Gå till innehåll

Överpar på torr bräda nl$400


Recommended Posts

Fi lirar 23/20/2,4 över 275 händer. Vi har ingen history och det här är precis i början av sessionen. Ingen aning om hur jag ska tolka hans donkbet då det är sån sjukt torr bräda. Jag kan jag inte tänka mig att han spelar set så här då han inte behöver skydda sin hand från några drag i princip. Känns som att jag alltid tar fel beslut i dem här situationerna och våra stackstorlekar gör inte handen mkt roligare. Jag kollade upp fi samtidigt och han lirade 6+ nl400 bord fwiw.

 

Full Tilt No-Limit Hold'em, $4.00 BB (6 handed) - Full-Tilt Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

CO ($406)

Button ($298.20)

SB ($787.40)

BB ($194.50)

UTG ($408)

Hero (MP) ($814)

 

Preflop: Hero is MP with 9club.gif, 9spade.gif

1 fold, Hero raises to $14, 2 folds, SB calls $12, BB calls $10

 

Flop: ($42) 7heart.gif, 5club.gif, 2spade.gif(3 players)

SB bets $30, 1 fold, Hero raises to $111, SB raises to $773.40 (All-In), Hero ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SB vet ju att Hero är en kompetent spelare, som förstår att det luktar set lång väg när SB ställer. Men Hero vet ju att SB tycker att han är en kompetent spelare, så därför misstänker Hero att det bara är en bluff. Men eftersom SB vet att Hero vet att SB tycker Hero är en kompetent spelare så kan han ju lura in honom i fällen genom att faktiskt ställa med ett set där. Men Hero vet att..... fast skit... där gick tiden ut och Hero autofolda...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi ponerar att SB sitter med setet, gör han då rätt? Varför, varför inte?

Hero raises to $111, SB raises to $773.40 (All-In)

 

Jag spelar inte på denna nivån, så är nyfiken.

Personligen skulle jag aldrig, om jag nu satt med 777, ställa här...

Triss eller två par är väl det SB sitter på. Ställa med AA/KK? Varför? Han får ju bara syn av en bättre hand, såsom en triss.

 

Men jag antar att "tänket" är ett annat på denna nivån :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej alla verkar vara helt överrens om en solklar fold men handen på hjärtat hur många här hade spelat tex set likadant som fi i denna handen? Jag hade inte gjort det, rangen jag satte honom på var TT+>>>>88+>set>>>>random spew typ. Jag tror han har en slowad typ JJ här oftare än tex 55.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej alla verkar vara helt överrens om en solklar fold men handen på hjärtat hur många här hade spelat tex set likadant som fi i denna handen? Jag hade inte gjort det, rangen jag satte honom på var TT+>>>>88+>set>>>>random spew typ. Jag tror han har en slowad typ JJ här oftare än tex 55.

 

Med den rangen du satter upp varfor hojjer du floppen??? Fi antar nog att du inte raisar ett overpar for att folda vilket du inte borde heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med den rangen du satter upp varfor hojjer du floppen??? Fi antar nog att du inte raisar ett overpar for att folda vilket du inte borde heller.

 

Den rangen gäller hans push inte donkbetten, när han sa 30 var jag ett fett frågetecken. Imo så är en donkbet ofta tecken på svaghet eller ett drag så jag ville helst få honom att syna så att jag kunde kontrollera potten i pos på t o r. Kanske asdumt tankesätt men jag postade handen för att jag ville få feedback på spelet obv

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste jättemånga % av gångerna vara uppe mot en bluff då den dessutom går om relativt ofta för att det ska vara rätt att syna. Om han är maniac syn annars fold.

Edit vad gäller raise på flopp

Kort och gott(kan förklara i detalj) så spelar en höjning på flopp mycket sämre eller sämre mot sämre händer och lite sämre mot bättre händer än en syn.

Mer än så behövs inte för att leda i bevis att inte höja floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...