Gå till innehåll

Dåligt lösenord till Svenska Spel


Qhunden

Recommended Posts

Hur säkert är egentligen min BR på Svenska Spel? Ville gå in och byta till ett bättre lösenord idag men fick det nekat då lösenordet bara får innehålla siffror. Det är ju skitkonstigt, eftersom siffrerkoder är hur enkelt som helst att knäcka med ett brute force-program.

 

Jag antar att svårigheten ligger i att man inte kan koppla ett spelkortsnummer med ett screenname, men har man ett ansikte på namnet kan det inte vara särskilt svårt att sno åt sig spelkortsnumret.

 

Antar att det blir svårt att tömma kontot direkt till ett bankkonto som inte tillhör mig, men chipdumping går ju inte att skydda sig emot. Om chipdump bevisligen har ägd rum, finns det försäkringspengar att få ut?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Appropå SVS och lösenord samt säkerthet så kom jag att tänka på detta scenario som jag har tänkt på ngra gånger. Något som kan vara bra att tänka på för alla som grindar utanför sitt hem...

 

Jag sitter ibland på nätcaféer och grindar. Då e jag inloggad på bl.a. SVS och ofta med hela rullen. Då och då glider jag iväg och köper en redbull eller något annat från cafeterian som ligger en liten bit bort. Tänk om man skulle komma tillbaka och se något jävla glin som har satt sig på highstakesborden med hela rullen och sen gulat den... Man är helt nollställd på kontot när man kommer tillbaks och glinet förstår ingenting, ty han lirade ju bara på skoj...

 

Den ultimata tilten?!? Jag hade förmodligen åkt in för mord med mus. Kaos. Måste börja logga off när jag går iväg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Appropå SVS och lösenord samt säkerthet så kom jag att tänka på detta scenario som jag har tänkt på ngra gånger. Något som kan vara bra att tänka på för alla som grindar utanför sitt hem...

 

Jag sitter ibland på nätcaféer och grindar. Då e jag inloggad på bl.a. SVS och ofta med hela rullen. Då och då glider jag iväg och köper en redbull eller något annat från cafeterian som ligger en liten bit bort. Tänk om man skulle komma tillbaka och se något jävla glin som har satt sig på highstakesborden med hela rullen och sen gulat den... Man är helt nollställd på kontot när man kommer tillbaks och glinet förstår ingenting, ty han lirade ju bara på skoj...

 

Den ultimata tilten?!? Jag hade förmodligen åkt in för mord med mus. Kaos. Måste börja logga off när jag går iväg.

 

Säkerhetsmässigt är det väll inte alls bra att spela på offentliga nätverk har jag förstått, tror risken att bli hackad av nån som sett att man spelar poker är större än snorungar med glass på händerna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att trådlöst koppla upp sig i närheten av en annan bärbar/enhet innebär en risk, tex:

http://www.avertlabs.com/research/blog/index.php/2008/12/04/dnschanger-trojans-v40/

 

Here’s a scenario:
  • Jill is using the free WiFi access point at her favorite coffee shop from her infected Windows laptop.
  • Steve sits down at the next able and fires up his laptop, which requests an IP address over the wireless local area network.
  • Jill’s PC injects a DHCP offer command to instruct Steve’s computer to route all DNS requests through a rogue DNS server.
  • Steve fires up his web browser and navigates to his favorite social networking site, but while the browser displays the correct URL name, the rogue DNS server has actually directed the browser to another site.

The same applies to any local area network (LAN) where multiple system connect via DHCP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon försäkringsersättning har jag svårt att se att man skulle kunna få om kontot blir länsat. Rimligen bör man dock kunna få ersättning från aktuell klient om de har brustit på något sätt och man står på sig... Just Svenska spel kanske är extra "stelbent", vad vet jag...
Händer väldigt sällan att pokersajter betalar ut pengar innan de hängs ut i media, eller känner sig allvarligt hotade för det. Försäkringspengar kan man fetglömma.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...