Gå till innehåll

När bör man gå ut?


CashIsKing

Recommended Posts

Jag är så tiltad, jag vinner jämt men vet inte när det är rätt läge att stänga av för dagen, kan någon vinnande spelare ge tips ?

 

Förövrigt har börjat tänka på poker allt för ofta och vill spela hela tiden känns det som, spelar mestadels nl200 och kan vinnna flera tusen under en timma för att sedan backa dem lika snabbt bara för jag vill spela hela tiden... Hur ska man klara detta

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kartlägg dina sessioner (funkar bra med grafer i statistikprogram) för att kolla när spelet går som bäst, märker du att spelet märkbart avviker vid någon tidpunkt (typ 2 timmar efter startad session) så bestäm innan hur lång tid som är mest EV+ att lira och se till att lägga ner på den tiden du bestämt vare sig du är sugen på att fortsätta eller inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är så tiltad, jag vinner jämt men vet inte när det är rätt läge att stänga av för dagen, kan någon vinnande spelare ge tips ?

 

Förövrigt har börjat tänka på poker allt för ofta och vill spela hela tiden känns det som, spelar mestadels nl200 och kan vinnna flera tusen under en timma för att sedan backa dem lika snabbt bara för jag vill spela hela tiden... Hur ska man klara detta

 

Mitt tips är att svepa en 1.5liters petflaska med valfri dryck. Sen sätter du dig och spelar. När du väl blir pissnödig vet du att du ska sluta spela.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är så tiltad, jag vinner jämt men vet inte när det är rätt läge att stänga av för dagen, kan någon vinnande spelare ge tips ?

 

Förövrigt har börjat tänka på poker allt för ofta och vill spela hela tiden känns det som, spelar mestadels nl200 och kan vinnna flera tusen under en timma för att sedan backa dem lika snabbt bara för jag vill spela hela tiden... Hur ska man klara detta

 

Spela inte hela tiden. Spela bara när du spelar bra. Så enkelt är det faktiskt.

 

PS. Jag såg att bara vinnande spelare fick svara, så om du vill kan du bortse från mitt svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bad call imo. Personligen tycker jag det är bättre att bestämma ett visst antal händer.

 

Kan vara bra med en nedre gräns om man backat x antal inköp lägger man av för dagen. Detta pga av att man kanske inte spelar på top. Tiltrisken ökar med förlorade inköp samt att man kanske har råkat på ett tuffare motstånd än man är van med. Bättre att komma igen senare.

 

Men en stoppgräns på hur många inköp man vunnit är bara dumt utan bättre att utnyttja när det går bra.

 

Sen håller jag med om att bestämma sig för hur lång en session ska vara i tid eller antal händer och hålla sig till det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men en stoppgräns på hur många inköp man vunnit är bara dumt utan bättre att utnyttja när det går bra.

 

Om man har det problemet som OP beskriver, att man ofta bygger stack för att sedan förlora den, tror jag en stoppregel kan vara kanon, även om det finns en sägning att man ska fortsätta spela när man vinner. Säg att man "går ut" så fort man har förlorat en viss del av dagens vinst, t ex 1/3. Om det hjälper, varför inte?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker att tidsgräns och en nedre gräns för antal förlorade inköp per dag är bra. Förlustgränsen går ofta att reglera på sajten man spelar genom att ställa in dem eller med hur mkt pengar man har på kontot.

 

Jag kan exempelvis aldrig förlora mer än ca 5 inköp på Betsson efter som de har begränsningar på vad som får föras över till pokerkontot per dygn, så jag har större delen av min rulle på spelkontot istället. Och på SvS kan du ju själv sätta dina gränser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förövrigt har börjat tänka på poker allt för ofta

 

Spelar jag intensivt under en period kan jag bli helt galen. Det enda som snurrar runt i huvudet är poker. Efter ett tag blir man tokig på det men det försvinner inte, hur mkt manän koncentrerar sig på att tänka på något annat.

Det är värst när man försöker sova. Bakom ögonlocken ser man floppar som läggs ut och ruter och klöver överallt. Detta är sant.

 

Det kan också hända när jag spelar för mkt bf. Fast då ser man gevär och muslimer istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Fråga dig först och främst om du har disciplinen att sluta fastän du vill spela vidare, oavsett anledning. Detta har påpekats av många som svarat på ditt inlägg. Ponera att du känner att det går dåligt, du går stadigt back. Då ska du kanske tänka över om du verkligen ska fortsätta, för att komma igen en en annan gång.

 

Min mening är att detsamma gäller då det går bra till en början, som i ditt fall. Jag har visserligen hört att man inte ska lämna ett bord där man är favorit då man kan vinna ytterligare pengar av anledningen att det gått bra ditills. Själv så påverkas jag av psykologiska faktorer som jag tror att fler behöver uppmärksamma, det kan hända att det gäller dig också. Att sluta när man är på topp är något jag har anammat från sportvärlden. Detsamma tycker jag gäller poker, varför inte sluta när man är på topp. Problemet här ligger ju i att man inte kan veta att man är på topp, vilket medför att många fortsätter spela fastän de nått maxpunkten i sitt spel. Jag kan inte alls säga var din maxpunkt ligger, den är ju olika från bord till bord. Men försök en gång att dra ifrån ett bord där du vunnit en summa du är helt lagom nöjd med. Vinsten, tycker jag, behöver inte ens vara nära den uppskattade maxpunkten, men tillräckligt stor för att det ska märkas att man gjort ett bra jobb. Om du spelar som jag föreslagit kommer det antagligen kännas bra efter varje bord du avbslutar, och därför påverka ditt psyke positivt. Hur du hanterar det har jag ingen aning om, jag kan endast garantera att det fungerar utmärkt för mig. Om jag ända är sugen på att spela mer brukar jag byta bord och göra om samma sak igen, och summan av vinsterna blir till slut mycket tillfredsställande.

 

Hoppas jag varit till någon hjälp, lycka till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ingen vits med att sätta upp regler om man ändå inte har disciplin att följa dem. Jag kan erkänna att jag har precis samma problem som du har. Jag spelar bra på ett bord och har kanske ökat mitt inköp med 200-300%, efter en period med bra spelande. Jag börjar känna mig ganska nöjd och funderar ofta på att sluta. Konstigt nog kommer jag alltid fram till slutsatsen att det inte är någon idé att sluta när det går så pass bra, och dessutom vet jag med mig att jag också spelar bra. Min första regel blir då att jag slutar när jag känner att jag börjar spela sämre eller rent av dåligt.

Efter ett tag så går det självklart sämre, mina 300% är kanske nere på 200% igen och istället för att sluta så sätter jag upp en ny regel: jag slutar när jag kommer under en viss gräns. Då jag har börjat spela sämre så hittar jag ofta en dålig syn och är nere på 100% eller rent av 0%. Istället för att sluta så kommer tilten och jag har istället för att ha fyrdubblat gått back ett inköp.

Jag brukar alltså vara bra på att sätta upp regler men också ganska dålig på att följa dem. Så enligt min åsikt handlar det snarare om disciplin än om bra regler. Ofta märker man när man själv börjar spela dåligt, lär dig att sluta då! Inte när du har gått ett visst antal inköp plus eller minus. Det är när du inte spelar din bästa poker som du ska sluta, oavsett situation. Anledningen till att du inte spelar ditt bästa kan självklart variera och kan du få bukt med det "problemet" kommer du följaktligen kunna spela mer eller oftare, men det är inte där problemet ligger.

 

mvh

icke vinnande spelare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar jag intensivt under en period kan jag bli helt galen. Det enda som snurrar runt i huvudet är poker. Efter ett tag blir man tokig på det men det försvinner inte, hur mkt manän koncentrerar sig på att tänka på något annat.

Det är värst när man försöker sova. Bakom ögonlocken ser man floppar som läggs ut och ruter och klöver överallt. Detta är sant.

 

 

+1

 

Hur gör du för att kunna somna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju oftast dåligt att sluta när man springer bra och vinner, av logiska skäl. En variant av stoploss är att du slutar om du ligger X antal inköp back (välj själv hur många), sen att du också slutar om du plussat X antal inköp men sen backat Y.

 

Säg att du sätter en spelgräns på max 3 bortspelade inköp. Sen kan du ha en spelgräns att när du vunnit 5 inköp så slutar du om du tappar ner till endast 3 vunna.

 

Just eftersom det är då du brukar ha problem att sluta.

 

fakeedit: har inte läst hela tråden så vet inte riktigt om nån nämnt detta

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, Har också det problemet. Tror man ska göra något annat än att spela poker precis innan man går o lägger sig. Typ se nån serie eller film, för att få tankarna på något annat. Andra förslag välkomna

 

 

 

+1

 

Hur gör du för att kunna somna?

 

 

 

 

 

Spelar jag intensivt under en period kan jag bli helt galen. Det enda som snurrar runt i huvudet är poker. Efter ett tag blir man tokig på det men det försvinner inte, hur mkt manän koncentrerar sig på att tänka på något annat.

Det är värst när man försöker sova. Bakom ögonlocken ser man floppar som läggs ut och ruter och klöver överallt. Detta är sant.

 

Det kan också hända när jag spelar för mkt bf. Fast då ser man gevär och muslimer istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, Har också det problemet. Tror man ska göra något annat än att spela poker precis innan man går o lägger sig. Typ se nån serie eller film, för att få tankarna på något annat. Andra förslag välkomna

 

Ta som regel bara att du inte spelar poker inom 1 timme innan läggdags eller dylikt.. vad du sen gör är upp till dig ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha.. Jag säger bara det, alla som ser ruter klöver, floppar och turns när de försöker somna ska spela mindre. Är inte det problemet så får man fan ta och hitta en hobby utöver pokern så man kan tänka på något lite mindre uppstressande när man ska sova.

 

Ska vara ärlig och säga att det hänt någon gång när man spelat för mycket att man vaknar upp kallsvettig efter att ha fått sin floppade nötkåk utdragen i sömnen. Men då drog jag ner på spelandet ordentligt.

 

Kan inte vara bra för någon del i livet, varken ur poker-synpunkt eller socialt, att pga floppar på näthinnan inte kunna somna.

 

Tragikomiskt isf.

 

Till OP: Som Cobb89 skrev, ett slags system som gör att du inte slutar varje gång du vunnit x antal inköp men däremot stoppar dig från att tappa allt plus verkar smart, riktigt bra inlägg där Cobb.

 

Däremot skrev någon att du ska sätta upp ett mål för antal händer eller tid du ska spela, det läser jag i alla liknande trådar.. Personligen tycker jag detta ger lika mycket negativt som positivt.

Låt säga att du ligger ett inköp eller två (något som är obekvämt) och tiden/antalet händer du får spela börjar rinna ut i sanden.. Jag LOVAR att detta inte påverkar ditt spel positivt NÅGON gång.

 

Däremot som sagt, stoploss men absolut inte någon typ av "max-vinst-stopp".. Det kommer ju förstöra alla eventuella monsterplus du skulle ha gjort annars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...