Gå till innehåll

Överpar i knepigt läge


Ortagh

Recommended Posts

Den här handen utspelade sig i ett Live cashgame 6-manna

 

NL 2-4

Hero på SB

 

Plockar upp Jd-Js

 

UTG höjer till 22

BTN synar

Hero bettar upp till 68

BB synar

UTG synar

BTN synar

 

Har nu ungefär 800 kvar

 

Flopp 3-5-7 rainbow

Hero bettar ut 186

BB (som är helt galen och spelar istort sett vilka två kort som helts) höjer till 500 totalt

UTG lägger sig

BTN lägger sig

 

Hero?

BB har ungefär 300 kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, jag la faktiskt min hand.

 

BB visade upp 4-4, vi kollade turn riv och min hand hade stått.

 

dock var det nästan en helt identisk hand senare med samma person (dock inte jag som motståndare) och då visade han botten två-par.

Bara för att man spelar vilka två kort som helst före flopp betyder det väl inte att man spelar spelet efter floppen hur som helst?

 

Satte honom på antingen färdig stege, två-par, triss eller öppet stegdrag.

 

Är det verkligen helt galet att lägga den här handen? om jag är slagen så är jag ju slagen ordentligt.

OK, hade han inte haft mer pengar bakom hade jag synat direkt, men beten han lägger är ju bindande, så man kan ju säga att han nästan bettar 800kr.

 

Man måste väl inte vinna varje hand, har man inte en bra read att han totalbluffar i det här läget så kanske man kan vänta in ett annat läge? Är det alltid fel att lägga överpar?

 

men det är klar, jag kan ju vara helt ute och cykla också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, jag la faktiskt min hand.

 

BB visade upp 4-4, vi kollade turn riv och min hand hade stått.

 

dock var det nästan en helt identisk hand senare med samma person (dock inte jag som motståndare) och då visade han botten två-par.

Bara för att man spelar vilka två kort som helst före flopp betyder det väl inte att man spelar spelet efter floppen hur som helst?

 

Satte honom på antingen färdig stege, två-par, triss eller öppet stegdrag.

 

Är det verkligen helt galet att lägga den här handen? om jag är slagen så är jag ju slagen ordentligt.

OK, hade han inte haft mer pengar bakom hade jag synat direkt, men beten han lägger är ju bindande, så man kan ju säga att han nästan bettar 800kr.

 

Man måste väl inte vinna varje hand, har man inte en bra read att han totalbluffar i det här läget så kanske man kan vänta in ett annat läge? Är det alltid fel att lägga överpar?

 

men det är klar, jag kan ju vara helt ute och cykla också.

 

 

 

 

Han visade styrka preflop. Floppen kommer 3-5-7 rainbow.

 

Tror du verkligen att han sitter på tex 4,6 i detta läget?

Känns ju inte så troligt.

 

Tror du han sitter på 3-7 som är en värdelös hand som man nästan alltid kastar, iallafall inte går upp i strid med preflop.

 

Det enda jag kan tänka mig är att hans täckta kort något i stil med 3-3,5-5,7-7 eller ett överpar.

 

Att folda känns faktiskt inte som ett dåligt alternativ, Ifall du vet att du är den bättre spelaren så haffar du tillbaka dina marker senare in i matchen ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...