Gå till innehåll

QQ i BB andra nivån


Basen

Recommended Posts

Level:2 Blinds(15/30)

Seat 2 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: CO( $1000 )

Seat 2: Knapp ( $3090 )

Seat 3: SB ( $3030 )

Seat 4: Hero( $1430 )

Seat 5: UTG( $1500 )

Seat 6: +1( $1470 )

Seat 7: +2( $5485 )

Seat 8: Fi( $2230 )

Seat 9: +4( $1500 )

Seat 10: +5( $1330 )

Trny:17679367 Level:2 Blinds(15/30)

** Dealing down cards **

Dealt to Hero[ Qc Qs ]

UTG folds.

+1 folds.

+2 calls [30].

Fi raises [90].

+4 folds.

+5 folds.

CO folds.

Knapp folds.

SB folds.

Hero raises [150].

+2 calls [150].

Fi calls [90].

** Dealing Flop ** [ 4h, 9c, 5c ]

Hero bets [325].

+2 folds.

Fi raises [1100].

Hero??

 

Fi har rotat i några potter och vunnit utan SD, har egentligen ingen read. Frågan handlar väl mer om hur hårt man generellt spelar höga PP när man får tufft motstånd efter flopp. I det här fallet är det tolfte handen och den första handen jag spelar, antar att jag är lättläst i det här skedet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antar att du snackar SNG så isf är mina åsikter följande:

 

3-betten är på tok för liten. Potta pre och vinner du handen där och då så är du nöjd. Får du syn och brädan är som i det här fallet så går vi naturligtvis hela vägen. Får du omslag igen pre så är vi i bästa fall uppe mot AK så då viker jag om jag inte har fisknotes på Fi för isf slår vi ju hans range.

 

Som spelat så har du ju bjudit in till set mining och du är nog oftare uppe mot set här än ett pocket mellan högsta kortet på brädan och ditt eget - så även om det är jobbigt så är det nog fold här.

 

Snackar vi MTT har jag exakt samma åsikter förutom att jag degar pre om vi skulle stå inför ett 4-bet emot oss.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antar att du snackar SNG så isf är mina åsikter följande:

 

3-betten är på tok för liten. Potta pre och vinner du handen där och då så är du nöjd. Får du syn och brädan är som i det här fallet så går vi naturligtvis hela vägen. Får du omslag igen pre så är vi i bästa fall uppe mot AK så då viker jag om jag inte har fisknotes på Fi för isf slår vi ju hans range.

 

Som spelat så har du ju bjudit in till set mining och du är nog oftare uppe mot set här än ett pocket mellan högsta kortet på brädan och ditt eget - så även om det är jobbigt så är det nog fold här.

 

Snackar vi MTT har jag exakt samma åsikter förutom att jag degar pre om vi skulle stå inför ett 4-bet emot oss.

 

Snälla, 3betsfold inte QQ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade nog f*n foldat.

 

Tror att du är slagen här de flesta gångerna... Du hinner få bättre lägen, det är tidigt i turren...

 

Inte f*n viker vi QQ ävenom det är tidigt i turneringen. Och vadå bättre lägen?

 

Jag stackar 5 veckor i månaden, 8 dagar i veckan, 25 timmar om dygnt och 70minuter i timmen här.

 

Att du sen sprang in i AA är ul.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är jag helt övertygad om att du är bättre än mig på poker... Men, ett bättre läge är väl t ex när vi träffat hårt.

 

Jag hade fortfarande foldat och spelat ett par händer till. Det är tidigt i turren och vi har fortfarande marker kvar att spela med.

 

Alla verkar vilja trycka in degen. Vad sätter ni fi på som vi slår? Det är bara den tolfte handen i turren så man vet inte vad det är för en kille som man möter.

 

De allra flesta rejäla höjningarna betyder att det finns en bra hand bakom. Lägger till ett "imo" för att verka världsvan ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är jag helt övertygad om att du är bättre än mig på poker... Men, ett bättre läge är väl t ex när vi träffat hårt.

 

Det är jag säkert inte men hur ofta träffar du hårt?

 

Jag hade fortfarande foldat och spelat ett par händer till. Det är tidigt i turren och vi har fortfarande marker kvar att spela med..

 

..... åtminstone inom några händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...