Gå till innehåll

Hur svensk polis agerar vid manifestation för Israel i Malmö


Albert

Recommended Posts

  • Svars 568
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

1. Det är ingen fördom utan fakta att de har en helt annan syn på att disciplinera sin hustru i muslimska länder. [X]

 

Angående den första tesen vill jag även, i all välmening, än en gång påtala att det är felaktig iakttagelse av fenomenet;

 

Det handlar inte om att "disciplinera sin hustru" utan det är en annan syn på avtalade förhållanden och rättsordning. Det korrekta iakttagelsen man bör göra är att det inom islam råder en annan rättsuppfattning där man i avtalade förhållanden(äktenskap) får utdöma straff inom vissa nämnda situationer då ena parten(kvinnan) begår ett brott. Fysiska straff godkänns även, då man inom islam, utgår från en decentraliserad straffsats med utgångspunkt i straff och inte samhällsnytta. Att göra antagandet att det är tillåtet att slå sin hustru är felaktigt då man förenklar alldeles för grovt.

 

Angående kopplingen mellan islam och fenomenet är det lögn. Har du någonsin läst om grekers, portugisers, italienares, bosniers, japaners med mera syn på det du kallar "disciplinera sin hustru". För du hade nog fått en chock. Sanningen är att den synen du hävdar västvärlden har är endast förbehållit de nordiska länderna, vissa delar av Nordamerika och nordvästra Europa.

 

Jag vill inte vara den som är den men man märker att du aldrig har studerat brottsstatistik eller liknande på någon juridisk fakultet.

 

Förövrigt är er tes väldigt rolig då den fastslår att en sak som bevisligen inte är fakta är fakta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu viker du undan. Även om tesen är "de har en helt annan syn på att disciplinera sin hustru i muslimska länder" så blir den lögn i den meningen att det inte är en problematisk korrelation att hänvisa effekten "disciplinera sin hustru" till faktorn "muslimska länder".

 

Kan du omformulera det där?

 

Samtidigt är svenskar överrepresenterade, de begår ca 95% av alla brott inom brottskategorierna sexuellt ofredande, sexuellt tvång, inomhusvåldtäkter och incestbrott, och detta gäller i alla åldersgrupper. Det är över 20 000 brott per år (som kommer till polisens kännedom).

Enligt din tes borde vara så att etniska svenskar med en "kristen" kulturell bakgrund accepterar incestbrott, sexuellt ofredande, sexuellt tvång, inomhusvåldtäkter med mera. Är det så?

 

För det första är det en totalt osymmetrisk analogi att jämföra 20.000 fall av sexualbrott i Sverige med de miljontals fall av systematisk kroppsaga som praktiseras i random muslimskt land. För det andra är sexualbrott inte accepterat varken rättsregelmässigt eller moraliskt här i Sverige, av vare sig svenskar eller invandrare. Att slå sin fru däremot är i de flesta muslimska länder (i varierande omfattning) varken olagligt eller moraliskt förkastligt. Get the difference?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det handlar inte om att "disciplinera sin hustru" utan det är en annan syn på avtalade förhållanden och rättsordning.

Du ger alltså förklaringar till varför de slår sina fruar. Annan syn på förhållanden och rättsordning. Okej. Bra där!

 

En fråga bara, har jag gett någon annan förklaring? Har jag ens försökt komma med en förklaring?

 

Det korrekta iakttagelsen man bör göra är att det inom islam råder en annan rättsuppfattning där man i avtalade förhållanden(äktenskap) får utdöma straff inom vissa nämnda situationer då ena parten(kvinnan) begår ett brott.

 

Förlåt, men är inte det att "disciplinera sin hustru"?

 

Fysiska straff godkänns även, då man inom islam, utgår från en decentraliserad straffsats med utgångspunkt i straff och inte samhällsnytta. Att göra antagandet att det är tillåtet att slå sin hustru är felaktigt då man förenklar alldeles för grovt.

 

Jag har inte diskuterat vad som är tillåtet inom islam.

 

Angående kopplingen mellan islam och fenomenet är det lögn.

 

Visa gärna var jag gör kopplingen. När jag talar om islam så syftar jag på länder där majoriteten av invånarna praktiserar religionen och tillika är muslimer. Jag gör inga kopplingar till deras tro och granskar därmed inte religionen i sig.

 

Har du någonsin läst om grekers, portugisers, italienares, bosniers, japaners med mera syn på det du kallar "disciplinera sin hustru". För du hade nog fått en chock. Sanningen är att den synen du hävdar västvärlden har är endast förbehållit de nordiska länderna, vissa delar av Nordamerika och nordvästra Europa.

Oh' really? Det chockar mig snarare att DU kunde vara medveten om detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så där då var jag ren och fin! Har lite tid över så varför inte skriva lite?

 

Lejonet:

Det är mig ett stort mysterium att du ens har mage att återkomma i tråden efter att så totalt ha missförstått vad debatten gäller! Det tog dig nästan 20 timmar och ett påpekande innan du överhuvudtaget förstod vad diskussionen handlade om. Detta trots att ordet hustru[valfri ändelse] dök upp mer än 15 gånger. Då räknar jag inte ens in ordet ”fru” eller engelskans ”wife”.

 

Att du inte ens kryper till korset och medger att du var fel ute innan du återupptar dina ”analyser” är, i mina ögon, ganska märkligt.

 

Snälla, snälla Lejonet; svara nu på dessa frågor (gärna i tur och ordning samt med ett så enkelt språk som möjligt):

 

1: Ur mitt och de andra personernas perspektiv: tycker du att det verkar vettigt att överhuvudtaget debattera med dig, när du inte ens klarar av att förstå vad debatten handlar om inom rimlig tid?

 

2: Hur kan vi veta att du inte missförstår varje annan mening i debatten när du inte ens klarade av att förstå den mening som debatten gäller?

 

3: Tror du att, exempelvis, Hjort och Affe2000 är så obildade att de inte klarar av att själva begagna sig av akademiska standarduttryck eller tror du att de bara anser det löjeväckande i en diskussion på ett internetforum? (Hint: den ena av dem är Jur. Kand. och den andre har av två personer jag har träffat kallats ”en av de smartaste och mest pålästa personer jag någonsin har träffat*”)

 

4: Tror du att dina analyser framstår som mer skarpa när du formulerar dig så här:

så blir den lögn i den meningen att det är en problematisk korrelation att hänvisa effekten "disciplinera sin hustru" till faktorn "muslimska länder"?

?

 

* Eftersom du ofta tolkar in saker så vill jag påpeka att dessa två personer vare sig hade exakt samma ordföljd eller ordval, men andemeningen var densamma.

 

 

Om du har svårt att sätta dig in i hur det är att debattera med dig och Uniktnamn så har jag här en jämförelse:

 

HataB2B

Tennistjejer är heta!

 

Uniktnamn:

Va?! Hur kan du säga så? Du kan ju inte bunta ihop ALLA tennistjejer och säga att de är heta! Jag känner själv 3 tennistjejer och de är inte alls heta. En av dem blev överkörd TRETTIO gånger av en en pansarvagn. Hon ser ut som mosad korv i fejjan!

 

Med vänlig hälsning Tidigare

 

 

5 sidors diskussion med Lejonet om hur en attraktiv kvinna ser ut. Därefter detta:

 

Lejonet:

Det jag vänder mig emot är att du påstår att idrottstjejer generellt är snygga! Tyngdlyftningstjejer är tex ofta både feta, fula och oattraktiva! Därför är dina exempel på idrottstjejer värdelösa...

 

 

Känner ni själva glädje i att föra en debatt på det sättet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du omformulera det där?

 

Självklart ska jag omformulera. Märkte nu att jag hade skrivit lite för snabbt. Ber om ursäkt för det. Här kommer en ny version:

 

Nu viker du undan. Även om tesen är "de har en helt annan syn på att disciplinera sin hustru i muslimska länder" så blir det en problematisk korrelation då effekten "disciplinera sin hustru" inte går att koppla till faktorn "muslimska länder". Man kan inte helt enkelt isolera faktorn att det är på grund av att "individerna" är muslimer som de "disciplinerar sin hustru"(vad det ny betyder. Ingen har kunnat definiera det.)

 

medullaoblongata skrev:

För det första är det en totalt osymmetrisk analogi att jämföra 20.000 fall av sexualbrott i Sverige med de miljontals fall av systematisk kroppsaga som praktiseras i random muslimskt land. För det andra är sexualbrott inte accepterat varken rättsregelmässigt eller moraliskt här i Sverige, av vare sig svenskar eller invandrare. Att slå sin fru däremot är i de flesta muslimska länder (i varierande omfattning) varken olagligt eller moraliskt förkastligt. Get the difference?

 

Det är trevligt att du hittar på siffror och använder ordet systematiskt utan någon som helst bakgrund eller fakta. Sedan är det verkligen en lämplig analogi då attityd och allmän "moral" baserat på religiös härkomst inte är något som fastställs i lag. Med den slutledning som debattörer här har använt så bör man fråga sig varför etniska svenskar begår incest, våldtäkt inomhus med mera i mycket högre grad än svenskar med annan etnisk härkomst. Att det sker ca 20 000 brott per år gör det med er retorik statistiskt säkert att hävda att det i kristna nordiska länder finns en syn att incest med mera är moraliskt acceptabelt. Sedan att en sådan slutledning, på samma sätt som eran, är trams är en annan sak.

 

Jag kan lova dig att det inte i något av de länderna som avgivits är lagligt med systematisk kroppsaga, slumpmässig våldsutövning gentemot kvinnor eller våldtäkt. Det blir svårt att diskutera med dig när du uttrycker sådana lögner. Att hävda att det inte är förbjudet att slå sin fru i de flesta muslimska länder är bara trams. Visa mig ett land där det är lagligt att "slå" sin fru. Och då menar jag inte tillrättavisningar inom rimlig grad byggda på annorlunda rättsordning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan lova dig att det inte i något av de länderna som avgivits är lagligt med systematisk kroppsaga, slumpmässig våldsutövning gentemot kvinnor eller våldtäkt.

 

Snälla. Sluta spela kunnig nu, det börjar bli rejält pinsamt.

 

http://www.fas.org/irp/world/indonesia/indonesia-1998.htm

 

Violence against women remains poorly documented. However, the Government has acknowledged the problem of domestic violence in society, which has been aggravated by social changes brought about by rapid urbanization. Rape by a husband of a wife is not considered a crime under the law. Although women's groups are trying to change the law, they have not made significant progress.

 

 

 

Innan du ens försöker försvara dig: Svara på mina frågor från tidigare...

 

 

Edit: Det kan självfallet ha ändrats sedan artikeln skrevs, men jag kan panga på med många fler länder där det inte är olagligt. För din egen skull nu lejonet: försök rädda ditt skinn på bästa sätt. Bättre fly än illa fäkta...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Förövrigt får du gärna definiera ordet "västerlandet" då termen är tämligen vag.

 

Tja, man kan kort och gott säga att termen "västerlandet", "väst" kontrasterar "öst", "mellanöstern" vad gäller synen på kön, brott och straff. I väst tycker vi att det är pedofili och rent jävla sjukt att gifta bort 8-åriga flickor vilket är helt legitimt i Saudiarabien. http://www.barometern.se/nyheter/TT_utrikes/stormufti-godkanner-barnaktenskap(1087860).gm, vi dödar inte homosexuella och vi har inte...

 

bestraffningar på offentliga platser och vi har inte piskrapp som straff vilket är tämligen skönt att undkomma med när allt man gjort är att ha varit på en offentlig toalett tillsammans med en man:

 

sharia.jpghttp://www.planetmole.org/archives/sumatra/culture/page/2/

 

Sedan så tycker vi i Europa inte det är speciellt soft med dödsstraff. Absolut inte då kvinnan grävs ned en bit i marken och sedan går en smärtsam död till mötes av flygande stenar: http://www.guardian.co.uk/world/2002/aug/20/qanda.islam

 

Sedan så, mig veterligen iallafall, dödar vi inte våra döttrar för att de pratar med killar på Facebook vilket har skett i Saudiarabien: http://www.dailymail.co.uk/news/article-550569/Facebook-girl-beaten-shot-dead-father-talking-online.html

 

 

 

Angående omskärelse av flickor som du hävdar är kultur:

 

Chapter 1888

5251 A woman used to perform circumcision in Medina. The Prophet said to her: Do not cut severely as that is better for a woman and more desirable for a husband. [Mursal.] [4527]

 

[4527] The reference is to the circumcision of girls. It was practised in Arabia when Islam came. It is disputed among the jurists. Some Shafi’i scholars hold that circumcision of girls is obligatory, but others think that it is recommended. Ata, Ahmad b. Hanbal and some Maliki jurists also hold that it is obligatory (wajib). Abu Hanifah maintains that it is recommended and not obligatory. Malik also holds that it is recommended. According to Ahmad, circumcision of women is recommended but it is obligatory on me (Awn al-Ma’bud IV.541-2)

 

 

Detta är en PDF på 30kb som jag tycker alla borde slänga ett öga på. Det är World Economic Forum som varje år sammanställer hur jämställt ett land är. Titta i toppen. Scrolla sedan längst ned. Kan man dra någon konklusion av detta Lejonet?

 

http://www.weforum.org/pdf/gendergap/rankings2008.pdf

 

Islam är oförenligt med västerländska ideal.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att göra det ännu tydligare: Invandrare i Sverige är överrepresenterade som gärningsmän inom gruppvåldtäkter. 75% av brotten sker av individer med utländsk bakgrund. Det är 75% av maximalt 60 fall per år, alltså maximalt 45 fall per år(baserat på senaste års statistik). Samtidigt är svenskar överrepresenterade, de begår ca 95% av alla brott inom brottskategorierna sexuellt ofredande, sexuellt tvång, inomhusvåldtäkter och incestbrott, och detta gäller i alla åldersgrupper. Det är över 20 000 brott per år (som kommer till polisens kännedom).

 

Enligt din tes borde vara så att etniska svenskar med en "kristen" kulturell bakgrund accepterar incestbrott, sexuellt ofredande, sexuellt tvång, inomhusvåldtäkter med mera. Är det så?

 

Om du ser mitt inlägg ovanför angående statistiken om etniska svenskars sexualbrott så kan man med din retoriska slutledning hävda tesen "de har en helt annan syn på incest, sexuellt ofredande och våldtäkt inom hemmet i nordiska länder".

 

Nu tror jag att inte ens du är korkad nog att tro att svenskar tenderar att bagatellisera incest, sexuellt ofredande och våldtäkt mer än medborgare från andra nationaliteter. Om vi däremot vänder på resonemanget: Kan det finnas anledning att, utifrån resonemanget att muslimer generellt är mer benägna att begå övergrepp på sin maka, anta/dra slutsatsen att mörkertalet för brott som begås i ett muslimskt hem är betydligt större än de som begås i ett "svenskt" hem? Och om vi accepterar detta resonemang - hur intressant blir då din redovisade siffra 95%?

 

Helt utan någon form av källhänvisning eller statistik: Jag tror muslimska fruar i hucklor klappas på rejält av sina "uberfuhrers" utan att det i en bråkdel av fallen kommer till ordningsmaktens vetskap.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Instämmer, men islam är i synnerhet ytterst oförenligt med väst. Varken judar eller kristna är en oroshärd i Europa vilket muslimer är.

 

Alla religiösa människor är ett orosmoment.

 

I sann Albert Goebbels-anda slänger jag in lite propagandabilder också.

 

2shota.jpg

Israeliska armén har just lyckats skjuta ett par journalister

 

400_0___10000000_0_0_0_0_0_israeli_.jpg

"Den här jäveln ser misstänkt ut. Var har du gömt raketerna? VAR?"

 

israeli_soldier_arab.jpg

"Vi plockar in den här terroristen på förhör"

 

pg-22-Israelis-AP_61097t.jpg

Och nu blir det nationalsport. Dags för stenkastning mot några palestinska hus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla religiösa människor är ett orosmoment.

 

I sann Albert Goebbels-anda slänger jag in lite propagandabilder också.

 

2shota.jpg

Israeliska armén har just lyckats skjuta ett par journalister

 

400_0___10000000_0_0_0_0_0_israeli_.jpg

"Den här jäveln ser misstänkt ut. Var har du gömt raketerna? VAR?"

 

israeli_soldier_arab.jpg

"Vi plockar in den här terroristen på förhör"

 

pg-22-Israelis-AP_61097t.jpg

Och nu blir det nationalsport. Dags för stenkastning mot några palestinska hus.

 

*rullar på golvet och skrattar*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla religiösa människor är ett orosmoment.

 

I sann Albert Goebbels-anda slänger jag in lite propagandabilder också.

 

2shota.jpg

Israeliska armén har just lyckats skjuta ett par journalister

Hur vet du att det var den israeliska armén som sköt dom? Hur vet du att dom är journalister? Vart kommer bilderna ifrån?

 

400_0___10000000_0_0_0_0_0_israeli_.jpg

"Den här jäveln ser misstänkt ut. Var har du gömt raketerna? VAR?"

Är ytterst tveksam till att vapnet ens pekar på pojken. Något som garanterat framgår av bilden är dock att soldaten inte tycker pojken är något hot varför din text är idioti.

 

israeli_soldier_arab.jpg

"Vi plockar in den här terroristen på förhör"

Du tror inte han hjälper honom av gatan då?

 

pg-22-Israelis-AP_61097t.jpg

Och nu blir det nationalsport. Dags för stenkastning mot några palestinska hus.

...?

 

Förstår inte alls vart du vill komma med bilderna för övrigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snälla. Sluta spela kunnig nu, det börjar bli rejält pinsamt.

 

http://www.fas.org/irp/world/indonesia/indonesia-1998.htm

 

Violence against women remains poorly documented. However, the Government has acknowledged the problem of domestic violence in society, which has been aggravated by social changes brought about by rapid urbanization. Rape by a husband of a wife is not considered a crime under the law. Although women's groups are trying to change the law, they have not made significant progress.

 

 

 

Innan du ens försöker försvara dig: Svara på mina frågor från tidigare...

 

 

Edit: Det kan självfallet ha ändrats sedan artikeln skrevs, men jag kan panga på med många fler länder där det inte är olagligt. För din egen skull nu lejonet: försök rädda ditt skinn på bästa sätt. Bättre fly än illa fäkta...

 

Innan jag varar på resten av det trams du skriver så vill jag bara upplysa sig om en sak: Om avtalet äktenskap innebär enligt lag att båda parterna har rätt att kräva sexuell tillfredsställelse av varandra så är det inte juridiskt sätt en våldtäkt. Att du utgår från svensk lagstiftning när du diskuterar andra länders rättssyn är ju mer än problematisk då ett stort antal länder har en äktenskapslagstiftning som innebär mer än ekonomisk delning mellan parterna.

 

Således är det inte "våldtäkt" i Indonesien när en man eller kvinna kräver sexuellt umgänge med sin respektive partner. Bara en del av den avtalade överenskommelsen. Att du sedan tycker det är moraliskt fel då du är en typisk svensk liberal kulturimperialist (betyder: att du anser att dina värderingar ska gälla universellt utan beaktande till andra människor vilja att reglera sina egna samhällen) är en annan femma.

 

Att du nu i debatten också har börjat med massor av lågvattenmärken tycker jag är synd då du tidigare verkade vara den enda debattören med lite ödmjukhet (jag räknar in mig själv bland de utan. Svårt dock att vara ödmjuk när man diskuterar med en pajas som Albert).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu tror jag att inte ens du är korkad nog att tro att svenskar tenderar att bagatellisera incest, sexuellt ofredande och våldtäkt mer än medborgare från andra nationaliteter. Om vi däremot vänder på resonemanget: Kan det finnas anledning att, utifrån resonemanget att muslimer generellt är mer benägna att begå övergrepp på sin maka, anta/dra slutsatsen att mörkertalet för brott som begås i ett muslimskt hem är betydligt större än de som begås i ett "svenskt" hem? Och om vi accepterar detta resonemang - hur intressant blir då din redovisade siffra 95%?

 

Helt utan någon form av källhänvisning eller statistik: Jag tror muslimska fruar i hucklor klappas på rejält av sina "uberfuhrers" utan att det i en bråkdel av fallen kommer till ordningsmaktens vetskap.

 

Man kan tro mycket om resonemanget men min poäng var att det är nästintill omöjligt att isolera olika faktorer inom statistik. Självklart kan man vända på slutsatserna men det blir tillslut endast en fråga om tro, fördomar och möjliga hypoteser. För att förtydliga tror jag inte att etniska svenskar har någon slags genetisk uppsättning eller ett kulturellt påbrå som gör de mer villiga att begå incestbrott eller liknande. Hela det "generella" resonemanget där man kopplar ihop två faktorer utan att se till övriga delar är patetiskt och används av politiker för att övertyga okunniga delar av massan. Det är väldigt lätt att ta till sig en enkel lösning på ett problem om man inte orkar med att förstå komplexiteten.

 

Sedan så kan man självklart tro massor av saker. Det är endast naturligt. Människans fördomar är en del av ens överlevnadsinstinkt. Men man måste skilja på fördomar/hypoteser/teorier och fakta/sanning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lejonet:

Det är mig ett stort mysterium att du ens har mage att återkomma i tråden efter att så totalt ha missförstått vad debatten gäller! Det tog dig nästan 20 timmar och ett påpekande innan du överhuvudtaget förstod vad diskussionen handlade om. Detta trots att ordet hustru[valfri ändelse] dök upp mer än 15 gånger. Då räknar jag inte ens in ordet ”fru” eller engelskans ”wife”.

 

Att du inte ens kryper till korset och medger att du var fel ute innan du återupptar dina ”analyser” är, i mina ögon, ganska märkligt.

 

Jag har bemött alla era teser. I vissa inlägg har vi säkerligen missförstått varandra eller sprungit om varandra men i grunden har vi debatterat samma sak. Se t ex inlägg 425 och 427. Men du kanske inte vill kännas vid inlägg som påvisar bristerna i ditt egna resonemang?

 

Att du fortfarande håller fast vid era generella fördomar som du och andra kallar fakta är däremot underligt. Jag börjar fråga mig om du inte medvetet börjar vända debatten till detta trams för att du skäms över dina tidigare ståndpunkter. Synd i sådana fall att du inte har stake att erkänna dina tankefel.

 

HataB2B skrev:

Snälla, snälla Lejonet; svara nu på dessa frågor (gärna i tur och ordning samt med ett så enkelt språk som möjligt):

 

1: Ur mitt och de andra personernas perspektiv: tycker du att det verkar vettigt att överhuvudtaget debattera med dig, när du inte ens klarar av att förstå vad debatten handlar om inom rimlig tid?

 

2: Hur kan vi veta att du inte missförstår varje annan mening i debatten när du inte ens klarade av att förstå den mening som debatten gäller?

 

Helt ärligt så påvisar detta endast vilken slags debattör du är. Jag förstår fortfarande vad debatten gäller. Har även svarat på detta ett flertal gånger. Däremot verkar du inte förstå mina svar, något som jag beklagar.

 

HataB2B skrev:

3: Tror du att, exempelvis, Hjort och Affe2000 är så obildade att de inte klarar av att själva begagna sig av akademiska standarduttryck eller tror du att de bara anser det löjeväckande i en diskussion på ett internetforum? (Hint: den ena av dem är Jur. Kand. och den andre har av två personer jag har träffat kallats ”en av de smartaste och mest pålästa personer jag någonsin har träffat*”)

 

Nu är du ute på djupt vatten. Jag har troligtvis läst minst lika mycket juridik (vissa har ju också Jur.Kand.) som den som har Jur.Kand. och jag kan meddela dig att bara för att man har Jur.Kand. så behöver man nödvändigtvis inte vara särskilt intelligent eller rationell. Jag träffar ett sådant stort antal jurister som inte är lämpliga i mitt arbete att det gör mig mörkrädd. Men sedan är det också en fördel då våra klienter tjänar på det. Tragiskt för rättssystemet dock. Jag kan även upplysa dig om att jag har flertal universitetsstudier inom evolutionsteori och socialantropologi. Därav mitt intresse för denna fråga. Den andra personen som du menar är intelligent kan jag inte riktigt bedömma, men det verkar rent spontant vara så att du umgås med väldigt underbegåvade människor. Men sedan så är det svårt att uttala sig med grund i endast denna tråd.

 

När vi ändå pratar om vänner och bekanta kan jag nämna att jag tipsade en god vän som jag åt middag med igår om tråden. Personen ifråga undervisar i statistik på SU och fick sig ett gott skratt efter att ha läst ett flertal av era inlägg. Hon jämförde era korrelationer och era slutsatser med den statistikern som försökte påvisa att det var säkrare rent statistiskt att stanna hemma om man fick hjärtinfarkt än ringa efter en ambulans. Trots allt dör fler som får en hjärtinfarkt på sjukhuset än hemma.

 

HataB2B skrev:

4: Tror du att dina analyser framstår som mer skarpa när du formulerar dig så här:

?

 

Jag skriver på det sättet som jag alltid gör. Sedan att det blir fel ibland när man skriver snabbt är synd. Men så är det. Trots allt är detta bara ett internetforum och inte ett tvistemål.

 

Vad arbetar du med förresten? Inte på Brå (Brottsförebyggande rådet) kan jag tänka mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående omskärelse av flickor som du hävdar är kultur:

 

Det här blir det sista inlägget från dig Albert som jag besvarar. Du är en sjuk lögnare som använder selektiv citathantering för att argumentera för din sak. Angående ditt citat om omskärelse så är det taget från wikipedia och helt ur sin kontext.

 

Följande står:

 

In Islamic texts, FGC is referred to as khafḍ (Arabic: خفض‎)[46] or khifaḍ[47] (Arabic: خِفَض‎). Female genital cutting predates Islam.[45]In Saudi Arabia, in the area known as the Hijaz, where Islam originated, FGC was already being practiced during the lifetime of Muhammad. Female genital cutting is not commanded by the Qur'an[48] and is not practiced by the majority of Muslims.[45] In Egypt, mufti Sheikh Ali Gomaa stated: "The traditional form of excision is a practice totally banned by Islam because of the compelling evidence of the extensive damage it causes to women's bodies and minds."

 

För att du ska förstå: Kvinnlig omskärelse praktiserades innan islam blev den betydande religionen i området och är därför inget som kommer ifrån islam. Ursprunget är från äldre traditioner. Det står inget om omskärelse i Koranen och alla de högsta muslimska lärda(ULEMA) de senaste tusen åren har förbjudit det. Det har inte slagit dig att om det var en muslimsk företeelse så skulle de ha praktiserat kvinnlig omskärelse i Afghanistan av talibanerna, i Saudiarabien, i Iran med mera

 

Angående din lögn glömde du skriva med detta:

 

The debate focuses around a hadith from the Sunni collections. One narration states that "a woman used to perform circumcision in Medina. Muhammad said to her, 'Do not cut severely as that is better for a woman and more desirable for a husband.'"[50]Abu Dawood, who relates the narration in his collection, states the hadith is poor in authenticity.

Ibn Hajar al-Asqalani describes this hadith as poor in authenticity, and quotes Imam Ahmad Bayhaqi’s point of view that it is "poor, with a broken chain of transmission" [52] Zein al-Din al-Iraqi points out in his commentary on Al-Ghazali’s Ihya ulum al-din (I:148) that the mentioned hadith has a weak chain of transmission."[53] Yusuf ibn Abd-al-Barr comments: "Those who consider (female) circumcision a sunna, use as evidence this hadith of Abu al-Malih, which is based solely on the evidence of Hajjaj ibn Artaa, who cannot be admitted as an authority when he is the sole transmitter. The consensus of Muslim scholars shows that circumcision is for men".[54]

 

"Egyptian Clerics Say Female Circumcision Un-Islamic"

http://www.medindia.net/news/Egyptian-Clerics-Say-Female-Circumcision-UnIslamic-23055-1.htm

 

Umm 'Atiyyah; Abu Dawud, al-Bayhaq. "Partial Translation of Sunan Abu-Dawud, Book 41: General Behavior (Kitab Al-Adab)"

http://www.usc.edu/schools/college/crcc/engagement/resources/texts/muslim/hadith/abudawud/041.sat.html

 

a b c Dr. Muhammad Salim al-Awwa, Secretary General of the World Union of the Muslim Ulemas, "Female Circumcision Neither a Sunna, nor a Sign of Respect"(Al Alazhar, Cairo)

http://www.emro.who.int/Publications/HealthEdReligion/CircumcisionEn/Chapter3.htm

 

Resten av ditt inlägg och din påhittade definition av vad "västerlandet" kommer jag inte svara på då du är en pajas och det tjänar ingenting till att diskutera med dig. Jag hoppas att du en dag slutar ljuga och växer upp för just nu finns det inte mycket hopp för dig. Kanske går pokern bra och det är förhoppningsvis en tröst då det inte är stor sannolikhet att du kan försörja dig på annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att du ska förstå: Kvinnlig omskärelse praktiserades innan islam blev den betydande religionen i området och är därför inget som kommer ifrån islam. Ursprunget är från äldre traditioner.

 

Men likväl så finner vissa muslimer stöd för det i Koranen uppenbarligen. Sedan så tror jag inte att det finns något enhälligt utövande av islam då det är så utbrett då det finns mängder av lokala riter som säkerligen adderats till religionen.

 

 

"Those who consider (female) circumcision a sunna, use as evidence this hadith of Abu al-Malih, which is based solely on the evidence of Hajjaj ibn Artaa, who cannot be admitted as an authority when he is the sole transmitter. The consensus of Muslim scholars shows that circumcision is for men".[54]

 

"Those who consider..." antar jag betyder "De [muslimer] som tänker/överväger kvinnlig omskärelse en tradition använder denna hadith...". Har jag fel?

 

 

Vad jobbar du med förresten? Är du muslim?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...