variansen inte minska precis när du kommer högre upp, där folk är mkt mer duktig på att hitta marginella lägen/läsa dig osv.

 

 

Det ligger ett logiskt resonemang i det du säger, men min praktiska erfarenhet är precis tvärtom.

 

Och det grundar sig i att man på spel med högre blinds mycket enklare kan isolera sig mot färre spelare, och slipper således åka på mycket av det som jag upplever på micro limitsen. En hand som AAJ10ds tex står sig ju bra mot en synare, men mot 5?

 

Möjligen skall man bli bättre på att table-selecta, dock så är det sån markant skillnad i antal spelare / flop.

 

Men jag kanske skulle testa att spela lite annorlunda på micro limitsen, dilemmat är att det i mitt tycke inte blir nåt spel då..inte i den bemärkelsen som jag ser det. Fast man kanske bara skall kalla det "en annan sorts spel".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

loooooooooooooool. det e så sjukt att det kan komma upp 1-2st såna här trådar varje vecka. seriöst hur fan mår ni? tror ni seriöst att ni kommer ha lättare att vinna om ni spelar högre upp? klarar ni inte ens av en sådan banal sak som att anpassa ert eget spel efter motståndet ja då kommer ni bli så jävla rövknullade på högre limits. hur kan ni inte förstå det? lol.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

loooooooooooooool. det e så sjukt att det kan komma upp 1-2st såna här trådar varje vecka. seriöst hur fan mår ni? tror ni seriöst att ni kommer ha lättare att vinna om ni spelar högre upp? klarar ni inte ens av en sådan banal sak som att anpassa ert eget spel efter motståndet ja då kommer ni bli så jävla rövknullade på högre limits. hur kan ni inte förstå det? lol.

 

Det är inte alls min erfarenhet. Men du är ju master of the masters, så det är väl lika bra att bara hålla med. Eller så kan jag be dig dra åt helvete, men det tänker jag väl inte göra....

 

Nån undrade varför jag slutade spela, och det var beroende på tre saker:

 

1. Pappaledigheten var över

2. Betalade av en del av lånet på huset (vilket man för 1 år sen var glad för, idag hade det nästan varit bättre att skita i det..)

3. Jag blev "blind" för hur mycket pengar det egentligen var på spel. Och det kom öve rmig en dag bara sådär när jag satt och jobbade "vafan håller du på med?"

 

Jag gjorde bra siffror, men man var som en robot bara, och kunde vissa dagar knappt bry sig att man förlorade en månadslön för en SAAB arbetare i Trollhättan medans andra så var man upp 3 månadslöner. Absurt när man tänker på det egentligen.

 

Så, min tanke denna gången var att försöka spela spelet och ha kul, och ta mig uppåt bara. Förut var det en inkomstkälla som jag nästan räknade med, den risken vill jag INTE ta längre, med 2 barn, fru, hus och hela den biten.

 

En "halvt" framkomlig väg kanske är att spela 100-500kr SnGs, dilemmat är att det är svårt att få spel, för det är så få som spelar SnG har jag märkt.

 

Nåja. Kanske får hålla mig till Homegames och CC i värsta fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte alls min erfarenhet. Men du är ju master of the masters, så det är väl lika bra att bara hålla med. Eller så kan jag be dig dra åt helvete, men det tänker jag väl inte göra....

 

Nån undrade varför jag slutade spela, och det var beroende på tre saker:

 

1. Pappaledigheten var över

2. Betalade av en del av lånet på huset (vilket man för 1 år sen var glad för, idag hade det nästan varit bättre att skita i det..)

3. Jag blev "blind" för hur mycket pengar det egentligen var på spel. Och det kom öve rmig en dag bara sådär när jag satt och jobbade "vafan håller du på med?"

 

Jag gjorde bra siffror, men man var som en robot bara, och kunde vissa dagar knappt bry sig att man förlorade en månadslön för en SAAB arbetare i Trollhättan medans andra så var man upp 3 månadslöner. Absurt när man tänker på det egentligen.

 

Så, min tanke denna gången var att försöka spela spelet och ha kul, och ta mig uppåt bara. Förut var det en inkomstkälla som jag nästan räknade med, den risken vill jag INTE ta längre, med 2 barn, fru, hus och hela den biten.

 

En "halvt" framkomlig väg kanske är att spela 100-500kr SnGs, dilemmat är att det är svårt att få spel, för det är så få som spelar SnG har jag märkt.

 

Nåja. Kanske får hålla mig till Homegames och CC i värsta fall.

 

 

 

Jag förstår verkligen inte din motivering. Varför vill du plötsligt inte tjäna mycket mer pengar än du kan göra annars? Visst, om du tycker variansen (förutsatt att det nu va varians) var för jobbig så är det förståeligt. Varför skulle i så fall variansen vara annorlunda idag mot då?

 

Jag förstår heller inte varför du vill spela mot bättre spelare. Du har ju i så fall ännu mindre edge och ännu högre varians.

 

Det enda denna tråden egentligen handlar om är bad beat gnäll för en förlorad typ 60-40 och det vet du mycket väl om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår verkligen inte din motivering. Varför vill du plötsligt inte tjäna mycket mer pengar än du kan göra annars? Visst, om du tycker variansen (förutsatt att det nu va varians) var för jobbig så är det förståeligt. Varför skulle i så fall variansen vara annorlunda idag mot då?

 

Jag förstår heller inte varför du vill spela mot bättre spelare. Du har ju i så fall ännu mindre edge och ännu högre varians.

 

Det enda denna tråden egentligen handlar om är bad beat gnäll för en förlorad typ 60-40 och det vet du mycket väl om.

 

Det handlar om att spela SPELET. Sen om jag skulle tjäna pengar på det - fine. Det är väl allas mål, men jag skulle aldrig göra det som professionell. Den risken vill jag inte ta, framförallt vill jag inte ta den om det nu mot förmodan är slut om 2 år, och, även om det inte är det så har bottarna tagit över helt så spelet ändå är dött.

 

Då kan det vara bra att vara aktuell på arbetsmarknaden fortfarande. Att sitta med en examen, som man ej använt på 5 år för man spelat poker....ja en sån anställer inte jag det kan jag säga. Så, jag vill spela spelet, men det GÅR inte att spela spelet så som jag anser det skall spelas på micro nivåerna. Det är ju bara att kolla antalet spelare/hand så inser man att det är skit på dem där låga nivåerna.

 

Och, tråden handlar då om HUR man skall gå till väga för att få spela spelet. Och jag tror jag är lösningen nära; spela såna nivåer där det faktiskt finns bra spelare.

 

Jag kan hantera en synstation, men inte 5 samtidigt i varenda hand!

 

En variant är HU också, men det är ingen vidare action än på SvS HU bord PLO/Omaha8.

 

Sen är det ju rätt kul att du tror att jag skulle bry mig om att tappa ett shortstack inköp på 0.5/1 med 60/40 överläge mot en stor stack, även om det ALDRIG I CG POKER kan motiveras att syna oavsett stackstorlek om man är underdog 40/60. Men det stör mig inte så mycket, utan det som stör mig är att nivån är så jädra låg.

 

Jag vill kunna fyra av en bra bluff nån gång, jag vill kunna åka på en setup. På de låga nivåerna ser halva bordet floppen varje hand, och det är sällan det är showdown mellan 2 spelare utan det är vanligt med 3-4.

 

Det ENDA som funkar riktigt bra har jag märkt är att gå all-in, pre med top5 starthänder, samt att på flop göra samma sak med top-par eller bättre på hög bräda. Hur kul är sådant spel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelaren som fick mig att inse att det spelar ingen roll vad man gör på skitnivåerna på SvS är för övrigt Juma22.

 

Egentligen borde jag älska honom, för större fisk kommer jag aldrig spela mot. Men....sånt spel är så piss att jag inte ens orkar spela mot torskfan.

 

Låter som att han spelar bra mot dig? För om han är dålig... varför kan du då inte vinna hans pengar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter som att han spelar bra mot dig? För om han är dålig... varför kan du då inte vinna hans pengar?

 

Mot mig är inte frågeställningen.

 

Sen att jag valde att ta hans spelstil som exempel var förmodligen VÄLDIGT dåligt för hela innebörden av denna tråden då de flesta inte fattar att se bortom att jag åkte på en helt normal "badbeat" (om man nu ens kan kalla det så med 40/60).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...