Gå till innehåll

Battle of the planets


PokerJr

Recommended Posts

På låg nivå räcker det med 20.

 

Har för mig att de räknar lördag 24.00 som brytpunkt. D v s du ska spela 9 till innan kl 24.00 på lördag. Tror att det är starttiden som räknas om du har tidsnöd ;-)

 

Lycka till :-P

 

Det är svårare att få en tillräckligt bra poäng på låg nivå eftersom det är så många fler som spelar där.

 

 

Gå in på Requests -> Sit and Go leaderboards för att hitta gällande ställningar samt förra veckans slutställningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På låg nivå räcker det med 20.

 

Har för mig att de räknar lördag 24.00 som brytpunkt. D v s du ska spela 9 till innan kl 24.00 på lördag. Tror att det är starttiden som räknas om du har tidsnöd ;-)

 

Lycka till :-P

 

24.00 på lördag Eastern Time, alltså 6.00 på söndagmorgon svensk tid, står faktiskt fel på pokerstars.se.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

24.00 på lördag Eastern Time, alltså 6.00 på söndagmorgon svensk tid, står faktiskt fel på pokerstars.se.

 

Hej,

 

Det verkar som om tiden som står på pokerstars.se är ET men det har av någon anledning inte skrivits ut. Det skall vi givetvis göra.

 

Tack för påpekandet.

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Hej Kalle!

 

Är det inte dags att de grymt POPULÄRA "double or nothing" börjar ingå i Battle of Planets-tävlingen?

 

Är ju väldig trafik på dem och Battle of Planets ska ju vara till för sng-spelare!

 

ITM kan ju inte rimligtvis ge många poäng isf. 20 raka ITM bör inte räcka för low orbit. Gör man +95 i high orbit har man kanske gjort en prestation.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ITM kan ju inte rimligtvis ge många poäng isf. 20 raka ITM bör inte räcka för low orbit. Gör man +95 i high orbit har man kanske gjort en prestation.

Hahaha du spelar inte DoN, va? Jag vet inte riktigt hur Planet-saken fungerar men även om du, eller någon annan (ta ett DoN-proffs) spelar 5k DoN på hyfsad nivå så kommer han inte nå 20 raka mer än max en gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ITM kan ju inte rimligtvis ge många poäng isf. 20 raka ITM bör inte räcka för low orbit. Gör man +95 i high orbit har man kanske gjort en prestation.

 

I så fall borde man väl ge poäng på samma sätt som i andra, dvs. alla går in med 10 poäng var och poängen delas ut med samma procentsatser som prispotten, dvs. 20 poäng för vinst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I så fall borde man väl ge poäng på samma sätt som i andra, dvs. alla går in med 10 poäng var och poängen delas ut med samma procentsatser som prispotten, dvs. 20 poäng för vinst.

 

Något sånt kanske. Men t.ex på 18-manna och 27-manna är spelarna bara värda 8.5 resp 8 poäng.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hahaha du spelar inte DoN, va? Jag vet inte riktigt hur Planet-saken fungerar men även om du, eller någon annan (ta ett DoN-proffs) spelar 5k DoN på hyfsad nivå så kommer han inte nå 20 raka mer än max en gång.

 

 

Nej jag spelar inte DoN, men man får tänka på hur svåra battle of the planets är att vinna. Akumilla tycker 20 poäng är rimligt för ITM och behövs bara en snabb titt så ser man att 20 raka ITM dvs 400 poäng inte räcker för att ta hem low orbit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej jag spelar inte DoN, men man får tänka på hur svåra battle of the planets är att vinna. Akumilla tycker 20 poäng är rimligt för ITM och behövs bara en snabb titt så ser man att 20 raka ITM dvs 400 poäng inte räcker för att ta hem low orbit.
Isf får man nog tänka om, 20p blir inte rättvist. 20 raka är helt enkelt för svårt.

 

Både mitt och eurythmech rekord är 12 raka. Akumila har som mest 7 raka (verkar lite konstigt) och elektrikas som jag tror ligger topp 5 på DoN-leaderboarden (högsta nivån på Stars) har också 12 raka som rekord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Isf får man nog tänka om, 20p blir inte rättvist. 20 raka är helt enkelt för svårt.

 

Både mitt och eurythmech rekord är 12 raka. Akumila har som mest 7 raka (verkar lite konstigt) och elektrikas som jag tror ligger topp 5 på DoN-leaderboarden (högsta nivån på Stars) har också 12 raka som rekord.

 

Varför är det konstigt? Jag har inte spelat så många och anser mig inte speciellt bra på dem.

 

Jag tror mer än 20 poäng blir för fördelaktigt för high orbit.

 

Finns det DoN-leaderboards? :)

 

Han menar nog på Sharkscope.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Isf får man nog tänka om, 20p blir inte rättvist. 20 raka är helt enkelt för svårt.

 

Både mitt och eurythmech rekord är 12 raka. Akumila har som mest 7 raka (verkar lite konstigt) och elektrikas som jag tror ligger topp 5 på DoN-leaderboarden (högsta nivån på Stars) har också 12 raka som rekord.

 

Spelarbasen gör det ju galet svårt vad man än spelar och oavsett buy-in. Det är en kul liten extra krydda. Lite som Neteller lotteriet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...