Gå till innehåll

veckans alkoholkonsumtion bestod av:


ribberfors

Recommended Posts

Senaste veckan har det konsumerats:

 

Öl 50+

Vin 1 Flaska

Div. Spritsorter, okänd mängd

Tramadol

Buprenorphine

Svamp

Kokain

Opium

 

Låg nyss med ordentlig ångest över mitt extremt dåliga leverne och ser denna tråden. Funkar ej så bra ihop med pokern.

 

Spelar oxå poker på heltid, och har gjort så i ca 5 år, men gått downhill allt efter som förbrukningen av alkohol och div. andra substanser ökat...:/

 

Motivation till ändring eftersökes..:rolleyes:

 

Detta liv levs dock mest i asien atm, i swe är jag något bättre på att hålla koll på min kropp och knopp..

 

Bowmore suger btw..;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att ni orkar dricka så mycket. Imponerande.

Inte ens då jag låg på topp av min alkoholkonsumtion (för 16 år sedan) drack jag i närheten av de mängder ni skvalpar i er nu.

 

Jag köpte 1,5 liter Estnisk vodka sommaren 2005, har ännu kvar 1 liter.

När svärmor kastade in handduken för 14 månader sedan fick jag ärva ett barskåp fullt med saker jag inte ens kunde stava till. Nu, 14 månader senare, har jag typ druckit 1/20 av allt jag fick ärva.

 

Före julen köpte jag ett 12-pack Lapin Kulta i matbutiken (4,5%, 33cl flaskor kostar mellan 9-13 € här) och en flaska av årets glögg med blåbärssmak. Det finns fortfarande kvar 2 eller 4 flaskor Lapin och halva glöggflaskan!

 

Sommaren 2008 var jag och fru Cyntax till Sicilien. Där inhandlades 3 flaskor av det lokala vita vinet. 3€ flaskan och fortfarande finns 2 flaskor kvar.

 

Min fru säger att jag har problem med alkoholen. Jag köper och köper... men dricker aldrig upp den. :roll:

 

Skål! :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förutom att Cyntax verkar vara en skarpsynt juridiksnubbe så har våra liv några gemensamma beröringspunkter och alkoholen ser ut att vara en utav dom.

 

Köper också på mig utan att dricka upp. Eller tja, det dricks ju upp men inte av mig.

 

I kylskåpet har jag just nu ett oöppnat sexpack mellisar och en halvfull flaska kass whisky. Mellisarna fick jag med mig hem efter en pokertur till v-ås och whiskyn är från då farsan hjälpte mig att lägga golv för 2 år sen.

 

Har nått den härliga ålder då ångesten inte sätter in på bakfylle-söndagen utan redan på måndagen innan när man börjar planera lördagens festligheter.

 

Med det inte sagt att jag bangar att dricka :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att ni orkar dricka så mycket. Imponerande.

Inte ens då jag låg på topp av min alkoholkonsumtion (för 16 år sedan) drack jag i närheten av de mängder ni skvalpar i er nu.

 

Jag köpte 1,5 liter Estnisk vodka sommaren 2005, har ännu kvar 1 liter.

När svärmor kastade in handduken för 14 månader sedan fick jag ärva ett barskåp fullt med saker jag inte ens kunde stava till. Nu, 14 månader senare, har jag typ druckit 1/20 av allt jag fick ärva.

 

Före julen köpte jag ett 12-pack Lapin Kulta i matbutiken (4,5%, 33cl flaskor kostar mellan 9-13 € här) och en flaska av årets glögg med blåbärssmak. Det finns fortfarande kvar 2 eller 4 flaskor Lapin och halva glöggflaskan!

 

Sommaren 2008 var jag och fru Cyntax till Sicilien. Där inhandlades 3 flaskor av det lokala vita vinet. 3€ flaskan och fortfarande finns 2 flaskor kvar.

 

Min fru säger att jag har problem med alkoholen. Jag köper och köper... men dricker aldrig upp den. :roll:

 

Skål! :lol:

 

De där låter lite som min konsumtion. Jag o tjejen köpte på oss en massa sprit på Rhodos 2004 och har fortfarande kvar en del av det. Senaste åren har varit extrema dock, köpte en flaska Brännvin Special ngn gång när vi flyttade till Lysekil för snart 2 år sedan, den står fortfarande oöppnad i kylskåpet...tror det måste vara något med att ha barn :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

smådruckit varje dag inser jag.

 

måndag: några öl och drinkar på kvällen

tisdag: en flaska rödvin delat på 3, någon öl

onsdag: träffade en forumit jag inte sett på 2år, blev riktigt många öl, drinkar och en skåne. blev så full att jag gick in i en glasvägg, lätt huvudvärk pga det dagen efter

torsdag: en grasshopper vid poolen, 1öl

fredag: en mojito vid poolen, 2öl

lördag: några öl, beställer en drink på måfå, blev BMW(förvisso rätt god) som visade sig vara en shot samtidigt som polaren beställer in en tequila till mig. drack båda i rask följd vilket nog blev för mycket. pga värme, ljudnivå, dålig luft, trötthet och något olämpligt jag åt blev jag lätt illamående/kallsvettades och drog hemåt någon timma senare och sket rätt illa dagen efter.

söndag: en öl till kvällsmaten

idag har jag bara druckit en sangria änsålänge.

 

borde nog trappa ner på det hela inser jag när jag läser detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...