Gå till innehåll

Vad kan man begära från en Pokersida?


sasansasan

Recommended Posts

Hej allesammans. Tänkte skriva av mig lite tankar som dykt upp.

Jag och tre kamrater har länge spelat på en pokersida som vi gillar skarpt, pga miljön och grafiken, samt den action vi får när vi väl sätter oss och spelar. Vi har varit denna sida trogen i cirka 2 år, och alla vi fyra är vinnande spelare (anser vi själva och holdem manager iaf :-D). Vi "täcker" alla borden (med alla bord menar vi 10st på den nivån som passar oss) från så lågt som nl$200 till så högt som nl$2000. Även kan det hända, om värdet finns, att vi spelar så högt som nl$5000. Vi lirar kanske 40-50 timmar i veckan. Mao pumpar vi in sjukt mycket rb till den sidan, vilket vi inte längre kan tolerera utan kompensation

 

Nu till saken - vi har tröttnat på att vi fyra blir behandlade som en fisk i havet, så vi har indirekt "hotat" sidan vi spelar på och berättat att vi tackar för vårt samarbete med Er, och att vi har hittat en ny pokersida som ger oss bättre erbjudanden. Självklart är allt en total lögn (läs: bluff). Vi alla fyra ligger alltså i en strejk och spelar för tillfället inte på den sidan.

De har nu efter 2 veckor hört av sig till oss efter att ha pratat med deras "ledning" och berättar nu vad VI fyra BEGÄR för att de ska hålla oss kvar på pokersidan. Av privata skäl vill jag ej namnge vilken sida vi spelar på, men den är stor och välkänd bland de flesta online- och livespelarna.

 

Alltså - vad kan man begära? Jag tänkte något i stil med 50-60% rakeback samt ett inköp till vilken liveturnering som helst om året? Behöver inte vara ept i bahamas eller nå liknande, utan det kan handla om nån miniturering i danmark för kanske 1000dollar eller nåt.

För mycket begärt?

För LITE begärt?

Hör av Er! Alla (seriösa) svar välkomnas!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öhh, inköp till en liveturre? wtf..

 

i mina öron låter det på tok för mkt men å andra sidan är inte jag expert heller men tänk om samma företag skulle göra så till resten av sina trogna kunder. Skulle ju bå brakminus på det.. En hyffsad rakebackedeal låter helt okej, inge mer..

 

Edit: Btw, så känns det inte som att ni är några speciella kunder. Visst, ni spelar mycket men det är väl det enda? Om företag ifråga är ganska stort och välkänt som du säger bör dem ha fler spelare som er. Ni är ju inte kända som t ex, Mats Sundin. Hans avtal med PokerStars är säkert plus för båda parter. Sundin är ett stort namn i sportvärlden och lockar således säkert fler spelare till PokerStars. Ni lockar nog nada spelare till sajten ifråga..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni lär ju tyvärr inte kunna begära mycket mer än de bästa rb avtalen på sidan. Är det FTP med max rb på 27%, så har jag väldigt svårt att se er ligga på 60-70% rb (rb+liveturnering). Alla sidor har ju olika prissättningen för att optimera sin vinst. Hur ni som bara "vanliga" kunder kan påverka den ser jag som svårt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är stor skillnad om ni förhandlar med en site som inte har skin eller om ni förhandlar med ett skin.

 

I det första fallet är ni som vinnande spelare egentligen rätt överflödiga. Ni tar pengar ur systemet och som helhet är det enda siten tjänar på er att ni startar upp games. Dessutom vet de att ni inte kan använda deras mjukvara eller spela mot samma spelare utan att gå via dem.

 

I det andra fallet så tjänar de rejält med pengar på er, eftersom större delen av raken ni plockar ur systemet kommer från andra siters spelare. Dessutom vet de att ni kan dumpa dem hur lätt som helst och få samma, eller bättre, deal någon annanstans.

 

Så viss ödmjukhet om ni förhandlar direkt med en site och pressa skiten ur ett skin.

 

Turrespons är väl mer någon extragrej ni kan ta upp RB-förhandlingarna låst sig. Typ, om ni inte verkar komma högre än 60% kan ni börja snacka om att inköp betalda, vilket ju siten kan sätta lite på reklambudgeten.

 

Det där snacket om att skins har regler för RB och sånt är mest snack. Så gott som alla skins ger hellre regelvidrig RB än förlorar en storrejkare.

 

Edit: Och visa att ni har vett att hålla käft om ni nu får någon deal som inte är ok enligt nätverksreglerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kungbohman - klart vi fattar att vi inte är lika stora som Mats Sundin på pokerstars heller. Men vi tycker inte det känns rättvist att vi (liksom sjukt många andra på detta forum) dagligen spelar om månadslöner som gör att vi får sjukt lite cred för de.

 

"Ni lockar nog nada spelare till sajten ifråga.." Nä de kanske vi inte gör, men nu har de gått med på att göra en deal, så varför inte lufta ens tankar i detta forum för eventuella förslag?

 

Ja, okej så liveturnering fick sig en känga rent förslagsmässigt.

 

knutsune - vad tycker du är en rimlig rb-deal? är 50-60% som jag sa?

Akumila - joda, nån liten deal har vi spelare som spelar relativt mycket och högt. Men den är knappast personlig.

 

MJ - TACK!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi har varit denna sida trogen i cirka 2 år, och alla vi fyra är vinnande spelare (anser vi själva och holdem manager iaf :-D). Vi "täcker" alla borden (med alla bord menar vi 10st på den nivån som passar oss) från så lågt som nl$200 till så högt som nl$2000. Även kan det hända, om värdet finns, att vi spelar så högt som nl$5000. Vi lirar kanske 40-50 timmar i veckan

Ni spelar alltså mer än heltid.

Om man jämför med ett normalt kneg, 40 timmars vecka.

 

Behöver inte vara ept i bahamas eller nå liknande, utan det kan handla om nån miniturering i danmark för kanske 1000dollar eller nåt.

 

Hör av Er! Alla (seriösa) svar välkomnas!

 

Och du vill ha en miniturnering? För kanske $1000? Eller nåt? I Danmark?

 

Varför i helvete, om ni nu lirar på heltid, ens sukta efter en skit turre i Danmark? Ni kan väl köpa in er själva där?

 

Jag hajjar inte, antingen ljuger du så du tror dig själv eller så är du heltok. Man spelar inte 40-50 timmar/vecka på NL200+ @10bord och sen vill man ha en miniturre i Danmark?

 

Och varför skulle du inte kunna säga vilken sida det gäller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kungbohman - klart vi fattar att vi inte är lika stora som Mats Sundin på pokerstars heller. Men vi tycker inte det känns rättvist att vi (liksom sjukt många andra på detta forum) dagligen spelar om månadslöner som gör att vi får sjukt lite cred för de.

 

"Ni lockar nog nada spelare till sajten ifråga.." Nä de kanske vi inte gör, men nu har de gått med på att göra en deal, så varför inte lufta ens tankar i detta forum för eventuella förslag?

 

Ja, okej så liveturnering fick sig en känga rent förslagsmässigt.

 

knutsune - vad tycker du är en rimlig rb-deal? är 50-60% som jag sa?

Akumila - joda, nån liten deal har vi spelare som spelar relativt mycket och högt. Men den är knappast personlig.

 

MJ - TACK!

 

Har personligen ingen erfarenhet av så pass höga stakes så kan egentligen inte uttala mig ordentligt. Men tipsa kan man väl alltid; Ta och jämför med lite olika siter och se vad dom erbjuder, kanske fråga runt bland lite regs på andra sidor och hör vad de har, så kanske ni kan få fram något vettigt. Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Falcy - ja, vi spelar mer än heltid. Något fler timmar mer än en normal arbetsvecka. Alltså cirka 10 timmar mer i veckan än normalt. Ja.

 

Jag förstår hur du tänker, Falcy. Och svaret är enkelt - jag vill helt enkelt inte (hur snålt de än må vara) ta ut från min rulle för att lira liveturneringar! Tar jag ut från min rulle ska de va till mat, hyra, underhåll och allt annat, förrutom poker. Jag vill kunna sätta mig på en liveturnering och få känslan av att jag inte betalat ett öre för den. Sen bara att få röra sig lite, slippa sitta hemma och grinda, åka ut lite å se sig om så att säga. Och de också att inte röra rullen nånting.

 

Jaja, luddigt inlägg kanske, och som Hjort säger - bättre att hålla sidan hemlig på ett öppet forum som detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle bara snacka om Rb% och strunta i liveturnering etc.

 

Vad mer de skulle kunna erbjuda är bättre support (tel nr och namn t.ex) och bättre säkerhet. Det kostar dem nada och det borde de kommit på själva.

ev att kunna byta användarnamn då och då om ni inte vill bli för igenkända.

 

Ni måste föra disskusionen så att sidan inte kan förlora på er. Om ni spelar lite, gular, blir sjuka el ngt så kommer de bara tjäna mindre på er och inte backa.

 

Om ni vill bli mer "sitespelare" så kör enligt full tilts modell att ni får pengar för tv-tid, foton, intervjuer mm och betalar inköp själva (el kvalar).

 

Sjukt intressant då man lackar över att betala miljoner utan att få ngt mer än random fish. Är det ett nätverk borde ni väl kunna säga vilket nätverk det är utan att försämra förhandlingarna. Då kan folk råda om deras marginaler.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att det kanske inte är så bra förhandlingsmässigt och för att det inte ser så bra ut för sidan att det snackas offentligt om att de har otillåten rakeback?

Det är helt sant. Tänkte inte så långt. F´låt :oops:

 

Jag förstår hur du tänker, Falcy. Och svaret är enkelt - jag vill helt enkelt inte (hur snålt de än må vara) ta ut från min rulle för att lira liveturneringar! Tar jag ut från min rulle ska de va till mat, hyra, underhåll och allt annat, förrutom poker. Jag vill kunna sätta mig på en liveturnering och få känslan av att jag inte betalat ett öre för den. Sen bara att få röra sig lite, slippa sitta hemma och grinda, åka ut lite å se sig om så att säga. Och de också att inte röra rullen nånting.

Ok, jag hajjar. Det låter vettigt nu när du beskriver det så.

 

Vad drar ni in i rake då, ni fyra på en vecka?

Är det $200000 /vecka så är väl ett inköp på $1000 i en live turre inte mycket att prata om. Men det är ju omöjligt att sitta här o spekulera i, bara sajten kan ju uttala sig. Det finns ju garanterat fler spelare än ni som spelar mycket...

 

En annan nackdel för er, är att ni troligen har finnig hy och är inga brudmagneter, därmed inte ett ansikte utåt för berörd sajt då ni troligen inte kommer locka till fler spelare.

Sajter vill ha profiler, Tony G(:D), Gus m.fl m.fl OCH grinollen från UB, fan heter han?

 

Det ända jag kan säga är att salta så in i helvete.

Säg så här, ni har målet att få en eller ett par live turrar / månad betalda.

Säg då åt dem att kravet är minst 6 turrar! Annars ger vi raken till någon annan. Take it or leave it!

 

Intressant för vidare spekulation vore dock att veta om sajten är fristående eller i ett skin...

 

LYCKA TILL! Och håll oss uppdaterade, spännande tråd.

Sorry om jag verkade otrevlig!

 

/ Peace

:h:

 

PS. Ska heltok sär skrivas för att bli heltok? :D Nej, det ska det inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...