Gå till innehåll

Rooney


Rooney

Recommended Posts

  • Svars 5,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Gl ronnagangstern din lilla attentionhora!!!

 

 

 

HEHE

 

Tackar hjärtligast GG! Ska försöka få till något så jag kan komma uppåt i landet och bjuda lite på min enorma celebritet :h:

 

Via Hattens blogg på Expressen, tror jag det var i alla fall : )

 

Se där ja hans oväntade länkning gav resultat :D

 

roligt att en som skriver en bra blogg även startar en dagbok!:) gl !

 

Kul att du också hittat bloggen :)

 

Kul att du börjar skriva här också =) Också läst bloggen flitigt, keep up the good work!

 

/jfc :oops:

 

Jasså det var du! Misstänkte det dock ;) Haha. Wp

 

GL! har du vart med i tv förrut eller? Du va ju inte sådär jävla uberstel som folk brukar va i tv när dom är med första gången.

 

Aldrig varit med i TV förut men förstår vad du pratar om. Tänkte inte så mycket på det faktiskt :)

 

Cool, läst artikeln och hörde om bloggen för ngn dag sen. Inte varje dag man stöter på en lokal kändis på PF;-)

 

GL!

 

Se där en Karlstadbo! Kul, hur gammal är du?

 

Inte stel men "ehm" upprepades ganska frekvent. Jävligt svårt o bli av med om man är ehmare dock.

 

gl

 

Ja det märkte jag först i efterhand. Hade mycket att göra med att hon var så jäkla snabb med frågorna hela tiden, och jag inte fått förbereda mig med några svar över huvud taget. Skulle liksom få fram allt i huvudet bara sådär hela tiden. Blir lätt lite ehmande då :D

 

jävlar vilket riksmongo 6:11 in i filmen.

Skötte dig bra tycker jag, inge hymlande utan skönt att du berättade att du slaskar teknikprylar osv.

 

 

Intervjuaren var en svag 6a såhär bakom en skärm, va hon nice IRL eller bara svt-sminkören som spacklat?

 

Intervjuaren var extremt spacklad ja. Såg ännu konstigare ut IRL. Ingen höjdare över huvud taget, och en 5-6 stämmer nog rätt bra ;)

 

Jag skulle nog inte säga riksmongo. Tycker "värmlänning" är bättre. Kan rekommendera filmen om Lasse Sorvari om du vill se mer av den varan.

 

Urvärmlänningarna de hittar att fråga i inslaget är nog det närmaste riksmongon allihopa :D

 

välkommen tillbaks till pf

 

:)

 

Tackar ödmjukast EAK :) Längesen man hörde från dig. Du slutade jobba för att spela heltid va? Hur har det utvecklats?

 

 

 

Sov 11h inatt vilket var extremt skönt och välbehövligt. Farsan har på något sätt fixat så att lägenheten var upplåst vilket var så extreeeeeemt skönt att slippa behöva fixa med idag. Humöret är väldigt instabilt atm och jag ska plocka lite i lägenheten och käka så ska det bli till spel senare när jag är pigg och glad igen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är två roliga mot min favoritreg från de senaste två dagarna :)

 

Hur kan han bluffa någon med en sån stacksize....

 

Button (€460,00)

SB - Hero (€1337,90)

BB (€454,90)

UTG (€707,50)

MP (€390,00)

CO (€394,00)

 

Preflop: Hero is SB with A:club:, Q:heart:

4 folds, Hero raises to €12,00, BB calls €10,00

 

Flop: (€28,00) 8:heart:, 5:spade:, 8:club: (2 players)

Hero bets €22,00, BB calls €22,00

 

Turn: (€72,00) J:heart: (2 players)

Hero checks, BB bets €62,00, Hero calls €62,00

 

River: (€196,00) K:diamond: (2 players)

Hero checks, BB bets €185,00, Hero calls €185,00

 

Final pot: €566,00

 

BB shows Q:diamond:, 7:diamond: (a pair of eights)

Hero shows A:club:, Q:heart: (a pair of eights, with ace as kicker)

 

Outcome: Hero wins €566,00

 

 

 

BB (€688,00)

UTG (€979,52)

MP (€408,40)

CO (€460,30)

Button (€369,50)

SB - Hero (€481,19)

 

Preflop: Hero is SB with Q:diamond:, A:heart:

2 folds, CO raises to €14,00, 1 fold, Hero raises to €50,00, 1 fold, CO calls €38,00

 

Flop: (€108,00) 3:diamond:, 2:club:, 3:heart: (2 players)

Hero checks, CO bets €68,00, Hero calls €68,00

 

Turn: (€244,00) 9:diamond: (2 players)

Hero checks, CO bets €184,00, Hero goes all-in for €361,19, CO goes all-in for €156,30

 

River: (€924,60) 4:heart: (2 players - 2 All-In)

 

Final pot: €924,60

 

Hero shows Q:diamond:, A:heart: (a pair of threes)

CO shows K:heart:, K:diamond: (two pairs, kings and threes)

 

Outcome: CO wins €924,60

 

Inte för nöjd med den nedre handen då men det roliga är att han är så spewig att spelet inte behöver vara allt för illa. Hans fold 2 trebet är inte stor och hans bluffrekvens väldigt hög. Med andra handen från dagen innan i baktanke kanske man skulle lurat ut att han kanske inte skulle vara lika bluffbenägen dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I hand 2, tror du inte det är bättre att göra ett move på floppen ist? Känns inte som att han kan folda på turn efter crai där oavsett vad han har.

 

Nej alltså på turn stoppar jag ju in för värde. Checkraisar på den floppen gör jag aldrig. Bör betta ut hur som helst och ta handen därifrån. Är dock väldigt säker på att hans range till största del är KK eller air. JJ fyrbettar han pre, QQ och AA blockar jag ju och han synar som sagt med massor av crap pre. Lägre par skjuter han aldrig flopp+turn.

 

 

 

Hej Klyka!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Godkväll allihopa! :)

 

Fint spewande! Du har nog en del att lära dig från regsen här om du lyssnar på vad dom har att komma med! GL.

 

Tack och tack!

 

Hej!

 

GL!

 

Hej memory! Vinner du något?

 

Jag är så sjukt nyfiken på vem som skriver på det här kontot :)

 

Känner mig väldigt hedrad som blivit dedikerad 2 av hans 17 inlägg sen 2006 i mina dagböcker!

 

http://pokerforum.nu/forum/dagboecker/6674-jeppan-aterfar-foermagan-att-skinna-fisk-35.html#post1114816

 

 

 

Ikväll har jag spelat poker i dryga två timmar och det blev en riktig gnetarsession. Var all in för 200bb potter två ggr och förlorade båda ggrna tyvärr, men lyckades jobba till mig ett pluss iallafall hör och häpna! Jag är skapligt trött på alla 15/10 NoIQgrinders. De är ju trevliga att ha vid bordet, men inte när de springer alldeles för bra.

 

Jag har även stött på en ny botten vad gäller nitighet. Mot denne stoppade man även in AK på bu och var upp mot KK på sb. Vid den stunden hade han 14/9 över 350 händer. Tillslut var statsen 12/8 efter 800 händer och jag skämdes.

 

En bit in i sessionen tyckte jag att jag hade betalat av nitsen nog när den här handen utspeladqe sig. FI är 15/11 men trebettar ganska såväl i som ur poss pre och kan göra lite moves. Att han skulle göra såhär usla moves kunde jag dock aldrig drömma om :(

 

Känns som han raisar större med drag flopp. Jag blockar dessutom A för olika färgdragkombos. Jävligt skumt när han pottar turn dock, men när vi ändå har så mycket kvar (Kolla startstacks) väljer jag folden o han visar obv bluffen. Såhär blir det för mig ibland när jag går lite sämre. Weak weak sucky me

 

B2B No Limit Hold'em Cashgame

Blinds: €2,00 / €4,00

Players: 6

B2B Hand Converter from One Of A Kind

 

MP - Hero (€533,40)

CO (€522,80)

Button (€366,80)

SB (€421,50)

BB (€1570,00)

UTG (€374,75)

 

Preflop: Hero is MP with A:heart:, A:club:

1 fold, Hero raises to €14,00, CO calls €14,00, 1 fold, SB calls €12,00, 1 fold

 

Flop: (€46,00) 3:diamond:, 8:club:, 5:club: (3 players)

SB checks, Hero bets €37,00, CO raises to €80,00, 1 fold, Hero calls €43,00

 

Turn: (€206,00) Q:spade: (2 players)

Hero checks, CO bets €200,00, 1 fold

 

Final pot: €206,00

 

CO shows 9:heart:, 8:heart: (a pair of eights)

 

Outcome: CO wins €206,00

 

 

FI 19/15 och rätt ok, inget speciellt har hänt idag mellan oss. Hur ser ni på turnspel? Vad gör vi nu?

 

B2B No Limit Hold'em Cashgame

Blinds: €2,00 / €4,00

Players: 6

B2B Hand Converter from One Of A Kind

 

CO - Hero (€412,60)

Button (€365,30)

SB (€318,00)

BB (€424,50)

UTG (€1019,80)

MP (€588,80)

 

Preflop: Hero is CO with 9:club:, 9:diamond:

1 fold, MP raises to €14,00, Hero calls €14,00, 1 fold, SB calls €12,00, 1 fold

 

Flop: (€46,00) 6:spade:, 6:heart:, 2:heart: (3 players)

SB checks, MP bets €36,00, Hero calls €36,00, 1 fold

 

Turn: (€118,00) 7:diamond: (2 players)

MP checks, Hero bets €85,00, MP raises to €214,00, Hero does what

 

 

 

Dagen slutade ca ett bi upp vilket jag är mkt nöjd med! Imorgon ska jag på teambuilding med fotbollen och spel igen blir på söndag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

 

 

En bit in i sessionen tyckte jag att jag hade betalat av nitsen nog när den här handen utspeladqe sig. FI är 15/11 men trebettar ganska såväl i som ur poss pre och kan göra lite moves. Att han skulle göra såhär usla moves kunde jag dock aldrig drömma om :(

 

Känns som han raisar större med drag flopp. Jag blockar dessutom A för olika färgdragkombos. Jävligt skumt när han pottar turn dock, men när vi ändå har så mycket kvar (Kolla startstacks) väljer jag folden o han visar obv bluffen. Såhär blir det för mig ibland när jag går lite sämre. Weak weak sucky me

 

B2B No Limit Hold'em Cashgame

Blinds: €2,00 / €4,00

Players: 6

B2B Hand Converter from One Of A Kind

 

MP - Hero (€533,40)

CO (€522,80)

Button (€366,80)

SB (€421,50)

BB (€1570,00)

UTG (€374,75)

 

Preflop: Hero is MP with A:heart:, A:club:

1 fold, Hero raises to €14,00, CO calls €14,00, 1 fold, SB calls €12,00, 1 fold

 

Flop: (€46,00) 3:diamond:, 8:club:, 5:club: (3 players)

SB checks, Hero bets €37,00, CO raises to €80,00, 1 fold, Hero calls €43,00

 

Turn: (€206,00) Q:spade: (2 players)

Hero checks, CO bets €200,00, 1 fold

 

Final pot: €206,00

 

CO shows 9:heart:, 8:heart: (a pair of eights)

 

Outcome: CO wins €206,00

 

 

FI 19/15 och rätt ok, inget speciellt har hänt idag mellan oss. Hur ser ni på turnspel? Vad gör vi nu?

 

B2B No Limit Hold'em Cashgame

Blinds: €2,00 / €4,00

Players: 6

B2B Hand Converter from One Of A Kind

 

CO - Hero (€412,60)

Button (€365,30)

SB (€318,00)

BB (€424,50)

UTG (€1019,80)

MP (€588,80)

 

Preflop: Hero is CO with 9:club:, 9:diamond:

1 fold, MP raises to €14,00, Hero calls €14,00, 1 fold, SB calls €12,00, 1 fold

 

Flop: (€46,00) 6:spade:, 6:heart:, 2:heart: (3 players)

SB checks, MP bets €36,00, Hero calls €36,00, 1 fold

 

Turn: (€118,00) 7:diamond: (2 players)

MP checks, Hero bets €85,00, MP raises to €214,00, Hero does what

 

 

 

 

 

Hand 1 pushar jag turn emot allt annat än en übernit. Trots att du blockar nötfärgdraget tror jag det finns nog par+färgdrag eller steg+färgdrag som du slår, kanske även nån Qx som han bluffraisar flopp med och sedan bettar för att skydda på turn. Du mår ju rätt bra emot dragen på turn så jag såsar gärna in där.

F.ö tveksamt om han ser sitt spel som en bluff? Snarare värdespel emot drag eller nåt... weird i vilket fall.

 

 

Hand 2 är klurig. Hur aggro brukar han vara med sina drag? Är han kapabel att värderaisa halvtunnt med typ JJ här? Tror det är ok att folda emot random 19/15 men om han är mycket aggro och bluffig kanske man kan argumentera för att stacka. Allra helst om han inte är kapabel att värderaisa tunnt men ofta spelar drag väldigt aggro.

 

Sista blev väldigt luddigt, hoppas du fick ut nåt av det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AQ mot KK, gör nog move på flop betydligt oftare än turn här. Men älskar din supergiriga linje för value :) Ler alltid lite när jag torskar sånna här.

 

 

AA mot nit.

 

Foldar du på blank turn där bör du väll folda mot hans flop RR? jag hade nog gjort det tyvärr. Känns inte som att han gör det helt tom någon gång, och han har så bra potEQ mot dig t.om enbart med en hålpipa där när du spelar C/c alla gator.

 

Hand 1 pushar jag turn emot allt annat än en übernit. Trots att du blockar nötfärgdraget tror jag det finns nog par+färgdrag eller steg+färgdrag som du slår, kanske även nån Qx som han bluffraisar flopp med och sedan bettar för att skydda på turn.

 

Problemet är att jag tycker nästa alla som har den här spelartypen använder sig utav Pot Control Lines in i graven. Tror standardspelet med den typen av händer samt den handen han hade är att syna för att hålla heros bluffar kvar i hans range.

 

Jag är nit :(

 

99. Jag synar flop, turn foldar mot riverbet mot random nit

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...