Gå till innehåll

Flytta utomlands och grinda!!, sugen?


FishFTW

Recommended Posts

  • Svars 406
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag undrar vad man har för möjlighet att få en stabil lina ute på öarna? Vore ju nöten att kunna sitta på koh lanta, koh samui, phi phi och grinda :D

 

Testade själv grinda lite i bangkok & det gick ju bra men vore ju nötigare att sitta på någon ö som sagt :D

 

Samui kan jag rekomendera, bra lina där. Inte varit på dom andra öarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samui kan jag rekomendera, bra lina där. Inte varit på dom andra öarna.

 

Som jag nämnt så är samui inte särskilt värt, klaustrofobiskt litet, många horor och känns rent allmänt smaklöst tyvärr. Typ dit ullareds-folk åker.

 

Nu är det antagligen så i phuket också (där jag antar att det är lättaste att hitta bra lina) men där har jag iaf inte varit än och sett det med egna ögon.

 

Btw, är det kenan and kell nicket härstammar ifrån :)? Juiiice!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag nämnt så är samui särskilt värt, klaustrofobiskt litet, många horor och känns rent allmänt smaklöst tyvärr. Typ dit ullareds-folk åker.

 

Nu är det antagligen så i phuket också (där jag antar att det är lättaste att hitta bra lina) men där har jag iaf inte varit än och sett det med egna ögon.

 

Btw, är det kenan and kell nicket härstammar ifrån :)? Juiiice!

 

Ja, det är ganska litet, men finns mycket att göra trots det. Har man rätt sällskap så är det skoj. Nu var det två år sen jag var där, säkert ändrats mycket.

 

Vet att dom andra åkte till Phuket istället, och dom sa att det var ganska skoj där. Tror dock att det är mer turister där, och allt det som kommer med.

 

Hehe nee, jag heter Kenan, fast serien är ganska bra =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det är ganska litet, men finns mycket att göra trots det. Har man rätt sällskap så är det skoj. Nu var det två år sen jag var där, säkert ändrats mycket.

 

Vet att dom andra åkte till Phuket istället, och dom sa att det var ganska skoj där. Tror dock att det är mer turister där, och allt det som kommer med.

 

Hehe nee, jag heter Kenan, fast serien är ganska bra =)

 

Nää, jag har negativt intryck av phuket (ryktesvägen alltså) men om man nu vill stanna i 1-2 månader utan att avbilda av klaustrofobi så vill man ju ha ett större ställe IMO och om man också vill ha en sjysst lina så begränsar det ju ännu mer.

 

Iofs så ska vietnam ju vara "nya thailand" och kanske är bättre att åka dit? Har varit där men inte på några direkt semesterorter med bad så vet inte så mycket, nah trang ska väl vara sol, bad och fest tror jag.

 

EDIT: Verkar ju nice, frågan är bara hur utelivet är, vore surt med alkohol-ban :)

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Nha_Trang Ohh här står det;

 

Recreation and nightlife

The nightlife is limited, but near the Biet Thu tourist district, it can go beyond midnight.

 

Iofs lite längre ner står det; Nha Trang Booze Cruise (All you can Drink Party Boat) vilket ju verkar awesome :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nää, jag har negativt intryck av phuket (ryktesvägen alltså) men om man nu vill stanna i 1-2 månader utan att avbilda av klaustrofobi så vill man ju ha ett större ställe IMO och om man också vill ha en sjysst lina så begränsar det ju ännu mer.

 

Iofs så ska vietnam ju vara "nya thailand" och kanske är bättre att åka dit? Har varit där men inte på några direkt semesterorter med bad så vet inte så mycket, nah trang ska väl vara sol, bad och fest tror jag.

 

EDIT: Verkar ju nice, frågan är bara hur utelivet är, vore surt med alkohol-ban :)

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Nha_Trang Ohh här står det; Recreation and nightlife

 

The nightlife is limited, but near the Biet Thu tourist district, it can go beyond midnight.

 

Nästa pokerresa blir garanterat Sydamerika (helst Venezuela eller Panama) eller Indien.

 

Vietnam ser nice ut dock =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag undrar vad man har för möjlighet att få en stabil lina ute på öarna? Vore ju nöten att kunna sitta på koh lanta, koh samui, phi phi och grinda

 

Jag sitter just nu på Phuket och grindar i ett litet hus som jag och tjejen hyr. Efter en massa jävla bonnmek med det trådlösa internetet (vände antennet upp o ner, avskärmat med en resväska osv) så jag har jag gått från 2/5 till 4/5 piggar (konstant) och det fungerar utmärkt att spela poker med. Vet inte hur bra själva uppkopplingen är i sig, men jag laddar ner i 100kb och laddar upp i 30kb normal sett. Det händer ibland att internet lägger ner i 15 sekunder (typ en gång var tredje session kanske), men då jag spelar på iPoker är det rätt lugnt eftersom de flesta bord har d/c protection.

 

Ibland kan det bli strömavbrott när det regnar dock, men det varar bara en halv sekund (har man laptop är det ju inget problem, men jag har stationär så den startar om sig).

 

Vi ska dock troligtvis emigrera till just Koh Lanta den 20e januari, och jag är ganska orolig att linan kommer vara sämre där. Svårt för mig att testa i förhand pg.a att jag har stationär med mig, inkl två stora skärmar.

 

Phuket blir ganska trist i längden. Två av fem månader räcker gott här känns det som.

 

Tänk också på att poker är olagligt i Thailand. Detta är inga problem så länge man håller sig under radarn (proxy är inte nödvändigt, men man ska nog inte skryta om sitt "jobb" på nån krogrunda).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

låter som en på tok för dålig lina att grinda på...

 

hade exakt samma när jag bodde i phuket, regna det la skiten ner, tanka nån var gg osv.

 

f.ö fattar jag inte varför alla hejtar på phuket. strunta inte i phuket för du hört att det e dåligt "ryktesvägen"...

 

Jag är öppen för att åka dit men är skeptisk!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag och polaren har varit i Thailand i en månad nu. Han måste hem och jobba i januari medan jag kommer stanna kvar själv för grind och livsnjutning. Så ifall någon är intresserad av att komma ner och göra mig sällskap är ni varmt välkomna.

 

Jag är 24 år, älskar öl och flickor.

 

Jag trivs väldigt bra på Samui, och det går att få stabilt trådlös nät på alla större öar här på östkusten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag och polaren har varit i Thailand i en månad nu. Han måste hem och jobba i januari medan jag kommer stanna kvar själv för grind och livsnjutning. Så ifall någon är intresserad av att komma ner och göra mig sällskap är ni varmt välkomna.

 

Jag är 24 år, älskar öl och flickor.

 

Jag trivs väldigt bra på Samui, och det går att få stabilt trådlös nät på alla större öar här på östkusten.

 

Har du kommit över något bra långtidsboende? eller är det hotell som gäller? Har du bra internet? Hur länge tänkte du stanna? Vad grindar du ? Skriv gärna lite mer :D funderar seriöst på att åka innan julafton, helt solo, vore ju kul att hooka upp.

 

21 bast, spelar nl100-nl200, 6 manna holdem

 

Gillar sport brudar & bärs :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du kommit över något bra långtidsboende? eller är det hotell som gäller? Har du bra internet? Hur länge tänkte du stanna? Vad grindar du ? Skriv gärna lite mer :D funderar seriöst på att åka innan julafton, helt solo, vore ju kul att hooka upp.

 

21 bast, spelar nl100-nl200, 6 manna holdem

 

Gillar sport brudar & bärs :D

 

Vi har dragit runt i olika beachbungalows och hotellrum nu, semester :) Jag har väl tänkt fixa en liten lägenhet på Samui, eller möjligtvis Phuket, alternativt villa om man hittar någon att bo med. Jag har lite småkoll på vad som finns. Stannar väl till maj-isch, beroende på hur grinden går och hur levern mår :)

 

Spelar också nl100-nl200 6max, men har varit extremt lat senaste månaderna. Måste verkligen börja 2011 med mycket grind, innan gulen tar mig. Har köpt CAT CDMA 3G-modem, som jag betalar månadsvis. Ska vara 3.6Mbit, men kommer inte riktigt upp i de siffrorna. Men stabiliteten är typ så bra det kan bli i Thailand. 9 bord på ipoker laggfritt och flera timmars sessioner utan dc. Väldigt nöjd.

 

Tycker absolut att du ska åka, väldigt lätt land att köra solo i. Trevliga, öppna, sociala människiskor här. Aldrig haft tråkigt när jag kört krogrundor som börjat på egen hand :)

 

Vi är på Koh Phangan nu, snart dags för Full moon party ;) Sen ska vi förmodligen ut till Koh Tao över nyår, lite relax och dykning innan polaren drar hem 13 jan.

 

Det blev ju en halv uppsats det här, men men. Glöm inte beställa turistvisum i tid, kan vara lite väntetider nu vid peak-season.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

håller med. jävligt nice land att köra solo i. så enkelt att göra saker. att lulla omkring runt paragon en hel dag på egen dag är svårslaget. dessutom får man alla ladyboys för sig själv. minns när jag gick och handlade med heltok, eftersom jag är lite försiktig av mig så hann han ragga upp varenda ladyboy i sminket innan jag ens hann yppa ett ord. konkurrensen blir alldeles för hård när han kommer glidandes som en solstråle i sina five fingers.

 

typ alla pokerspelare är jävligt trevliga men oftast en jäkt på att man måste vara så jävla social. skönast att sitta solo på hotellet man bor. :=

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är det cat-cdma som gäller?

 

mjo, överlägset bäst om man vill röra på sig och fortfarande grinda.

 

Ett CAT CDMA 3G-modem har du inge backup? Eller det kanske är backupen?

 

Då jag inte har något fast boende nu, så kör jag enbart på CDMA. Det bästa är väl lägenhet med fast lina och usb-sticka som backup.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mjo, överlägset bäst om man vill röra på sig och fortfarande grinda.

 

 

 

Då jag inte har något fast boende nu, så kör jag enbart på CDMA. Det bästa är väl lägenhet med fast lina och usb-sticka som backup.

 

var finns det bekräftat att det funkar bra? phi phi? rai leh? samui?

 

 

 

skriver detta från ett CDMA-modem för övrigt, verkar nice :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

var finns det bekräftat att det funkar bra? phi phi? rai leh? samui?

 

 

 

skriver detta från ett CDMA-modem för övrigt, verkar nice :)

 

Ska funka bra i hela Phuket, lite sämre i Kata av någon anledning. Väldigt förvånad om det inte funkar i Krabi och på Phi Phi. Jag kom precis från Samui, klockren täckning i Lamai iaf.

 

Fungerar dock inte i Bangkok och Pattaya.

 

Det är nice :) helt klart värt pengarna om man ska stanna ett par månader.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur många känns optimalt att åka om man skulle samla ihop ett gäng och åka härifrån?

 

4 känns som en klockren siffra för mig, får plats i en bulle, kan delas upp i 2 grupper osv.

 

3 känns väl som det sämsta :D 5 eller 6 kanske också skulle funka?

 

Håller på att sätter ihop en eventuell grupp för thailand i januari, inget spikat men vi ska snacka lite och kolla lite hus & skit!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur många känns optimalt att åka om man skulle samla ihop ett gäng och åka härifrån?

 

4 känns som en klockren siffra för mig, får plats i en bulle, kan delas upp i 2 grupper osv.

 

3 känns väl som det sämsta :D 5 eller 6 kanske också skulle funka?

 

Håller på att sätter ihop en eventuell grupp för thailand i januari, inget spikat men vi ska snacka lite och kolla lite hus & skit!

 

Mm, allt över fyra känns väl schysst.

 

Jag är väldigt intresserad om det finns plats över osv. :) Kan bo var som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mjo, överlägset bäst om man vill röra på sig och fortfarande grinda.

 

 

 

Då jag inte har något fast boende nu, så kör jag enbart på CDMA. Det bästa är väl lägenhet med fast lina och usb-sticka som backup.

 

 

Menar ni med backup att ni kör 2 uppkopplingar samtidigt (vet att det går) eller menar ni på något annat sätt?

 

Btw, ett sånt där CDMA, köper man det på plats eller i sverige :S? Gärna en prisjakt-länk isf om ni orkar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...