Gå till innehåll

Motståndsbedömning - 0.50/1@SvS vs. microstakes@PS/FT


Libertad

Recommended Posts

Hej vänner!

 

Ursäkta om den här tråden blir placerad i fel kategori, jag försökte efter bästa förmåga placera den där den ska vara. Ursäkta om jag verkar vara en total fisk, så är fallet och det är väl nåt jag helt enkelt får stå för här. :D

 

Jag är ganska färsk på poker, lirar i stort sett bara NLHE (växlar mellan SnG:er och CG, växlar mellan SH och FR). Började lira på SvS, men tog efter en tid ut mina stålar därifrån och satte in lite grann på FT och lite på PS. Detta för att de erbjuder mycket lägre stakes än de 0.50/1 SEK CG:s respektive 20+2 SEK SnG:er som är de lägsta alternativen på SvS.

 

Nu är det tyvärr så att alla mina polare som lirar poker lirar på SvS - för att man inte måste skatta vinster och för att de anser motståndet generellt vara sämre på SvS lägsta stakes jämfört med microstakes på PS, FT och liknande internationella pokersiter. Jag vill ju kunna lira lite med (mot) mina polare!

 

Därför överväger jag att ta ut mina slantar från FT och PS, för att åter sätta in dem på SvS och börja dobbla lite på 0.50/1 CG:s igen. Nu till själva frågan; är motståndet ungefär detsamma, som de säger?

 

Har nån erfarenhet och kan säga att motståndet ligger på ungefär samma nivå mellan de här siterna, eller kommer jag möta hårdare motstånd om jag byter till SvS pga. att stakesen är högre?

 

Logiskt sett tycker jag det borde vara ungefär samma motståndsnivå pga. att det ju i båda fallen (SvS vs. PS/FT) är de lägsta möjliga stakesen och för att många nybörjarspelare och fiskar säkert väljer SvS för att det är bekvämt och känns "tryggt" som svensk (eller nåt annat tramsargument).

 

Vad gäller bankroll har jag nog så jag klarar mig för båda alternativen egentligen. Jag jobbar heltid och lirar bara rekreationellt. Ursäkta wall of text och den extrema tl;dr-statusen på den här tråden. Hoppas nån orkar svara.

 

Förhoppningsvis ska jag försöka lira lite mer nu framöver, så då ses vi kanske mer här på forumet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lirar på Pokerstars men även på Svenska spel. Spelar främst turrar och sit & go på låg nivå, upp till 11 dollar. Min åsikt är nog att spelarna på Sv.spel är generellt sett sämre (åtminstone på dessa låga nivåer). Därmed inte sagt att det är lättare att vinna där... Har ibland en känsla av att man måste spela all in poker för att ha en chans...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...