Gå till innehåll

Varians?


Crappy

Recommended Posts

Ja, jag vet säkert 100 inlägg om samma sak, men måste skriva av mig lite och få lite hjälp kanske?

Är helt knäckt. en Allin-ev graf över mina senaste 30000 händer.

Nog för att jag var en usel spelare innan, men det här gör inte saken bättre. Jag vinner ju inte en enda allin, tiltar när man oavbrutet blir utdragen, spelar vekare blir ännu mer utdragen, spelar ännu sämre, fegar ännu mer, tvivlar på readsen, ser bara möjligheter till att fi har träffat nöten och blir ännu vekare.

Kort sagt en dj... rundgång som lett till det sämsta spelet ngn på pf sett.

Hur f-n tar man sig ur det? Eller är det bara så att jag är så usel att jag inte förtjänar att vinna ens några allin?

Är det normal varians?

zmgyec.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har skrivit om detta tidigare. Så länge pokersiterna INTE är kontrollerade, så kan de göra precis vad de vill. Att kontrollera RNG är nästan värdelöst. Det som skall kontrolleras också, är den del av mjukvaran som delar ut korten. Det är hur enkelt som helst att skippa kort, för att få det utfall man vill ha. Det märkliga är att ingen site, ingen pokertidning, ingen pokerexpert, eller andra som förtjänar sitt levebröd på poker vågar skriva om detta, men det är klart, man sågar inte på den gren man sitter. Det är en otrolig feghet att man inte sätter mer press på pokersiterna att få sin mjukvara kontrollerad. Men, det är väl inte för inte som pokersiterna ber dig godkänna mjukvaran som den är när du laddar ner den, och att de inte tar något ansvar för den. Du blir helt enkelt lurad, så jä# enkelt är det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har skrivit om detta tidigare. Så länge pokersiterna INTE är kontrollerade, så kan de göra precis vad de vill. Att kontrollera RNG är nästan värdelöst. Det som skall kontrolleras också, är den del av mjukvaran som delar ut korten. Det är hur enkelt som helst att skippa kort, för att få det utfall man vill ha. Det märkliga är att ingen site, ingen pokertidning, ingen pokerexpert, eller andra som förtjänar sitt levebröd på poker vågar skriva om detta, men det är klart, man sågar inte på den gren man sitter. Det är en otrolig feghet att man inte sätter mer press på pokersiterna att få sin mjukvara kontrollerad. Men, det är väl inte för inte som pokersiterna ber dig godkänna mjukvaran som den är när du laddar ner den, och att de inte tar något ansvar för den. Du blir helt enkelt lurad, så jä# enkelt är det.

 

Vad var din slutsats? Att alla "vanliga spelare" springer sämre än sitt väntvärde och att det finns anställda på pokersidorna som sitter där och spelar kasst men har massa tur och skinnar dig på pengar?

 

Hur förklarar du detta isf:

 

overol6.th.jpg

 

 

Till OP så har du haft jättemycket otur men inte omöjligt mycket otur, bara bita ihop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar du på en sajt som visar muckade händer vid showdown? Om du inte gör det så är allinev värdelöst.

 

+1

Om det är SvS eller annan klient som inte visar förlorande händer vid showdown i en AI sit så får du alltid ett sämre resultat i grafen än i verkligheten då dinna vinnande händer inte kommer med i grafen såvida du inte synat dig AI.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+1

Om det är SvS eller annan klient som inte visar förlorande händer vid showdown i en AI sit så får du alltid ett sämre resultat i grafen än i verkligheten då dinna vinnande händer inte kommer med i grafen såvida du inte synat dig AI.

 

Eftersom det är till stor del Svs och kanske 50% andra saiter är det mao inte fullt så illa (förutom själva spelet då :cry: )

Annars är ju risken att man börjar tro på "ogawumbp" :mrgreen:

 

Dessvärre kvarstår ju fakta att jag har spelat ännu bedrövligare än tidigare, men det kan jag ju inte skylla på variansen.

Så tips på hur man tar sig ur downswingen mottages tacksamt ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...