Gå till innehåll

RB vs Bonus


Climber

Recommended Posts

Satte in $555 på betsson i början på januari för att få deras bonus på 100%.

För att få ut bonusen är jag tvungen att samla ihop 4440 player points (75pp/dag) som motsvarar $4440 i rake på två månader. Bonus = 12,5%

 

Men om jag istället skulle spela på en sida med rake back och lira ihop $75/dag och ta 27% (Full tilt) rake på de så skulle de bli $607 i månaden och $1214 på två månader.

 

Stämmer detta eller är det jag som missat något? Om inte så verkar bonus rätt värdelöst, om de inte går kombinera dessa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så vad skulle då 75 player points hos betsson motsvara i rake hos Full tilt?

 

0.1 Player Points delas ut för varje $0.10 av varje bordsavgift från potten.

 

 

Det jag är ute efter är vad en månads spel på full tilt skulle ge i rakeback om jag spelar ihop samma mängd per dag som på betsson, 75pp*30dagar=2250pp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte vad det motsvarar på FT men bonusen du har på Betsson ger iaf betydligt bättre återbäring än rakeback på FT. Spelar man SnG är 75PP på betsson= att rakea $15.

 

Hittade en rakeback calculator och räknade på samma hand antal jag spelar på betsson per dag för att se vad det gav i rakeback på FT. =1800

 

Betsson/dag = 555/60= $9,25

 

FT/dag = $18

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade en rakeback calculator och räknade på samma hand antal jag spelar på betsson per dag för att se vad det gav i rakeback på FT. =1800

 

Betsson/dag = 555/60= $9,25

 

FT/dag = $18

 

Då måste dom ta mer rake på FT?? Eftersom du får högre % från betsson vore det underligt annars...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gällande ongame cash games % varierar. Om jag inte minns helt fel så går raken såhär:

 

Pot Rake Points

 

5$ = 0,25 0,25

 

10$= 0.50 0.50

 

15$= 0,75 0,75

 

etc....detta är ca.

 

 

Teoretiks tanke. 2 senarior.

 

1. Spelar 100 händer på 0,15-0,30 Nl bord där avg pot är 6$.

 

2. Spelar 100 händer på 0,25-0,25 pot limit omaha hi/lo där avg pot är 20$.

 

I denna teori så betalar vi bara bb och sedan foldar, för att få PP.

 

I Nl bordet så betalar 50*0,15+50*0,30 =22,5$

 

I omaha bordet så blir det 100*0,25=25$

 

Nl avp pot 6$=0,3PP*100= 30pp

 

Omaha avg pot 20$=1pp*100=100pp

 

Gällande omaha8 så blir potterna större pga av 2 sätt att vinna och är ett bra sätt att dra in en bonus.

 

Så på low nivåer (0,15-0,50$) så är det stor skilnad på table´s selection om man bonus horar.

 

Ok hade en bra tanke när jag började, men feber får min hjärna sluta fungera, Hoppas ni förstår min tanke gällande ongame PP. .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...