Gå till innehåll

Mail från sajtrepresentant som begär personuppgifter och kontouppg


jaken

Recommended Posts

Hej. Lirar på fishnchips och har rakebacklovers. Jag har tydligen varit med i ett aktierace och nu kommer ett mail där de vill ha kontouppgifter (VP-kontonummer) och personnummer för att kunna ge mig de aktier jag vunnit. Det har ju varit ett race men mina varningsklockor börjar alltid ringa när nån vill ha uppgifter av mig via mail lr dylikit.

 

Har någon annan fått liknande mail. Låter det som det brukar gå till eller ska man gå in närmare kanske kontakta sajtens suport för att be dem verifiera mailet osv.

 

Sen vad är mitt VP-kontonummer?

Ska jag gå till min bank och be dem öppna ett nytt fondkonto som då är tomt och så kan jag lämna ut det?

Varför vill han ha mitt personnummer har inte sajten redan det vid registrering.

Tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kontakta din sajt och fråga om dom skickat dig ett mail angående detta, antar dom har mer svar att ge än vilda gissningar från pf i stil med "Det är en seriös sajt, du behöver inte oroa dig" "Lämna förfan inte ut dina uppgifter, det bara skriker spam" osv osv.

 

Det ända du får härifrån är igentligen bara vilda gissningar om nu inte någon verkligen har riktigt dålig erfarenhet av din sajt i fråga, men om så vore skulle det med största sannolikhet redan finnas en "whine" tråd om det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick också ett sådant mail. Har tidigare varit i kontakt med FnC då jag undrade när aktierna skulle fördelas. Svaret fick jag från samma person som skickade det senaste mailet.

 

Varför de behöver personnummret vet jag inte. Kan bero på lathet från den som bokar ut aktierna.

 

Tror att du lugnt kan lämna ut dina uppgifter, gjorde jag iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har också fått samma mail som er och svarat på det och då fick jag ännu ett mail med teckning av aktier.

 

Har ni som vunnit skrivit under denna lapp med förvärv av aktier(som jag översätter till uppköp?) av aktier, man ska väl snarare bli tilldelad aktier av dessa?

 

Har detta bolaget alla höns hemma?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...