Gå till innehåll

Folda KK preflop? nlfr1000


Recommended Posts

  • Svars 50
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Så här tidigt skede av ett cashgame, när fan är det ett tidigt och ett sent skede i cashgame? Jag trodde iaf att 1000kr var värt 1000kr oavsett om det var tidigt eller sent skede i cg... Så jävla ofta möter man inte AA när man har KK! Ligger ju lite "gratispengar" i potten redan, så att sätta han på just AA, grymt bra read om du gör det och har rätt, men hans handrange sträcker sig nog oftast lite längre än till "bara AA" i detta läge. Så för mig är det en given syn...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var ute lite fel sist ... Rätta mig om jag har fel igen, men då OP redan 3-bettat $250 räcker det med equity på 41% för att en syn här ska bli lönsam. Tightaste 4bets-rangen han kan ha är då KK+,AKo,AKs. Känns helt klart som en syn.

154,107,360  games     0.005 secs    30,821,472,000  games/sec

Board: 
Dead:  

equity 	win 	tie 	      pots won 	pots tied	
Hand 0: 	47.293%  	43.79% 	03.51% 	      67479612 	  5402286.00   { KK }
Hand 1: 	52.707%  	49.20% 	03.51% 	      75823176 	  5402286.00   { KK+, AKs, AKo }

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här tidigt skede av ett cashgame, när fan är det ett tidigt och ett sent skede i cashgame? Jag trodde iaf att 1000kr var värt 1000kr oavsett om det var tidigt eller sent skede i cg... Så jävla ofta möter man inte AA när man har KK! Ligger ju lite "gratispengar" i potten redan, så att sätta han på just AA, grymt bra read om du gör det och har rätt, men hans handrange sträcker sig nog oftast lite längre än till "bara AA" i detta läge. Så för mig är det en given syn...

 

Jag tycker man ska gå på magkänsla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har satt upp en enkel "regel" för mig själv. Har jag K,K så är jag aldrig rädd för A,A. Så j*vla ofta råkar man inte ut för det. Visst finns det extremfall men... Detta har också hjälpt mig i o m att jag inte tiltar de gånger jag springer på A,A. Då rycker jag på axlarna och konstaterar att det är en risk jag har bestämt mig för att stå ut med. Övertiden tror jag att det ger mig mer vinster. (Nu spelar jag i o f s på låg nivå och fi kan i detta fall nästan lika gärna ha A,D+, Kn,Kn+)

 

Svårt att spela bra poker om man sitter med näst bästa handen och tänker f*n, f*n, fi har säkert den bästa...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ledtråd: Hur många som foldar sina händer pf påverkar balansen i apriorifördelningens informativa begränsning. Faktum är att all action pf påverkar bayesiansk inferens och modellanpassningsmått

 

Så sluta snacka skit, repetera grundläggande matstat/sannolikhetslära och kamma till dig.

 

[Edit: förutsatt att de andra spelarna är informationsbärande, dvs rationella eller åtminstone delvis förutsägbara och tar beslut baserat på på faktorer som inte är fullständigt slumpmässiga]

Ojdå, vad aggro du blev. Har någon talat illa om dig eller dina närmaste eller vad är det frågan om? Du kan gärna utveckla apriorifördelnings informativa begränsning och bayesiansk inferens, jag antar att det har att göra med cardremoval effekter. Jag utgår ifrån att de effekterna är försvinnande små i jämförelse med hur FI spelar från den aktuella positionen.

 

Vad är det egentligen du försöker säga? Att kasta upp en formel och hänvisa till apriorifördelnings informativa begränsning och bayesiansk inferens är inte särskilt givande. Du får gärna förklara utvecklande hur det ligger till om du sitter inne på mycket kunskap på området. Ge gärna utförliga exempel.

 

Jag antar att din poäng går ut ungefär på kortleken innehåller ett något högre kortsnitt i.o.m att fem personer har foldat innan FI öppnar i CO och att hans hand därmed skulle vara i genomsnitt starkare än om det varit ett rent fyrhandat bord. Om den effekten ens existerar och går att applicera på den här handen så tror jag den effekten är väldigt liten jämfört med andra mycket viktigare faktorer. Folk foldar lika ofta händer som A6o och K8o i tidig position som 84o eller 39o så jag tvivlar på att man kan räkna med att kortsnittet i leken skulle vara signifikant högre för att fem pers har foldat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om den effekten ens existerar och går att applicera på den här handen så tror jag den effekten är väldigt liten jämfört med andra mycket viktigare faktorer.
Effekten existerar och är oftast insignifikant.

 

Däremot verkar det inte vara så meningsfullt att snacka om det här, eftersom de foldade korten är övervägande är låga och därmed inte alls finns i så stor utsträckning i shoverangen. Händerna som vi behöver för syn (QQ eller AK) blir ju också boostade i sannolikhet av att folk viker.

 

Vad som däremot kan spela roll är att fördelningen slaskpellar och nits ser lite olika ut mellan short och fullt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska vi enas om att det där uttalandet är falskt?
Done.

 

Handen är inte 100% slumpartad men hur mycket större chans är det att fi har AA där just för att fem personer har foldat? Utan specifik info om de andra spelarna kan man knappast veta det. Som Brut säger i sin andra punkt så är de effekterna minimala så i princip är handen slumpartad.

 

Så nej, handen är inte helt slumpartad men i praktiken har han AA där lika ofta som vid ett fyrhandat bord. Det var min ursprungliga poäng. Man ska inte blanda in fullring/shorthanded resonemang när man sitter med starka händer i blindarna mot sena öppnare vid FR-bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För det första måste vi nog vara eniga om att det heter inferens och inte interferens.(Ok det köper jag) För det andra handlade min invändning om utsagan i sig och den bakomliggande matematikenOK det misstänkte jag men det låter inte så i allmänna öron tycker jag . Men eftersom jag älskar diskussion ska jag dessutom säga något om handen i fråga!

 

Det känns mycket bättre att pusha KK mot 4-5 bettade pf:ar på ett handurval av 3 snarare än ett handurval av 10. Det större handurvalet pf gör att FR spelare oftare är tightare och faktiskt dyker upp med AA/KK i det här läget.Nu låter det dels som om du tycker att du har en generell slags read som gör att du ska folda. Och att du vill folda här vilket är ännu värre med den read "att de 3-bettar varandra friskt"

Mvh Brut

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...