Gå till innehåll

Supergrind med två skärmar !


patrikn

Recommended Posts

Hej,

 

Jag har precis införskaffat två stycken 22 tums skärmar och en ny stationär dator med uttag för just två bildskärmar. problemet jag har är att datorn hittar bara en av skärmarna tror jag den andre är helt svart.

 

Jag har testat följande:

 

Högerklicka på skrivbordet

 

- anpassa -

 

bildskärmsinställningar-

 

klickat på skärm 2 ( som heter samma som skärm 1 dvs " standardbildskärm på NVIDIA GeForce 8500 GT) är detta grafikkortet?

 

Klickat i rutan " utöka skrivbordet till denna bildskärm "

 

Verkställ "

 

men ingenting händer. Bilden på skärm två är fortfarande helt svart. Strömlampan lyser. Jag har testat att byta plats på skärmarna och båda fungerar.

 

Vad ska jag göra nu ? En av mina kompisar trodde det kunde vara någon inställning med grafikkortet jag skulle ändra ? kan det stämma och hur gör jag det ?

 

hemskt tacksam för hjälp ! MVH patrik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte riktigt om du har samma problem som jag hade. Men mitt problem var att grafikkortet hade en analog och en digital ingång.

Jag hade köpt två stycken analoga skärmar och hade köpt en omförvandlare (eller vad det heter) så att jag kunde koppla den analoga uttaget i det digitala.

 

Men det funkade inte, hade samma problem som du beskriver den ena var svart och ingeting hjälpte. Så jag lämnade tillbaka den ena analoga och köpte en digital med samma märke och det funkar klockrent nu.

 

Hoppas något av det är hjälper.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm....

 

Jag testade att byta plats på skärmarna och båda två fungerade i den ena ingången där huvudskärmen skulle sitta.. så ngt fel på skärmarna är det inte...

 

Hur vet jag vilka som ör VGA uttaget och vilket som är det analoga ?

Det är ju två dataskärmar som jag köpt och killen på mediamarkt sa att det skulle bara vara att sätta in dom så hittade datorn dessa...han hade nog fel...

 

När jag går in i den " alternativa kontrollpanelen ser jag att den är inställd på bara en dataskärm.. men den hittar bara en så går inte att ändra till två..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur vet jag vilka som ör VGA uttaget och vilket som är det analoga ?

Det är ju två dataskärmar som jag köpt och killen på mediamarkt sa att det skulle bara vara att sätta in dom så hittade datorn dessa...han hade nog fel...

 

När jag går in i den " alternativa kontrollpanelen ser jag att den är inställd på bara en dataskärm.. men den hittar bara en så går inte att ändra till två..

 

 

VGA = Analogt därav min :) tidigare

Har du installerat nvidias kontrollpanel och försökt aktivera multidisplay där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har två stycken VGA uttag på baksidan av datorn. Med de båda skärmarna följde endast två stycken VGA kablar så de bör ju sitta där.

 

 

Mitt grafikkort är NVIDIA GeForce 8500 GT....kan det stämma ?

 

 

När jag går in på NVIDIAs kontrollpanel som redan finns nerladdad så

står det : # väld det visningsläge du vill använda "

men enda alternativet är # använd bara en skärm... se ringa fler alternativ."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har två stycken VGA uttag på baksidan av datorn. Med de båda skärmarna följde endast två stycken VGA kablar så de bör ju sitta där.

 

Mitt grafikkort är NVIDIA GeForce 8500 GT....kan det stämma ?

 

Finns det kortet verkligen med 2 x VGA? Tycker de flesta borde iaf ha DVI + VGA nuförtiden? bild googlade lite och allt jag kan se är dvi+vga eller dvi+dvi från olika tillverkare.

 

Kortet baserar sig på NVIDIAs GeForce 8500 GT chipset, men tillverkare kan vara massor av olika företag: Asus, GIGABYTE,chaintech, PNY Verto osv osv

 

http://www.cpuid.com/pcwizard.php kan du prova ladda hem o se vad den berättar om ditt grafikort om du inte vill öppna burken eller har kartong eller nåt kvar på kortet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fråga bara, kan det vara så att datorn har en inbyggd VGA kontakt, den torde deaktiveras när man sätter i ett extern kort och därmed blir skärmen svart. Kontakterna du ska använda sitter precis bredvid varandra i samma fack bakpå. Om du har två VGA kablar föreslår jag antingen att du köper en DVI till VGA konverter eller en DVI-sladd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fråga bara, kan det vara så att datorn har en inbyggd VGA kontakt, den torde deaktiveras när man sätter i ett extern kort och därmed blir skärmen svart. Kontakterna du ska använda sitter precis bredvid varandra i samma fack bakpå. Om du har två VGA kablar föreslår jag antingen att du köper en DVI till VGA konverter eller en DVI-sladd.

 

mycket möjligt, tänk va ett foto på burkens baksida kunde vara bra :)

 

men det ska ändå gå att köra dom båda + valfritt antal grafikort om man så önskar... (kanske integrerade kortet är avstängt i bios eller nåt)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Löset det !

 

En datahacker till kompis kom hit och tittade på det och konstaterade att jag hade två kort av ngt slag där bak i datorn. Och när jag satte i den andra skärmen så la det första kortet av.. löste det genom att köpa en VGA - annalog dosa...

 

Så jag har en skärm i VGA uttaget nu och en i det annaloga.

 

Tack för all hjälp allesammans !

 

 

Sitter och försöker installera Holdemmanager nu. Rena helvetet om man har vista verkar det som !!!!

 

Godnatt !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Löset det !

 

En datahacker till kompis kom hit och tittade på det och konstaterade att jag hade två kort av ngt slag där bak i datorn. Och när jag satte i den andra skärmen så la det första kortet av.. löste det genom att köpa en VGA - annalog dosa...

 

Så jag har en skärm i VGA uttaget nu och en i det annaloga.

 

Tack för all hjälp allesammans !

 

 

Sitter och försöker installera Holdemmanager nu. Rena helvetet om man har vista verkar det som !!!!

 

Godnatt !

 

Skönt att det löste sig, men VGA är fortfarande analogt :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...