Gå till innehåll

Lite stats


zurrado

Recommended Posts

Tjenare allihopa.

 

Tänkte bidra med lite stats från mitt grindande.

 

HÄR finns statsen

 

Grejen är den att jag skulle vilja ha lite synpunkter på mitt spelande. Jag har grindat ganska länge på NL100 och gått stabilt uppåt hela tiden (blir ofta ca 1-5 inköp plus per session som går plus då) men sedan brukar det smälla till och så är jag nere från noll igen. Nu har det hänt igen, men det är dock genom att jag börjat lira NL200 (med BR så de räcker=)) och så hände det igen efter ett par dagars grind, kallas väl tilt:P, har börjat läsa your worst poker enemy så hoppas på lite tips där

 

Något som jag ibland kan uppleva är att jag får lite action eftersom att jag spelar vääldigt mkt i pos och när jag väl blir checkraisad så är jag oftast uppe mot minst en flipp, så när man till slut har torskat något inköp så blir det lätt att man går lite för långt med typ tptk i dessa lägen.

 

Men generellt sett så har det gått riktigt bra sen jag lirat dessa stats. Har lirat upp från 4500$ till 6000 2ggr och gett mig på NL200, men åkt dit båda gångerna. Så det blir självklart tredje gången gillt.

 

En annan sak som jag funderat lite på är att börja grinda NL200 när jag har 5200$ i rulle och lira, försöka grinda upp mot 7k, men sluta direkt om jag av misstag skulle backa och hamna på 4k dollar. Bara för att slippa grinda 2-4 veckor för 2k dollar?

 

Hur låter den iden? Känns som om att det bara är en tidsfråga innan det börjar rulla på NL200 också. Jag menar, försöker att inte lira allt för hög varians-spel heller men samtidigt så är jag en gambler.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ta en skärmdump på hur du ser ut i huden, gärna inställd på filter med 6spelare eller vad du nu oftast spelar med.

 

rutan du postade sätter dig bara i perspektiv till dåliga regulars inget att jämföra med och missar massa vettiga stats.

 

dina br-tankar lät vettiga även om jag inte kunde följa någon röd tråd...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förklara gärna varför det står följande Hands: 20766 Winnings: -$635.75 om du nu är en vinnande spelare?

 

Finns ju uppenbarligen ingen anledning att gå upp i nivå om du ligger back efter 20K händer. Vilken site spelar du på?

 

Inte? har väl plussat 7k$ på ca 6 månader på NL100, problemet är ju inte spelet där naturligtvis, utan hur det ser ut för en eventuell uppgång till NL200.

Det vill säga att jag har ca 150k-200k händer på NL100 som är uppåtgående, men då finns ju ingen grund att skicka in mina stats här för hjälp, eller hur?

 

....

 

Angående huden så råkade jag fastna i ett solarium i 5 timmar i sträck, så det är inte mycket jag kan göra åt detta :-(

 

....

 

Okej ska försöka se om jag kan ordna några nya stats, men jag menar det är ju ca 22/20-19/3bet: 6-7%/af: 3-4

 

Men jag förstår itne riktigt vad jag ska skicka för att det ska vara rätt:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

sluta se spöken och börja syna ner folk, verka gälla i flera situationer..svårt tolka från den bilden, men antingen cbetar du för stor del av din range eller så ger du folk för mycke cred helt enkelt..

att checkfolda över 70% på samtliga gator är verkligen illa..du spelar förmodligen en massa händer speciellt ur pos som du inte får lönsamma..

+ sqeeza mer, rangen innehåller alldeles för många nöthänder..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
sluta se spöken och börja syna ner folk, verka gälla i flera situationer..svårt tolka från den bilden, men antingen cbetar du för stor del av din range eller så ger du folk för mycke cred helt enkelt..

att checkfolda över 70% på samtliga gator är verkligen illa..du spelar förmodligen en massa händer speciellt ur pos som du inte får lönsamma..

+ sqeeza mer, rangen innehåller alldeles för många nöthänder..

 

Ok syna ner folk.

 

Spelar rätt lite checkraisade floppar, men jag har lite problem just mot aggressiva motståndare i detta läge. Men ofta så är det som du säger oop. Sedan blir det lätt att om ajg har f.eks a10 på J104 jag cbettar, han synar i pos, turn kmr typ 8 eller 5 och jag checkar för pottkontroll, sedan floatar dem, men många gånger när jag synar ner så sitter dem med J i detta läge. Eller att dem dragit 10x med 2par. Svårt att avgöra litegrann tycker jag i detta läge. Speciellt ur pos.

 

Jag tror mkt av statistiken är när det är flervägspott det handlar om men jag har börjat förbättra den delen och cbetta floppar med bra textur. Det funkar ritkigt nice.

 

Okej squeeza mer, någon bra tumregel för vad som är ett bra squeeze läge? Många gånger sitter det en del fisk som gärna gillar att syna squeezar så ajg tror jag har blivit lite scared utav det. Eller många regs som försöker exploatera squeezarna. Men har börjat med mer table selection nu så försöker få mindre av dem :-)

 

Men sen så är ju detta en "förlorande" sample size från bla nl200, men någotsånär som jag spelar på nl100 också

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...