Gå till innehåll

Gissa Nätverket


OJP

Recommended Posts

Jag sitter på 16st 10-mannabord. Jag är omringad av short stacks som köper in sig för 20% av maxinköp eller mindre. Jag har AA på bb och alla inklusive sb foldar. 3-5 av spelarna på varje bord är från China eller Ryssland. 88.3% av spelarna ger endast action med JJ-AA & AK/AQ suited or not (oftast all-in re-raise). På varje bord sitter det minst en fransman som spelar alla startkort i samma färg och check-synar tills han får in en flush på river. Om man växlar in massvis med spelarpoäng, som tagit veckor att generera, så får man $40.

 

Vilket pokernätverk spelar jag på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag sitter på 16st 10-mannabord. Jag är omringad av short stacks som köper in sig för 20% av maxinköp eller mindre. Jag har AA på bb och alla inklusive sb foldar. 3-5 av spelarna på varje bord är från China eller Ryssland. 88.3% av spelarna ger endast action med JJ-AA & AK/AQ suited or not (oftast all-in re-raise). På varje bord sitter det minst en fransman som spelar alla startkort i samma färg och check-synar tills han får in en flush på river. Om man växlar in massvis med spelarpoäng, som tagit veckor att generera, så får man $40.

 

Vilket pokernätverk spelar jag på?

Till vilken grupp hör du? Är du en av shortstacksen, en av nitsen eller en av fransmännen?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har reflekterat över det som OP skriver och drog mig till minnes en tråd på 2+2 angående just dessa short stacks som är tighta så det förslår. En viss logik i resonemanget att siterna har svårighet att hitta dessa artificiella spelare då de rimligtvis genererar fina inkomster för sitt nätverk. Döden i längden dock när spelarna går över till att lägga patiens istället imho.

 

possible-short-stack-bots-ipoker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som att det hjälper när man spelar fullring på 0,10-0,20:roll:

 

Ja,lite hjälper det. Jag kan inte riktigt komma med ett standardrecept men lite av det som fungerar för mig är:

 

- att spela topp 24 händer (alltid höja först in 3-5 BB)

- sno blinds från short stacks från sb/d/co genom 2-3 BB raise (viker oftast vid re-raise)

- syna raise (ej all-in) från short stacks med 22-QQ (letar efter flop utan AK eller set träff)

- undvika all-ins med short stacks

- vika vid re-raise från fully loaded nits (utom med pp i "rätt" pos)

- "small ball" spel efter floppen (speciellt mot calling stations)

- Håller nere potter med AA-QQ vid jobbiga floppa (single color utan draget o dyl)

- Ha bra koll på motståndarna (bra respektiv dåliga short stacks)

- Undviker att tilta efter 7 eller fler bad beats i rad

 

Sen handlar det nog mest om att följa sin intuition och ha bra känsla för när man leder eller blivit utdragen på de olika gatorna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja,lite hjälper det. Jag kan inte riktigt komma med ett standardrecept men lite av det som fungerar för mig är:

 

- att spela topp 24 händer (alltid höja först in 3-5 BB)

- sno blinds från short stacks från sb/d/co genom 2-3 BB raise (viker oftast vid re-raise)

- syna raise (ej all-in) från short stacks med 22-QQ (letar efter flop utan AK eller set träff)

- undvika all-ins med short stacks

- vika vid re-raise från fully loaded nits (utom med pp i "rätt" pos)

- "small ball" spel efter floppen (speciellt mot calling stations)

- Håller nere potter med AA-QQ vid jobbiga floppa (single color utan draget o dyl)

- Ha bra koll på motståndarna (bra respektiv dåliga short stacks)

- Undviker att tilta efter 7 eller fler bad beats i rad

 

Sen handlar det nog mest om att följa sin intuition och ha bra känsla för när man leder eller blivit utdragen på de olika gatorna.

Kul när "tighta spelare" gnäller över att motståndarna är "tighta".
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...