Gå till innehåll

+ / - för att spela på Pokerstars


Kepsen

Recommended Posts

Hej, jag ska förmodligne börja spela på Pokerstars innan månadens slut, vad finns det för + ev - för att spela på sidan?

 

har funderat lite, och kommer sätta in så jag kan spela NL50 3-4 bord ungefär med BR krav.

 

men ett - är ju rakeback, det kan man ju ej få, men har hört om man rakar en viss del och kommer upp till en vis VIP nivå så är Rakeback ett alternativ?

 

Motståndet - svårare elr lättare om vi jämför med mina 2 andra sidor Titan poker(ipoker) och FTP?

 

Turneringar är väl anledningen till att jag ska börja spela på Pokerstars, men spelar oftast Cash game f.ö förutom när det är t.ex sunday milion osv så vill helst veta vad som är + / - för CG spelet.

 

 

sen finns det väll punkter jag inte tar upp nu, men ni med åsikter om + / - för att spela på Pokerstars får gärna skriva här och hjälpa mig lite på Kraven // Kepsen @ Supersvensk-Pokerstars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+ Det är en rysligt bra trafik på sidan.

 

- Man ska pröjsa skatt.

 

Mjo, det är sant. men skatt kan man komma ifrån hyfsat lätt har jag läst i andra trådar, och att ta ut över 150k på en gång är för mig en omöjlighet atm, så nog inget problem med det, men självklart ett - :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+ Mycket trafik

+ Relativt lätt motstånd

- Ingen rb

 

Även om du får VIP så är det inte värt det..

 

Jag spelade under 1 månad på stars NL50 (24 bord).

Tror jag spelade runt 65k händer, då fick jag ~28 000 vip (eller nått sånt).

För det kunde jag köpa en $285 bonus..

 

Alltså fick jag $285 i "rb" (som jag var tvungen att spela in vilket tog 2-3 dagar till) för över 65 000 händer.. Enligt PT hade jag rejkat ~$2000..

 

Nah, pokerstars är endast lönsamt som supernova (cashgame).

Jag var platinum star om du undrar.

 

Jag hade INTE rekommenderat stars till någon som inte tänker uppnå supernova, och NL50 som supernova.. då krävs det att du spelar ~7h/dag på ~20 bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+ Mycket trafik

+ Relativt lätt motstånd

- Ingen rb

 

Även om du får VIP så är det inte värt det..

 

Jag spelade under 1 månad på stars NL50 (24 bord).

Tror jag spelade runt 65k händer, då fick jag ~28 000 vip (eller nått sånt).

För det kunde jag köpa en $285 bonus..

 

Alltså fick jag $285 i "rb" (som jag var tvungen att spela in vilket tog 2-3 dagar till) för över 65 000 händer.. Enligt PT hade jag rejkat ~$2000..

 

Nah, pokerstars är endast lönsamt som supernova (cashgame).

Jag var platinum star om du undrar.

 

Jag hade INTE rekommenderat stars till någon som inte tänker uppnå supernova, och NL50 som supernova.. då krävs det att du spelar ~7h/dag på ~20 bord.

 

Låter ju inge vidare.. tänkte kanske t.om bygga min bankrulle där men visst fan äre dåligt med inge rakeback.. men att bygga rulle där då, är det bra elr dåligt val? ^^..... kanske borde man bara spela turneringar där och sedan spela CG på en annan sida då ;/ -.-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+Lätta games

+Många spelare

+Bra pokerklient

-Hög rake (dvs rake-rb/bonus/värde av VIP shop)

-Eventuella skatteproblem

 

Sammantaget bör man nog ha lite koll på sin winrate på flera sajter/nätverk och sedan göra en bedömning om något av det andra kan väga upp för de sajter/nätverk där man har sämre winrate.

 

Winrate= självklart inkl rb/bonus/värde av VIP shop

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske inte så relevant men.. förlora ett ganska stort prop bet pga att jag förlita mig lite för mycket på den där VIP räknaren dom har på hemsidan...

 

Större glädjemätare får man leta efter.

 

Spelar du NL 50$ så finns det nog tillräckligt med trafik på andra sidor ifall du skall köra 4bord samtidigt och fortfarande använda dig utav tableselection där du då även kan få rakeback.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+ Mycket trafik

+ Relativt lätt motstånd

- Ingen rb

 

Även om du får VIP så är det inte värt det..

 

Jag spelade under 1 månad på stars NL50 (24 bord).

Tror jag spelade runt 65k händer, då fick jag ~28 000 vip (eller nått sånt).

För det kunde jag köpa en $285 bonus..

 

Alltså fick jag $285 i "rb" (som jag var tvungen att spela in vilket tog 2-3 dagar till) för över 65 000 händer.. Enligt PT hade jag rejkat ~$2000..

 

Nah, pokerstars är endast lönsamt som supernova (cashgame).

Jag var platinum star om du undrar.

 

Jag hade INTE rekommenderat stars till någon som inte tänker uppnå supernova, och NL50 som supernova.. då krävs det att du spelar ~7h/dag på ~20 bord.

 

 

Dom måste ha ändrat kraven för att uppnå supernova då för det låter ju väldigt märkligt. Jag blev supernova på 3 månader genom att spela 3/6 FL (6 bord) och $27 sng. Detta var iofs när dom startade VIP systemet sen dess har jag behållt min status.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dom måste ha ändrat kraven för att uppnå supernova då för det låter ju väldigt märkligt. Jag blev supernova på 3 månader genom att spela 3/6 FL (6 bord) och $27 sng. Detta var iofs när dom startade VIP systemet sen dess har jag behållt min status.

 

6-handat FL på mellannivå generar sjukt många FPPs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

För 28 000 FPP skulle jag hellre valt:

 

2 x $215 turneringsbiljetter

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars support

 

För att? Om jag inte är en mtt-spelare och anser mig ha dålig chans i t.ex. Sunday Warmup + Sunday Mill så är det ev-.. Jag ville casha ut från sidan och ville ofc casha ut så mkt som möjligt, alltså blev en $285 bonus bäst då jag får in lite extra kulor på kontot efter 1-3 dagar..

 

Men visst, bäst värde ligger i turnerings-biljetterna.. Bonusarna lär inte vara lönsamma om man inte köner $650-bonusen eller högre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att? Om jag inte är en mtt-spelare och anser mig ha dålig chans i t.ex. Sunday Warmup + Sunday Mill så är det ev-.. Jag ville casha ut från sidan och ville ofc casha ut så mkt som möjligt, alltså blev en $285 bonus bäst då jag får in lite extra kulor på kontot efter 1-3 dagar..

 

Men visst, bäst värde ligger i turnerings-biljetterna.. Bonusarna lär inte vara lönsamma om man inte köner $650-bonusen eller högre.

 

 

Nej, men ITM är ju knappast omöjligt som CG spelare, man vet ju ändå hur spelet funkar osv :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, men ITM är ju knappast omöjligt som CG spelare, man vet ju ändå hur spelet funkar osv :P

 

Aja, har bestämmt mig för att inte flytta hela min rulle (på runt 1,5k dollar) till Pokerstars, men att bygga upp en rulle där, vilket kan bli kul och trevligt eftersom jag gillar klienten.

 

Sätter in 50dollar senare och ska försöka dra upp till hyfsad summa, blir kul, har rakeback på FTP så får spela där när jag vill tjäna pengar, och på PS när jag vill bygga upp rullen, vilket kan bli kul :).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aja, har bestämmt mig för att inte flytta hela min rulle (på runt 1,5k dollar) till Pokerstars, men att bygga upp en rulle där, vilket kan bli kul och trevligt eftersom jag gillar klienten.

 

Sätter in 50dollar senare och ska försöka dra upp till hyfsad summa, blir kul, har rakeback på FTP så får spela där när jag vill tjäna pengar, och på PS när jag vill bygga upp rullen, vilket kan bli kul :).

 

 

?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

?

 

 

Ja ,asså menar... BYGGER EN HELT NY RULLE PÅ PS = inte resulterar i direkt "Mkt" pengar..

 

FT 4xNL50 bord = generar mkt PENGAR.. förstår du? -.-

 

Btw, hade fått 5 dollar gratis på PS från dom, och är nu uppe i typ 20 .. men har fan inte fått 1 ända FPP.. och behöver 1 fpp för att få behålla pengarna lol-- hur får man 1 fpp kan ju knappast vara svårt? ^^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade stars haft lite rakeback hade det varit givet var man spelade

 

Aa, faktskt, hade dom haft som FT ungefär 27% så skulle det vara klockrent val av pokersida.. dock ger dom ju ut många garanteed turneringar så.. mkt rakegår väl ditt(?)... elr ingen anning faktiskt, men hade vart solklart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aa, faktskt, hade dom haft som FT ungefär 27% så skulle det vara klockrent val av pokersida.. dock ger dom ju ut många garanteed turneringar så.. mkt rakegår väl ditt(?)... elr ingen anning faktiskt, men hade vart solklart.

 

Om du har tur kanske du hittar någon razz tunering klockan 5 på morgonen med lite övervärde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...