Gå till innehåll

Visningsvärde


AA-MRPoker

Recommended Posts

Så min huvud fråga är när ska man och när ska man inte använda "pott kontroll" ?
Pottkontroll är inte relevant på rivern, men det är showdown value.

 

Så när är det inte läge att checka bakom och när är det läge?

Ytterst förenklat - Beta de händer som du dels bluffar med, dels de händer du är ganska säker på att vinna (värdebeta) och checka alla mellanstarka händer.

 

Tänk såhär:

Kan den här handen vinna i en showdown?

Om jag betar, är det troligt att motståndaren synar med en svagare hand?

 

Om svaret är ja på första frågan och nej på andra frågan, så är det läge att checka och ta en gratis visning.

 

Som sagt, ytterst förenklat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pottkontroll är inte relevant på rivern, men det är showdown value.

 

 

Ytterst förenklat - Beta de händer som du dels bluffar med, dels de händer du är ganska säker på att vinna (värdebeta) och checka alla mellanstarka händer.

 

Tänk såhär:

Kan den här handen vinna i en showdown?

Om jag betar, är det troligt att motståndaren synar med en svagare hand?

 

Om svaret är ja på första frågan och nej på andra frågan, så är det läge att checka och ta en gratis visning.

 

Som sagt, ytterst förenklat.

INlägg nr 1 wtf. Ahaha!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!!!

 

Det här med visningsvärde hur tänker ni med det tex ni har topp par med dålig kicker kanske det kan vara läge att checka bakom? Så när är det inte läge att checka bakom och när är det läge? Så min huvud fråga är när ska man och när ska man inte använda "pott kontroll" ?

 

Ytterst förenklat - Vill du spela en stor pott med toppar och dålig kicker? Oftast inte, därför checkar man bakom för att hålla potten nere. Showdownvärde har handen för den e inte så dålig att du vill folda, men inte så bra att du vill höja, du vill se showdown så billigt som möjligt.

 

Ska ut å festa å tänkte posta en kharmapost så man får ligga. Peace.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Låter rimligt!

 

aa vet men tänkte mer på lite situationer i spelet förstår termen som är som du säger rimlig. Men tex du har A-10 flopp 8-9-10 fi checkar ska du checka bakom? Din hand är marginell ja eller är den ? men oftast satsar jag pott ändå även om min hand är marginell vilket är tvärtom vad man ska göra. Så behöver hjälp med vad en marginell hand är? Ska man aldrig satsa med en marginell hand? ska jag satsa med en marginell hand om jag ska satsa? Mot en fi som är tajt eller callingstation, vilken av dom här är mest proftibalt att satsa mot med en marginell hand ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...