Gå till innehåll

ZizziRoger på SvS NL0,5/1kr och uppåt


ZizziRoger

Recommended Posts

Jahopp. Dags för en ny dagbok då igen :) Detta blir väl min 4e skulle jag tro och får väl altså bli mitt 4e kapitel i min så kallade pokerkarriär.

 

Rickard heter jag. 24 år om någon vecka och har spelat poker från och till (mestadels från) i 4 år nu. Mitt jobb som jag haft under denna tid hindrar mig ofta från att spela riktigt under längre perioder men med lite flyt blir det faktiskt ett ettårsuppdrag i Göteborg som kan tillåta ett lite mer regelbundet spel och en roligare satsning.

 

Låg som bäst till inom pokern för 2 år sedan då jag toppade min hela karriär med att ha dragit ihop 120 000kr sedan jag började för 4 år sedan. Under dom senaste 2 åren har jag altså bara stått och trampat, fått tråkigt samtidigt som jobb har stört mitt spel och har varken gått plus eller minus.

 

Alla pengarna är dock uttagna och det har köpts resor och lite annat smått och gott för pengarna. Så nu är jag tillbaka på ruta ett, med enda skillnaden att jag har lite mer erfarenhet denna gången.

 

Mina mål då?

Tja, jag lärde mig förra gången att mål inte alltid är så bra att sätta upp. Åtminstone inga solida mål på en viss förtjänst över en period eller något sådant. Jag har dock en förhoppning om att pokern ska hjälpa mig och min sambo att få ihop 15 000kr för en resa i sommar till USA och Kuba. Känner dock ingen press att komma varken över eller under detta med hjälp av pokern då vi förmodligen kommer kunna spara ihop till det ändå.

 

Målen får helt enkelt bli att prestera bra, jobba på disciplinen och bli en konstant vinnare.

 

Hur kommer den här dagboken se ut då?

Jag gör den här dagboken för mig själv. Jag har märkt att det är väldigt kul, och även lärorikt, att kunna läsa sina gamla dagböcker och se vad man gjorde rätt och fel flera år efter man skrev dom. Självklart ska andra läsa denna också och för min utvecklings skull är jag djupt tacksam för feedback när jag lägger upp HH och sådant. Jag vill ju lära mig av mina misstag och förbättra mitt spel hela tiden.

 

För att folk lättare ska kunna se progress kommer jag lägga ett inlägg här under som uppdateras varje gång jag uppdaterar mina resultat vad det gäller rulle, timmar spelade, BB/100 och liknande. Så slipper man bläddra igenom hela dagboken för att hålla koll ;)

 

Då kör vi!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

09-02-06

BR: 2750kr

 

09-02-06

BR SvS: 2358kr

BR PKR: 1400$

 

09-02-09

BR SvS: 3000kr

BR PKR: 1760$

 

09-02-10

BR SvS: 5200kr

BR PKR: 1760$

 

09-02-11

BR SvS: 6700kr

BR PKR: 1760$

 

09-02-16

BR SvS: 9200kr

BR PKR: 1760$

 

09-03-01

BR SvS: 21 800kr

BR PKR: 1760$

 

09-03-03

Uttag görs från PKR och ger 15 500kr som åker in på SvS

 

09-03-10

BR: 47 500kr

 

09-03-20

BR: 56 200kr

 

09-05-06

BR: 70 000kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Började spela i måndags denna veckan och satte då in 2000kr på svenska spel. Har kört NL0,5/1kr SH och kör 5 bord åt gången. Tight/Aggresivt spel med lagom lätthet att vika vid mothugg. Verkar fungera bra då jag plussat 750kr efter 5,5h spel.

 

Har inte lyckats få in någon Pokertracker och HHconverter så att det hela fungerar riktigt än. Tänkte problemsöka lite på detta i helgen så jag kan få fram min BB/100 också.

 

Har tänkt köra på NL0,5/1kr SH tills (om) jag kommer upp till 6000kr i min bankrulle, så blir de NL1/2kr SH sedan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom hem och började spela 15:00 idag på svenska spel. Öppnade 5 halvringar på 0,5/1kr och spelade mindre bra. Kände många gånger att jag hade väldigt dålig fokus trots att jag verkligen försökte samla mig. Fick inte många händer så antar att jag var rastlös. Ganska tidigt hamnade jag all-in preflop med KK mot AA och ess höll. Så när klockan va 17:00 och jag hade backat hela 400kr loggade jag ur.

 

Öppnade istället pkr-klienten som jag har haft 500$ liggandes på. Har aldrig brytt mig att ta ut dom utan har mest haft de kontot och pengarna som ett kul ställe att slappna av på ibland.

 

Tog 120$, gick in på 3-6$ SH och skottade lite. Faktiskt första gången i mitt liv jag skottar. Spelade tight shortstack-poker. Fick in pengarna preflop med TT och 75 drog ut mig. "Jag måste ha hans pengar" tänkte jag och laddade in 120$ till. Ännu en utdragning av honom och 120$ åkte in.

 

Till slut fick jag han på kroken och dubblade igenom honom. Strax senare dubblade jag igenom honom igen. Sedan körde jag faktiskt riktigt snygg och kontrollerad poker och kände att jag hade varenda person på bordet under full koll. 2 av dom va supertighta och va riktigt lättspelade. Spela helt enkelt inte mot dom :) 2 andra va synstationer så länge dom inte hade bra händer och sedan va de maniacen som fick smaka på mina AA så va han borta :)

 

Gick från bordet med 1250$ och har nu stadiga 1400$ på pkr. Dom åker direkt in på svenskaspel-kontot och jag är nu 11 000kr rikare i min pokerrulle :P

 

Nu blir de att glo på Rounders och hitta någon turnering på svenska spel :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kommer en så fruktansvärt skön HH som jag måste känna mig så fett nöjd med! :P

 

Seat 1: HERO - $832.55

Seat 2: germanredneck - $545.30

Seat 3: Bigdog111 - $642

Seat 4: bobkin777 - $767

Seat 5: gomesovic - $255

Seat 6: Najammq - $594

 

Najammq posts small blind ($3)

HERO posts big blind ($6)

 

Dealing :Qd::Jh: to HERO

 

germanredneck folds

Bigdog111 raises to $24

bobkin777 folds

gomesovic folds

Najammq calls $24

HERO calls $24

 

Dealing Flop :Jc::Qh::Ah:

Najammq checks

HERO checks

Bigdog111 bets $50

Najammq calls $50

HERO calls $50

 

Dealing Turn :7s:

Najammq checks

HERO bets $50

Bigdog111 calls $50

Najammq folds

 

Dealing River :3s:

HERO checks

Bigdog111 bets $200

HERO calls $200

 

Bigdog111 shows :Js::Kd:

Bigdog111 has One Pair: Jacks

HERO shows :Qd::Jh:

HERO has Two Pairs: Queens, Jacks

HERO wins $719 with: Two Pairs: Queens, Jacks

 

På turn lägger jag en stopbet för att se lite hur dom uppträder vid en relativt låg bet. Jag är hela tiden lite rädd för ett tvåpar med A men efter en syn på turn är jag mindre rädd.

Riverbeten är för mig rätt stor, men jag känner att jag är tvungen att syna där efter vad som händer på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja då ska vi se. En liten snabb summering av helgen får de bli såhär på morgonen innan jobbet. Skrev ju i fredags att jag hade gått plus 7000kr på lite skottning. Fortsatte spela den natten på 1/2$ SH och plussade 5500kr till. Var riktigt skönt och spelet satt som ett smäck!

 

På lördagen senare på dagen spelade jag dock sämre. Fick inte så mycke träffar, folk spelade tillbaka mot mina bluffar vid rätt tillfälle. När jag vek på river för höga bets visade fi bluffar. När jag synade höga bets på river visade dom bättre händer. Jag började bluffa oftare och förlorade pengar på de. Såhär i efterhand ser man att de va en del olyckliga stunder som gjorde att man kastades av sitt bästa spel och började spela sämre vilket ledde till ett minus på 2500kr.

 

Så nu ska de 14 000kr som är kvar på PKR sättas på svenska spel istället. Testade igår att köra 3 stycken 1/2kr halvringar och plussade i lugn stadig takt 800kr. Så de blir väl att gå upp på 2,5/5kr sedan när jag får in pengarna från pkr på SvS.

 

Helgen har gett ca 11 000kr och med dom nyfunna pengarna på PKR är pokerrullen uppe i 17 000kr. Skön förstavecka! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktigt kul och intressant läsning! :-)

 

Lycka till, kommer att följa din utveckling och försöka diskutera lite om händer och så. Keep up the work! :lol:

 

Hehe, ja jag ska allt börja posta lite mer problematiska händer senare. HH kommer mest handla om hur jag kan få mer pengar i en pott, hur jag kan hålla potsize nere och när jag misstänker bluffar.

 

En inte alltför för dålig början på din dagbok, intressant läsning och hoppas det fortsätter i samma takt :)

 

I samma snabba takt blir nog lite svårt då jag skottade ganska rejält :) Men jag hoppas att de tar en stadig fin gång uppåt nu när jag går på lite mer lagom nivå på SvS

 

Riktigt najs start! Kommer följa dig som back in the days! Får se om jag får igång mitt spel, så vi kan pepa varandra hela vägen även denna gång! :)

 

Hehe, vi kommer hjälpa varandra fint tror jag! :)

 

skapligt rungood. (läs sjukt avis)

 

Hehe, en del rungood lär de nog ha varit också iom skottning :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att se tillbaka till spelet över helgen vill jag reflektera lite över hur min strategi har utvecklats genom de olika spelen.

 

I fredags natt var det som nämnt tidigare skottning på en nivå jag aldrig spelat på förut, 3/6$. Jag gick in med 120$ och körde shortstackpoker. För mig innebär detta att lägga sig tills man får ett starkt ess eller ett pocket över 77 ungefär. Göra en normal höjning och sedan se hur motståndet ser ut. Jag vek faktiskt någon hand på mothugg då det helt enkelt inte kändes rätt att gå all-in med den mediokra AQ jag hade.

 

När jag väl fick ihop min stack på 600$ efter lite dramatik fick det bli lite mer normal poker. Såg dock till att hålla nere pottstorleken nästan hela tiden och hade väl kanske bara 2 all-in på ett par timmar om ens det. Man ville ju leva lite längre när man väl sitter där :) Folk var allmänt tighta vid bordet och jag kunde stjäla mycke potter. Detta gjorde att jag inte fick särskilt tråkigt och kunde därmed folda vid första bästa mothugg när jag inte hade något.

 

På fredags natt hoppade jag ju ner till 1/2$ och körde samma typ av poker här som vid fullstack 3/6$. Höjde bara preflop i sen pos. Såg till att ta de lugnt med folk i senare pos än mig. Bluffade aldrig in i en pot preflop med särskilt dåliga händer utan valde att åtminstone ha suited connectors, suited Ax, PP eller AK, AQ, AJ. Vek mig enkelt vid omslag och lade inte ner någon kraft på att ta reda på om en checkraise var riktig eller inte.

 

På lördagen spelade jag tyvärr sämre. Bluffade mycket med skithänder, det enda som var viktigt var att jag var i sen pos. Höjde även kraftigt med medelbra händer i tidig pos vilket kostade mycke på misslyckade bluffar vid senare gator. Vägrade tåla checkraisar och var alltid tvungen att köra bet-raise-raise i tidig pos för att få all-in mot mig och vika.

 

Söndagen innehöll mycket tänkande och jag beslutade mig till slut att köra 3 SH på svenska spel med inställningen att köra en liknande strategi som fredagsnatten. Att hålla mig till att vika vid omslag, bara köra på medelbra till bra händer preflop, och vara väl medveten om position kontra aggression i potter. Min potcontrol kom återigen tillbaka och jag kunde hålla nere storleken på potter där jag inte var säker på om jag skulle vinna eller ej. Min rädsla att bli utdragen skulle inte hindra mig från att hålla potten vid 100kr istället för 400kr.

 

Såhär i efterhand kan jag se att position förmodligen är bland de viktigaste man ska tänka på i shorthand. Det förekommer så mycke bluffande och action att man måste kunna sitta sent och ta för sig av varenda gratis pott man kan med en bet. Även en låg bet fungerar för att ta potter när folk sitter tomma.

 

En annan viktig sak har varit att man faktiskt inte behöver bluffa VARJE varv på knappen och till höger om den. Man får släppa 27o även om alla har foldat till sig.

 

Potcontrol är något jag läst om nyligen. Det har fungerat bra, och man blir inte lika nervös i en pott när man håller den låg som när man trycker upp den i rädslan att bli utdragen. Har man bara ett TPTK så kan de vara värt att hålla betarna till strax under 2/3pot.

 

Att vika vid rätt tillfälle. Gud vad jag ständigt jobbar på detta! Egot hoppar in ständigt och tycker att man faktiskt borde göra de där snygga spelet när man synar ner någon som vilt sitter och bluffar. Var väldigt selektiv med detta!!! Genom mina 2 års dagböcker har jag sett en tydlig trend, och den trenden är att det går bättre för mig när jag slänger händer då jag får starka mothugg av fi. Det är inte värt det att hoppa in i situationer med svåra beslut, där man sitter på näst högsta paret och tycker att man har en krypande paranoia av att bli bluffad. Släng handen, gå vidare på nästa och vinn med stålet istället!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja då va en måndag med vanligt grindspel avklarad.

 

Började vid 21-tiden med 3 stycken 1/2kr halvringar med fulla inköp. Körde väl en lite vektight strategi och fick mothugg i nästan varje pott. Höll mig nog på nollan i nästan 2 timmar skulle jag tro.

 

Sedan hoppade jag in på en 2,5/5kr halvring med 100bb för att något skulle börja hända. Började klicka in lite händer lite här och där. fick upp stacken till 1200kr på ett 1/2kr-bord och hade väl egentligen runt 800kr på dom två andra också. Stängde senare ett 1/2kr och öppnade ännu ett 2,5/5kr istället. Motståndet känns likadant på båda nivåerna mer eller mindre.

 

Hittade en riktigt lös person som va ganska galen :D Jag höjde 20kr på 2,5/5krbord i sen pos, han reraisar till 70kr preflop. Jag synar och träffar toppar med QJ på 38J. Han betar på som en galning med näst intill potbet på alla gator och visar senare K3 på handen som förlorar mot mig.

 

Senare gör han samma typ av höjning mot en annan person på bordet. Flopp kommer med 2 färgkort och 3 rätt höga kort varpå maniacen i första pos går all-in med dubbel potstorlek. Den andra killen synar fort och maniacen sitter med 37 i helt fel färg :D Fruktansvärt underhållande!

 

Hur som helst. 2000kr plus blev de igår på ca 4-5 timmar. Känns väl ok, med tanke på dom torra korten i början känns de egentligen helt ok!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi brukar spela lite poker live då och då när jag lyckas smita hemifrån.. :) /Marcus

 

Imponerande start på första veckan!!

 

Har precis börjat spela igen jag med men är så grymt segt på de låga nivåerna. Förhoppningsvis orkar jag hålla samma bb/100 som jag har haft nu i början så man kan klättra lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slängde in 50 kr på svenska spel för en vecka sen så har verkligen börjat från början.. :) Har som policy att aldrig sätta in några stora pengar utan bygga upp rullen succesivt.

 

 

Lyckads dubbla ett par gånger så jag hade runt 250 på kontot. Sen köpte jag in mig för 60 kr på varje bord tills jag hade 700 då köpte jag in mig för 70, vid 800 köpte jag in för 80 osv.

 

Nu efter knappt en vecka har jag rushat upp kontot till 2700 kr drygt. Nu köper jag in för 150 kr och spelar 4 bord. Tänkte gå upp på 1-2 när jag har 3500 och spela där så länge jag håller rullen över 3000 kr.

 

Är fruktansvärt segt att spela 0,5-1 kr men borde kunna glida upp en nivå strax.

 

Hoppas du kan hålla detta tempot som du rivstartat med!!

Annars hoppas jag vi ses på 2.5-5 om drygt en månad.. =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, ja några 12 000 över en helg vågar jag inte hoppas på den närmaste tiden :D Men 500-2000 om dagen hade verkligen inte varit fel :P

 

Men vi lär ju ses någon gång när de planar ut för oss båda :D

 

Satte mig och började läsa din dagbok då du stakades av din bror. Har inte läst färdigt än så berätta inget i förskott! :mrgreen:

 

Stort lycka till på svs och håll mig uppdaterad här i tråden!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...