Gå till innehåll

Tomtes Inferno IV


tomtetomte

Recommended Posts

  • Svars 257
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Samma som jag fick och min chef fick mig att känna mig nöjd.

Inte lika skadad som vissa alltså.

 

1100 låter ju hyfsat.

antagligen så e det rätt bra %, eller så tjänar du redan så bra att du inte behöver så mkt mer. Jag tippar på det senare 8-)

 

 

Som ni vet är pengar en världslig sak. Faktiskt så var jag inte missnöjd med löneökningen även om det uppenbarligen kunde tolkas så. Den var helt ok.

 

Det som jag försökte få fram var att jag genast tänkte i inköp. Jag gjorde samma sak när vi skulle boka några hotellnätter inför sommarens minitrip runt Sverige. 2800 för fyra nätter, det är ju mindre än fyra inköp, som hittat. Således pokerskadad.

 

Andra personer tänker i andra termer. Frugan till exempel tänkte med största sannolikhet: ”2800, det är ju bara fyra-fem par skor.” Fast med tillägget: ”Men det borde kostat ca 4000, så då har jag tjänat 1200 som jag kan handla skor för.” (Således skoskav?)

 

 

Sen vet jag inte om jag köper att jag kategoriskt borde vara nöjd oavsett. Var går gränsen där man inte behöver så mycket mer? Själv tycker jag inte att jag är där än. 8-) Visst, jag tjänar tillräckligt för att försörja en liten familj, betala hyra och få mat på bordet. Men de av läsarna som är psykologer vet förmodligen betydligt bättre än jag att det finns andra behov också.

 

Översta steget på Maslows behovstrappa var väl självförverkligande (vad det nu innebär). Så på ett sätt behöver jag inte mer, men jag behöver ändå ha mer. Sen kan man ju diskutera om högre lön skulle vara lösningen på det. Det kan ju knappast skada iallfall. ;) Daddy needs a new flat-screen TV, liksom (det vore självförverkligande).

 

Och det tror jag är sunt. Det vore rätt tragiskt om alla som tjänar tillräckligt för att täcka basala behov skulle slå sig till ro med det. Samhällsutvecklingen skulle avstanna helt. Mat och husrum, trygghet och gemenskap hade väl de flesta för något hundratal år sedan. Tio pers i dragiga skjul och menyn bestod av potatis eller potatis, inte flashigt direkt, men likväl mat och husrum och en jädra massa gemenskap.

 

Om inte annat så får man väl fixa till sin egen lilla löneförhöjning på pokerborden. Efter ett par bra dagar är jag tillbaka on pace för att tjäna mer på poker än på vanligt hederligt kneg denna månad. Jag är såklart nöjd, men behöver mer. ;)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måndag är som vanligt en helvetesdag på jobbet. En snabbt ihoprafsad och något förvirrad uppdatering av en del av vad som hänt sen sist.

 

**

 

Inte tillräckligt pokerskadad än. Jag köpte böcker på nätet och kom på att jag skulle skicka tillbaka några. Bad move. Etthundrafemtio kronor för frakten I kid you not. Vardagstilt trots att det inte är ett halvt inköp ens. Sista gången jag skickar tillbaka något uppenbarligen.

 

**

 

Tydligen finns det fortfarande personer som inte sett the usual suspects. En bänkgranne hade aldrig hört talas om Keyser Soze och såg mycket konfunderad ut när jag föreslog att han skulle köra

(den långa killen i mitten alltså) när han skulle be om input från fältet. ”Hand me the fucking tidsrapporter you cocksucker, what the fuck?”

 

**

 

Årets finaste väder, då kör vi tvättstugan halva lördagen. Vi i det här fallet är min fru som står för idén och jag som står för genomförandet. Som vanligt har personen före inte orkat plocka ur torktumlaren i tid. Standard, så jag blir inte ens vardagstiltad.

 

**

 

Schack-SM har börjat. Själv har jag varken tid eller lust att spendera två sommarveckor med att spela, men det är ganska bekvämt att kolla på nätet.

 

**

 

I övrigt så blev det besök på lokala badplatsen. Jag gillar 25-gradigt vatten så risken att jag skulle bada var minimal. Herregud, isen smälte väl i förrgår eller något sånt.

 

**

 

Och lite poker förstås. Inget speciellt spännande att skriva hem om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pokerboomen är inte över. Inte för mig iallafall. Juni blev winningest month ever. 8-)

 

Men jag går inte professionell för det. Istället firar jag med att jobba en jädra massa på vanligt jobb så jag inte hinner spela kort.

 

Apropå det: Man vet att man har mycket att göra på jobbet när man har tre halvdruckna temuggar på skrivbordet och dessutom inte minns vilken man hämtade senast.

 

Ikväll smiter jag dock ifrån plikterna och åker räkbåt istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter en lyckad räkbåtsfärd gick jag upp vid sextiden för att kunna klämma in en trettontimmars arbetsdag. Övertidsgrind ftw.

 

Kommer hem vid niosnåret, då sitter frugan ute på altan och skvallrar med några grannar som är tiotalet år äldre. Tio år är inte mycket i vissa fall, men ibland är det en helt annan generation.

 

Till grannarnas förskräckelse står det nämligen ingen mat på bordet och väntar på mig. ”Ojojoj, undrar just vad Kjelle skulle säga då om det inte fanns nån mat när han kom hem?!” Själv sa jag ”nähä, ingen mat, ok då” och gick in och brassade bacon, ägg och vita bönor. Tog säkert fem minuter.

 

Sen följde en inte alltför lång stund med skvaller om vilket pulver som är bäst för att gå ner i vikt (inget) och andra lika spännande ämnen innan jag lämnade sällskapet och alla jävla myggor för att varva ner med lite omaha på svenska spel. Där blir man alltid underhållen.

 

Jag önskar att jag sparat fler guldkommentarer från diverse chattar genom åren, igår fick jag läsa en som gått rakt in på topp tio om jag haft en sån lista.

 

Idiotförklarad har jag blivit många gånger, och säkert välförtjänt allt som oftast, men just denna gång var det någon som tyckte att jag var en jubelidiot som skyfflade in alla pengar preflop med AA43ds. Han hade nämligen enligt uppgift en mycket bättre AAxx.

 

Sen att jag träffade två fyror på floppen gjorde ju inget. Kan man inte tåla att man torskar 300 spänn på en all-in mot dubbelsvitade ess så har man nog inte råkat ut för många beats i sitt pokerliv. Tyvärr hann han lämna bordet innan jag hunnit svara på hans svada.

 

**

 

Jag har ingen speciell anknytning till Hälsingland mer än att jag hamnade i Edsbynklacken* en gång på en SM-final i bandy mot Sandviken. Men den här låten är för jämrans bra, så jag tror att jag ska övertala frugan att vi ska skaffa sommarstuga där bara därför.

 

 

*eller heter det Edsbyklacken? Eller kanske Edsbynsklacken?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så är jag äntligen ute ur arbetsdjungeln för åtminstone ett litet tag framåt. Med en stor del av mina med- och motarbetare på semester blir det förhoppningsvis lite lugnare de kommande två veckorna. Själv hade jag semester i vintras, så det blir en kort variant nu i sommar med två veckor på resande fot och sen kanske någon strödag här och där beroende på väder. Lite fler dagboksinlägg ska det nog kunna bli också (färre är svårt).

 

Jag är lite småskadad på så sätt att jag lätt får låtar på hjärnan (och på diverse andra sätt förmodligen, men låt oss inte gå in på det nu). Igår när jag satt och spelade ett virtuellt kortspel som rimmar på joker började min fru plötsligt sjunga på DiLeva trots att hon vet att jag hatar ’Vi har bara varandra’ just för att den sätter sig på hjärnan. Han var gäst i något program på TV tror jag.

 

Jag kontrade med Povel Ramel och ’far jag kan inte få upp min kokosnöt’ bara för att jävlas tillbaka. Hon hatar den låten och det är ett effektivt sätt att förmedla att ingen börjar sjunga på DiLeva ostraffat. Sen för att få bort varandra-gnölet ur huvudet så bytte jag själv till en annan låt som alltid fastnar. ”Juicy fruit gum, is a packet full of sunshine.”

 

Japp, den gamla tuggummireklamen som alla 70-talister minns. Från den tiden då man bara såg reklam på bio. ”A warm and sunny flavour, that you’ll carry along the way”. Den har etsat sig fast i mitt minne och även om jag kan (eller tror mig kunna, förmodligen minns jag en del ord fel) den utantill, fick jag för mig att jag skulle googla fram den för att höra den igen.

 

Men den finns tammefan inte. Inte ett spår av ”so reach out for another sunny day”. Det enda jag hittade var en helt annan Juicy Fruit-reklam med en annan, betydligt sämre låt. Så jag fortsatte googla men hittade bara diverse bloggar vars innehavare redan hade undrat samma sak. Var finns Juicy Fruit-låten?

 

Så jag började läsa helt random bloggar istället. Alltid kan man snappa upp något skoj. Och det gjorde jag. Jag hittade länken till Arga Lappen. Vilket är precis vad det låter som, en sajt med foton på arga lappar folk har satt upp. En del bidrag är fruktansvärt roliga. (Ett ganska oskyldigt smakprov: ”om du lägger reklam i denna brevlåda hoppas jag att den enda julklapp du får är en samlingsbox med Lasse Holm.”)

 

Men så ibland kan man även råka snappa upp något mindre skoj. En blogg av en person som letade Juicy Fruit, delade med sig av sin graviditet och vilka plastmuggar som var fina blev helt plötsligt en ventil för en 36-årig kvinna med tre barn, elva, åtta och ettochetthalvt år, och som precis förlorat sin man i en tragisk olycka. Uj, vilken mardröm och otroligt gripande läsning. Har ingen länk nu, och det kanske är lika bra. För det är verkligen inget man ska läsa medan man spelar poker. Åtminstone får man mycket svårt att fokusera på spelet.

 

Jag avslutade kvällen på ett extremt saftigt bord med ett ärkenöt som träffade precis allt i sin väg, och jag var inte i närheten av att bli tiltad. Vad är väl ett par inköp?

 

Nya tag ikväll kanske, men först ska jag iväg och se Ice Age 3!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

... men beräknas vara igång igen i början på augusti.

 

 

Så var det plötsligt början på augusti och den alldeles för korta semestern är till ända. Två veckor är på tok för lite. Särskilt när stackaren som täcker för alla andra som är på (en liten, liten) semester ringer upp mig varannan dag för att han behöver hjälp och/eller moraliskt stöd (japp, jag är oersättlig). Jag blev tillochmed ombedd att logga in och kolla mejl, men som tur var så var jag datorlös och i en annan del av landet så det kunde jag åtminstone ducka.

 

Semestern (har jag nämnt att den skulle varit längre?) tillbringades nämligen mestadels på resande fot. Först några dygn i ett regnigt Götet, med obligatoriskt Lisebergsbesök såklart. Därefter vidare för en natt i norra Skåne hos svåger med familj som hyrt hus med havsutsikt. Och sen vidare söderut till den skånska obygden för några dagars besök hos en gammal kompis som lämnat civilisationen bara för att han träffade en skånska. Och på vägen hem ett kvickt stopp i Småland för en middag med mina morföräldrar.

 

Tur att det blev hela tre dagar att vila upp sig på så att jag hann få in lite poker också. Ringrosten och medriggen går tydligen hand i hand vilket innebär att augusti startat bra. Förutom att semestern var för kort förstås.

 

En delbetalning på begagnad bil kvar, så nu kör vi!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nere på jorden igen. Förlorade rakt ut igår. Jag har några idéer om vad som kan vara bakomliggande orsaker.

 

a) dagboksjinx efter att jag nämnde ordet medrigg.

b) ren och skär jämrans otur

c) kontot är kallt för tillfället

d) all of the above

 

Eller så kan det ha berott på ofokuserat spel på för många bord och dålig table selection. Men det känns ganska långsökt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skum dag idag.

 

På väg till arbetet ser jag en bil som vinglar lite väl nära mittlinjen på motorvägen. Försiktigt tar jag mig förbi när bilen vinglar tillbaka åt höger. I backspegeln ser jag en medelålders man som sitter och borstar tänderna i bilen mitt på motorvägen i 120km/h. :shock: Tur man inte skulle köra om när han ska sätta in linserna iallafall.

 

Väl på plats på jobbet är allt hyfsat lugnt och stilla såhär i semestertider. Tills någon har lyckats komma åt det interna högtalarsystemet. Ett system som annars endast låter när det är brandövning. Men nu plötsligt så spelas det hiphop. :-D

Jag tyckte det var helt ok, men det grymtades lite i korridoren. Värre, eller bättre, blev det när volymen plötsligt höjdes ordentligt. Undrar just vem som kommer få ha ett surt samtal med en chef så småningom.

 

Förmodligen konstigast var ändå att jag senare lyckades övertyga en kollega på bokföringsavdelningen att en faktura, som inte skickades i tid i juli på grund av att personen som skulle göra det är på semester, med stor sannolikhet skulle hinna bli ivägskickad innan sista september.

 

Skulle inte förvåna mig om jag lyckas plussa på poker ikväll också. Jag är full av tillförsikt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På väg till arbetet ser jag en bil som vinglar lite väl nära mittlinjen på motorvägen. Försiktigt tar jag mig förbi när bilen vinglar tillbaka åt höger. I backspegeln ser jag en medelålders man som sitter och borstar tänderna i bilen mitt på motorvägen i 120km/h. Tur man inte skulle köra om när han ska sätta in linserna iallafall.

 

Resultatet av den djupa lågkonjunktur vi befinner oss i. Killen var sen till hans 86:e jobbintervju och han var bara tvungen att ha detta jobbet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skön låt, ännu bättre i Khaled's version IMO.

 

Agreed. Den versionen har klart bättre gung. Det blev Outlandish eftersom det var den låten som spelades i högtalaren. Sen så kan jag tyvärr inte tillräckligt mycket franska för att fatta speciellt mycket av vad Khaled sjunger, men efter att ha googlat fram en översättning av texten så verkar det som att Outlandish har ritualmördat en vacker kärlekssång. Melodin och namnet Aïcha är kvar, men allt annat är bara floskler som nödrimmar i jämförelse.

 

Tandhygien är viktigt. Och du åkte förbi honom, han körde i 120. Fartig bil du skaffat :D

 

Agreed igen om tandhygienen. Visst handlar nollvisionen om antal hål i tänderna?

 

120 var uppenbarligen en typo. Skulle varit hundra såklart. Och jag närmast kröp förbi i max 109. Asch, who am I kidding? Jag hade bråttom till jobbet. Slösade viktiga minuter på att borsta tänderna innan jag åkte hemifrån.

 

Bilen är fortfarande en lånebil. En jättefartig Audi A4. Jag skyller allt på den. När jag väl får tillgång till den begagnade Golf-kombin som kommer att bli min framtida pendlarbil blir det nog betydligt lättare att hålla farten.

 

 

Resultatet av den djupa lågkonjunktur vi befinner oss i. Killen var sen till hans 86:e jobbintervju och han var bara tvungen att ha detta jobbet.

 

Så måste det vara. Plus att det är dyrt att gå till tandläkaren, så hade han inget jobb är det såklart extra viktigt med god tandhygien. Hoppas att han använde tandtråd också. Och att han fick jobbet. Det jag ändå funderar lite på: Vill man inte skölja och spotta?

 

 

Pokern blev skum också förresten. Jag började kvällen med att missa i princip allting kombinerat med att bluffa in i nötter och är efter någon timme fyra inköp i hålet. Har en stoploss på fem, så det var bra nära att jag stängde ner, men istället kom jag på lösningen. Jag bytte till ett konto med mindre motrigg. :) Fast på en annan klient förstås. Här hittar jag dels lite flyt och dels två nya bästaste kompisar.

 

Min absoluta favorit var en spanjor som i PLO8 synar tre pottbetar på brädan KJ9-5-4 med handen AQ23. Särskilt riversynen all-in är briljant. Förhoppningsvis har han jobb och starka tänder åtminstone.

 

Slutar på 32 dollar upp. Tandborste och tandkräm för flera månader framöver.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, vad har hänt sen sist månne? Ett megaback efter mina mått mätt, följt av en välbehövlig paus i ett par dar med lite grillning och firande av bröllopsdag. Därefter hittade jag PLO8-bord med Cap på 40BB. Rena guldgruvan. Skickade dottern till svärföräldrarna men fick avbryta pga besök på akuten med svärmor. Befarad blodpropp var dock bara ont i foten i största allmänhet skulle det visa sig. Mer PLO8 Cap. Mer plus. Och så känner jag mig som Karl Stranne på jobbet just nu.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Quick newsflash - värdet är inte helt försvunnet än.

 

$0.50/$1 Pot Limit Omaha Hi/Lo - 5 players

 

SB: $54.90

Hero (BB): $226.70

UTG: $37.95

CO: $99.85

BTN: $21.20

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is BB with A :diamond: 4 :diamond: K :heart: 2 :heart:

UTG calls $1, CO calls $1, BTN calls $1, SB calls $0.50, Hero raises to $6, UTG calls $5, CO calls $5, BTN raises to $21.20 all in, SB calls $20.20, Hero raises to $96.80, UTG calls $31.95 all in, CO raises to $99.85 all in, SB calls $33.70 all in, Hero calls $3.05

 

Flop: ($313.75) 8 :spade: 8 :diamond: 9 :diamond:(5 players - 4 are all in)

 

Turn: ($313.75) 8 :club:(5 players - 4 are all in)

 

River: ($313.75) 2 :club:(5 players - 4 are all in)

 

Final Pot: $313.75

SB shows 3 :club: A :heart: 8 :heart: 3 :diamond: (HI: four of a kind, Eights)

Hero shows A :diamond: 4 :diamond: K :heart: 2 :heart: (HI: three of a kind, Eights)

UTG shows 7 :heart: 7 :diamond: 2 :spade: 4 :club: (HI: a full house, Eights full of Sevens)

CO shows Q :diamond: 5 :club: T :diamond: J :club: (HI: three of a kind, Eights - lower kicker)

BTN shows 6 :diamond: 7 :club: 3 :spade: 5 :spade: (HI: three of a kind, Eights)

Hero wins $89.90

SB wins $50.85

SB wins $67.00

SB wins $104.00

(Rake: $2.00)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först drunknade jag i vanligt måndagsjobb så jag blev tvungen att jobba över. Och när jag väl kom hem hann jag knappt säga godnatt till dottern innan jag fick agera datasupport åt min fru som lyckats klonka ett virus på facebook. Nån sorts trojan som låtsades vara antivirusprogram (Internet Antivirus Pro, googla för mer info vid behov).

 

En mer skillad datoranvändare hade säkert fixat det hela på fem minuter, men för mig tog det, om ni ursäktar franskan, en jävla tid. Men då fixade jag iallafall till ett nytt (riktigt) antivirusprogram och slängde med ett rensningsprogram också. Jag hann även med att bli ordentligt utdragen för ett par inköp också bara för att fullborda kvällen. Also, det är jobbigt att gilla fotboll, men jag är luttrad.

 

**

 

Följande handhistoria har jag snott från highstakesrail-tråden. Jag vill ha den här som en påminnelse om att (även) de som håller till på de högsta nivåerna spelar som (tomte)tomtar ibland. Tre- och fembeta med ATTT. Jebus. :shock: Allt som behövs nu är rulle för 300/600.

 

Dealer: Hand #13852051197

Dealer: Urindanger antes $100

Dealer: durrrr antes $100

Dealer: Gus Hansen antes $100

Dealer: Urindanger posts the small blind of $300

Dealer: Gus Hansen posts the big blind of $600

Dealer: durrrr raises to $2,400

Dealer: Urindanger has 15 seconds left to act

Dealer: Urindanger raises to $8,100

Dealer: Gus Hansen calls $7,500

Dealer: durrrr has 15 seconds left to act

Dealer: durrrr raises to $19,104.50, and is all in

Dealer: Urindanger has 15 seconds left to act

Dealer: Urindanger raises to $65,713.50

Dealer: Gus Hansen has 15 seconds left to act

Dealer: Gus Hansen has requested TIME

Dealer: Gus Hansen calls $45,484, and is all in

Dealer: Urindanger shows [Td Th Ac Tc]

Dealer: Gus Hansen shows [7h 3s 8d 9s]

Dealer: durrrr shows [Kd Qc Jd 4c]

Dealer: Uncalled bet of $12,129.50 returned to Urindanger

Dealer: The flop is [Jh Ks 3d]

Dealer: The turn is [Ad]

Dealer: The river is [Ah]

Dealer: Urindanger shows three of a kind, Aces

Dealer: Gus Hansen shows two pair, Aces and Threes

Dealer: Urindanger wins the side pot ($68,959) with three of a kind, Aces

Dealer: durrrr shows two pair, Aces and Kings

Dealer: Urindanger wins the main pot ($57,612.50) with three of a kind, Aces

 

**

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När det mest spännande som hänt i ens liv är ett föräldramöte på dotterns nya dagis så är det lika bra att hålla inlägget kort. Vi kör lite sportlänkar eftersom det är fredag.

 

Med tanke på ett inlägg i Othellos dagbok om Rudy Gay och Kevin Love som tyvärr inte spelar tillsammans tycker jag att upphittandet av

är rätt så vältajmad. Also: :shock:

 

Vi försöker lära vår femåring att cykla. Kan man använda den här instruktionsfilmen?

 

Reklamfilm

 

Och som avslutning en grymt bra låt. Punkt. Lite dålig kvalitet på ljudet, men det vägs upp av de fantastiska bilderna med text. Här kan man snacka om särskrivning. :)

 

Trevlig helg!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag genomled låten för att jag blev nyfiken på särskrivningen. Jag vill på intet sätt förringa din upplevelse av detta fantastiska (lite ironi där...) alster, men jag tror faktiskt att skribenten har lite konstnärliga ambitioner med formateringen. Kanske inte helt lyckat, men ändå inte jämförbart med särskrivning på karaktäristiskt Pokerforumvis. Eller poker forum vis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag genomled låten för att jag blev nyfiken på särskrivningen.

 

Det kanske kommer som en nyhet, men om man vill läsa något behöver man inte ha ljudet på. Bara som ett tips. Eller så känner du till det redan och vill bara raljera över min musiksmak. Do your worst, jag är praktiskt taget immun. Sen att klanka ner på Marie Fredriksson... :roll:

 

Ungefär lika fiffigt som att slöspela en kåk i Omaha.

 

2.50/5.00 Omaha (PL)

Plats 1: Fi 1 (873.92)

Plats 3: Fi 2 (626.51)

Plats 5: Hero (1619.25)

Plats 2: Fi 3 (345.63)

Plats 4: Fi 4 (623.08)

 

Fi 1 lägg LM 2.50, Fi 3 lägg SM 5.00

 

Hero :As::Kh::7d::Ks:

 

Fi 2 Syna 5.00, Fi 4 Syna 5.00, Hero Höj till 27.50, Fi 1 Syna 27.50, Fi 3 Lägg, Fi 2 Syna 27.50, Fi 4 Syna 27.50

 

*** Flop(Board): *** : :Qc::Qs::Jh:

 

Fi 1 Passa, Fi 2 Passa, Fi 4 Passa, Hero Passa

 

*** Turn(Board): *** : :5h:

 

Fi 1 Passa, Fi 2 Passa, Fi 4 Passa, Hero Passa

 

*** River(Board): *** : :Kd:

 

Fi 1 Satsa 115.00, Fi 2 Lägg, Fi 4 Lägg, Hero Höj till 300.00, Fi 1 Syna 300.00

 

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 700.00

Fi 1 :Kc::Qh::4h::Jc: Kåk Vinst: 0.00

Hero :As::Kh::7d::Ks: Kåk Vinst: 700.00

 

 

Men bara för att jag är så jämrans inställsam och levererar för mina läsare får jag väl klippa in en låt som med stor sannolikhet passar i skägghemmet.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller så känner du till det redan och vill bara raljera över min musiksmak.

 

Just så.

 

Ungefär lika fiffigt som att slöspela en kåk i Omaha.

 

Bra liknelse! En av mina motspelare igår valde att ställa mellanpar mot topptriss. Det är som att ladda mp3-spelaren med Markoolio.

 

Men bara för att jag är så jämrans inställsam och levererar för mina läsare får jag väl klippa in en låt som med stor sannolikhet passar i skägghemmet.

 

Det kan du fethaja! Denna kulturella höjdpunkt har faktiskt till och från tagit plats i Sveriges skäggigaste mp3-spelare. Allan Edwall är nöten!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst är det så att främsta anledningen till att ha en dagbok är att kunna whina i den? (Retorisk fråga, ni behöver inte svara.) Ja men då så.

 

Det är ju själva fanihelvetesjävlar (om man säger det rikigt fort så låter det knappt som en svordom så då räknas det inte) att jag aldrig nånsin kan lära mig att det inte är någon bra idé att sitta för länge och jaga ikapp en förlust. Jag tror att jag ska införa nån sorts regel för sådana tillfällen. Om klockan är efter tolv en vardag och jag ligger back så har jag att välja på att antingen stänga ner och gå och lägga mig eller hugga mig själv i benet med ett trubbigt föremål och sen fortsätta spela. För drastiskt?

 

Oh well, egentligen har det gått hyfsat sista tiden så jag ska inte klaga. Och nu är det ju helg också. Ha en trevlig.

 

Avslutar med lite musik som tondöva läsare kan gnälla lite på:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...