Gå till innehåll

Virusvarning........


TurboFile2

Recommended Posts

Är det någon annan som fått en virusvarning på en fil under Unibet alt. Pokertime (eller något annat skins mapp under microgamingfoldern för den delen). Filen heter "commonres.dll"

 

På den stationära datorn skriker mitt virusskydd som en gris för den filen, men inte på den bärbara.

 

Är det någon annan som har stött på samma problem?

 

Glöm inte bort att skriva här om du stött på samma problem, så vi vet om detta är en enskild företeelse eller inte.

 

JAG VILL OCKSÅ SKICKA EN FLAGGA TILL PRIMA-REPRESENTANT HÄR MED EN ÖNSKAN OM ATT DENNA BEKRÄFTAR ATT DETTA ÄR HELT I SIN ORDNING OCH INGET ATT OROA SIG FÖR.

 

Virusprogrammet och brandväggen jag använder är Comodo. Virusvarningen dök INTE upp i samband med installationen an PokerTime, utan först flera veckor efter. Kanske i samband med installationen av Unibet. Dock BARA på den stationära datorn.

 

Hoppas ni ursäktar att jag är lite extra försiktig med sånt här och skriver här om det, men jag har en IT-teknisk bakgrund med viss kunskap i ämnet...Sammantaget att det endast påverkade den stationära och att det dök upp långt efter att istallationen av PokeTime programmet gör att man bör enligt min bedömning checka en gång extra..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte jag skulle va snäll och slänga upp min fil i till virustotal för att jämföra om det är samma fil då du hade 2 som reagerade olika. Men en sökning ger 28 filer med det namnet(bl.a. en för varje språk i Unibet), av olika storlekar :) så du får nog specifiera dig lite mer exakt vilken fil.

 

För att exakt kunna jämföra nån fil eller kolla en fils integritet så den inte är manipulerad kan det där vara till hjälp: http://www.febooti.com/products/filetweak/members/hash-and-crc/

Freeware Hash & CRC - calculate file hash checksums.With Febooti fileTweak Hash & CRC it is possible to compute most popular file hash checksums (such as MD5, CRC32, SHA-1 and other) in order to verify file integrity (if cryptographic hash value is provided) or to supplement file with checksum, thus creating a possibility to verify the file upon further need.

 

Men ladda för all del upp den som Grand säger ovan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...