Gå till innehåll

Rooney


Rooney

Recommended Posts

jesusjösses 4beta preflop

 

Alltså grejen är att han är så jävla nitig att det inte skulle förvåna mig att det enda han tar vidare med de stackdjupen i den situationen är AA. Borde det inte vara mer värde i att ta en flopp? Där tror jag att jag kan trixa av honom betydligt mer. Men ni har väl rätt som vanligt :( :(

 

 

 

 

Spelade 2.7k händer till nu. Testade 10 bord för första gången och det kändes riktigt bra! Spelade lika stabilt som tidigare och var ett tag plus 2.4k men sen vände det tyvärr nedåt och slutade på 900 upp. Väldigt nöjd med dagsresultatet dock i och med att jag torskade inte mindre än 7 st potter på runt 200bb, men bara vann tre.

 

Osäker på en hand jag spelade. FI är 23/18 och spewig. Jag har tidigare under sessionen trebettat honom en del och hackat lite på honom. Strax innan även vunnit en pott med T9dd mot 87dd ai på flushdragsflopp. Floppen raisar han förmodligen jävligt brett i och med stackdjup. Bör jag komma ifrån turn? River måste jag väl syna när jag väl är där?

 

B2B No Limit Hold'em Cashgame

Blinds: €2,00 / €4,00

Players: 6

B2B Hand Converter from One Of A Kind

 

Button (€519,25)

SB - Hero (€580,40)

BB (€705,20)

UTG (€363,50)

MP (€506,05)

CO (€388,00)

 

Preflop: Hero is SB with J:spade:, Q:club:

4 folds, Hero raises to €14,00, BB calls €12,00

 

Flop: (€32,00) T:heart:, Q:diamond:, 4:diamond: (2 players)

Hero bets €25,00, BB raises to €86,50, Hero calls €61,50

 

Turn: (€205,00) T:spade: (2 players)

Hero checks, BB bets €153,75, Hero calls €153,75

 

River: (€512,50) J:club: (2 players)

Hero checks, BB goes all-in for €448,95, Hero

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 5,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Du sa ju att det var uppenbart att han hade en hand. Om han tänker vika allt utom AA så kan du ju bara 4beta alla andra gånger så blir det vansinningt lönsamt.

 

Det är sant iof... Men jag har ju AA och vill lura av honom pengar :cry:

 

Men säg att han tar den där linjen med de stackdjupen i den situationen med KK, AA, och ett fåtal ggr AK, då blir det väl jävligt skevt ändå, och inte alls så vansinnigt lönsamt? Om han hör sig av med KK och AK dvs, och fortsätter med sina AA som definitivt är den största delen av hans range när jag inte blockar 2 A

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men om han tar den linjen med AA, KK och AK förstår jag inte varför du inte bara 4-betar? Skulle han vika kingsen?

 

Nej, mot kingsen får nog rooney betalt postflop ändå, men fi viker nog en jävligt stor del av sin 3betsHD mot 4bet plus att Rooney reppar en mkt snävare range när han 4betar än om han skulle syna 3bet.

 

Plus att om fi Cbetar en stor del av tiden efter 3bet så får rooney samma effekt som att fi skulle syna 4bet pre, men rooney har investerat mindre än fi.

 

Att 4beta här känns som att man 4betar bort en hel del jävla värde mot en nit som inte har vidare hög 4betssynsrange.

 

Sen skriver Rooney att Fi limprejsar med jämna mellanrum. Då måste man fan ge honom vidare range än AA-KK och AK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Normalt ska han definitivt ha en vidare range, men med dessa stackdjupen, mot en raise från en TAG grinder som mig själv från positionen jag sitter, tightas hans range till markant.

 

 

Iaf, trevligt att se att börsen öppnade ner :) Nästan lite grindsugen idag faktiskt! Fick mersmak efter 10bordsgrinden igår. Massage ska jag också ta mig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FI den äcklande 15/10 rejsarn jag pratat om förut. Han limpreraisar UTG med jämna mellanrum. Rätt uppenbart att han har en hand här dock om man tittar på alla faktorer. Frågan är hur vi spelar. Hur känns de olika gatorna? Notera stackdjup

 

B2B No Limit Hold'em Cashgame

Blinds: €2,00 / €4,00

Players: 6

B2B Hand Converter from One Of A Kind

 

MP - Hero (€751,95)

CO (€429,10)

Button (€400,00)

SB (€381,00)

BB (€414,20)

UTG (€771,70)

 

Preflop: Hero is MP with A:club:, A:spade:

UTG calls €4,00, Hero raises to €18,00, 3 folds, UTG raises to €60,00, Hero calls €46,00

 

Flop: (€134,00) K:heart:, 5:heart:, 6:diamond: (3 players)

UTG bets €96,00, Hero calls €96,00

 

Turn: (€326,00) T:heart: (3 players)

UTG bets €176,00, Hero calls €176,00

 

River: (€678,00) J:club: (3 players)

UTG goes all-in for €435,70

 

250 på floppen och dega turn. 4beta pre suger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fördelen med att 4-beta pre är att man inte vill att han ska kunna vika KK och QQ om det kommer A. Skulle han möjligen kunna få in det med AK är det bra mkt lättare för honom att få in det preflop än postflop. Som spelad håller jag med heltoks linje, nu synar jag river.

 

Sitter man på AA är risken jävligt liten att A kommer på floppen, så den risken tycker jag är försumbar och väl värt o ta jfr med att tappa värde o kraftigt beskära sin range genom 4bet.

 

Självklart kan en K va skrämmande för QQ också, men tycker att fördelarna med 3betssyn ändå överväger 4bet med AA.

 

En annan sak o tänka på här, är med tanke på att Rooney ger Fi en jävligt snäv range här, så har han i princip ingen 4betsbluffrange här kan jag tänka mig så 4betet blir jävligt obalanserat.

 

För övrigt tycker jag inte syn flop är helt fel här. Om vi ger Fi en rätt snäv range bestående av AK o höga PP så vill vi få till en extra gatas värde mot JJ-QQ o raise flop dödar det.

Kan tänka mig o höja turn däremot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant med lite diskussion! :)

 

 

Värmde upp dagen med 10 bord över 3h. 3.2k händer senare har jag ett plus på två bi iaf! Var upp 1k, nere och vände på 1k back, och sen tillbaka. Storplusset låter sig vänta. Förlorar lite för många stora potter för det. Annars känns spelet äckligt jävla bra. Tror det var Ebisumarus svs film som gjorde det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åhooooj vad trött jag är. Var trött redan när jag började spela, och tänkte bara spela en stund. Så visar det sig att världens fisk sitter på ett bord!! Han hade 2k stack ett tag och gulade nu nyss. Jag gick drygt något inköp plus på honom iaf. Hade lägen att ta mer pengar, och gjorde kanske bort mig lite. Spelade överlag dååååligt, inte alls som tidigare sessionerna. Gjorde en rätt sjuk explofold mot matte maiden också när han överbetställde och jag hade triss. Bluffade bort ett inköp till turaren gjorde jag också :( Nog rätt fint back till honom idag.

 

Dagen slutar iallafall på mycket trevliga 2.2k upp! Månaden numer plus om än bara någon hunka :-D :-D :-D :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FI 19/14 och rejsare. Olika spelare som spelar på kontot alltså så lite svårt med reads osv. Brukar väl inte göra så jättemycket väsen av sig. Synar ganska friskt i blindsen med många olika händer. Vad gör vi på turn? Notera 175bb djupt

 

 

B2B No Limit Hold'em Cashgame

Blinds: €2,00 / €4,00

Players: 6

B2B Hand Converter from One Of A Kind

 

CO - Hero (€675,35)

Button (€886,70)

SB (€996,80)

BB (€829,50)

UTG (€506,10)

MP (€433,20)

 

Preflop: Hero is CO with 2:diamond:, 2:heart:

1 fold, MP raises to €14,00, Hero calls €14,00, 2 folds, BB calls €10,00

 

Flop: (€44,00) 2:spade:, A:spade:, 3:spade: (3 players)

BB checks, MP checks, Hero bets €37,00, BB raises to €110,00, 1 fold, Hero calls €73,00

 

Turn: (€264,00) 8:club: (2 players)

BB bets €176,00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stackars entraction spelare som enbart disskuterar hur man viker AA mot nits. Alla händer jag kollar på är mot 14/8 spelare.

 

Jo det är ju så i princip :( Men de suger på så många plan att man gör pengar ändå.

 

22 handen vettefan alltså. Han gör så jävla sällan moves den där killen. Igår var jag dock trött och tight och hittade folden. Kanske jättedåligt, jag vet inte.

 

Inte direkt samma grindmotivation idag som igår efter 10k händer de senaste två dagarna. Spelar nog ikväll dock

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...