Gå till innehåll

AkA grindar Adam på svs, länge till!!


aka_thn

Recommended Posts

Tja.

Nu kan jag äntligen spela fokuserat igen.

Flyttat isär med mitt X i augusti och har därför inget som stör längre :-)

Boendet och den planerade renoveringen är klar.

Träningen går super och ett kommande modeljobb som hägrar.

Allt känns bra och humöret är på topp!

LETS GRIND!!!

 

Men, finns trots allt ett stort MEN!!!

Tiltar fruktansvärt lätt och skottar då sönder mig..

Startar försiktigt med 500kr och inköp på 50bb.

Spelar bara Adam,dvs fullring på svs.

 

Nuvarande BR 1206kr

 

Har delmål, för att bygga upp min diciplin med att inte skotta!!

Delmål.

1. BR = 1000kr (ut med den satsade summan på 500kr) KLART 17/1-09

2. BR = 1500kr (ut med 1000kr) PÅGÅR

3. BR = 2000kr (ut med 500kr, måste belönas, annars blir det bara siffror)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att träna som du gör är bara att slänga träningen i väggen. Pyramid träning som det kallas så som du tränar efter att ha skummat igenom din blogg är något av det sämsta som finns inom bodybuildning.

 

Exempel på pyramidträning

 

100x 12

115 x 8

130 x 6

150 x 4

190 x 2

 

Nu tog jag ett random exempel. Du förstår väll att du tröttar ut dig så mkt så när du väl ska ta max vikt så har du redan förlorat 75% av din styrka och kan inte göra så många max lyft som du behöver för att kunna öka i styrka (muskel massa). Hittade en hel del som inte stämde överens med din träning så jag tycker du borde se över din träning riktigt noga om du tänker komma nån vart med den.. Läs fler böcker och studera mer inom ämnet.

 

GL annars :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Träningen har varit lite si och så det sista, förkyld och kass motvation..

Ingen idé för mig att ens försöka byga nu eftersom jag ska ner i vikt till sista helgen i Januari, fotojobb då som jag måste vara "snygg" till..

vet allt hur man ska träna för att bygga massa och volym. har ändå gått upp

från 62kg till nuvarande ca 80kg på 4 år.. och det är jag stolt och nöjd med!!

1a februari börjar jag köra efter Max OT och överäta..:mrgreen: BYGGA!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att träna som du gör är bara att slänga träningen i väggen. Pyramid träning som det kallas så som du tränar efter att ha skummat igenom din blogg är något av det sämsta som finns inom bodybuildning.

 

Du förstår väll att du tröttar ut dig så mkt så när du väl ska ta max vikt så har du redan förlorat 75% av din styrka och kan inte göra så många max lyft som du behöver för att kunna öka i styrka (muskel massa).

 

1: Tror det är individuellt, att säga att det överlag suger är troligen fel. Alla reagerar olika.

 

2: Va!?! Att bryta ner musklerna så mycket som möjligt på så olika sätt som möjligt, tror jag är nyckeln till framgång. Variation är vinnande.

 

Du menar alltså att om man gör fler reps på x antal kg i början av ett gympass så bryter du ner musklerna mer än om du skulle göra det i slutet av passet?

 

Sen skriver du att öka i styrka (muskelmassa) är samma sak, alla reagerar återigen olika på olika reps/övningar/set osv. Vissa bygger bättre kring 12 reps, vissa bättre vid 5 reps, individuellt.

 

Sen att du skriver att man behöver göra x antal reps på maxvikt för att öka i styrka/muskelmassa är ett stort skämt. Det handlar om att bryta ner musklerna på gymmet. Det kan man göra på väldigt många olika sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att träna som du gör är bara att slänga träningen i väggen. Pyramid träning som det kallas så som du tränar efter att ha skummat igenom din blogg är något av det sämsta som finns inom bodybuildning.

 

Exempel på pyramidträning

 

100x 12

115 x 8

130 x 6

150 x 4

190 x 2

 

Nu tog jag ett random exempel. Du förstår väll att du tröttar ut dig så mkt så när du väl ska ta max vikt så har du redan förlorat 75% av din styrka och kan inte göra så många max lyft som du behöver för att kunna öka i styrka (muskel massa). Hittade en hel del som inte stämde överens med din träning så jag tycker du borde se över din träning riktigt noga om du tänker komma nån vart med den.. Läs fler böcker och studera mer inom ämnet.

 

GL annars :)

 

1: Tror det är individuellt, att säga att det överlag suger är troligen fel. Alla reagerar olika.

 

2: Va!?! Att bryta ner musklerna så mycket som möjligt på så olika sätt som möjligt, tror jag är nyckeln till framgång. Variation är vinnande.

 

Du menar alltså att om man gör fler reps på x antal kg i början av ett gympass så bryter du ner musklerna mer än om du skulle göra det i slutet av passet?

 

Sen skriver du att öka i styrka (muskelmassa) är samma sak, alla reagerar återigen olika på olika reps/övningar/set osv. Vissa bygger bättre kring 12 reps, vissa bättre vid 5 reps, individuellt.

 

Sen att du skriver att man behöver göra x antal reps på maxvikt för att öka i styrka/muskelmassa är ett stort skämt. Det handlar om att bryta ner musklerna på gymmet. Det kan man göra på väldigt många olika sätt.

 

Jag tror och tycker som dig!!

variation är nyckeln till framgång, samt vila och bra kost!!

Lite som Magnus Samuelsson säger..

"spelar ingen roll hur du lyfter

eller hur många ggr, huvudsaken är att du lyfter tungt" :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror och tycker som dig!!

variation är nyckeln till framgång, samt vila och bra kost!!

Lite som Magnus Samuelsson säger..

"spelar ingen roll hur du lyfter

eller hur många ggr, huvudsaken är att du lyfter tungt" :twisted:

 

Mm, den där jävla maten är ett helvete. Få i sig tillräckligt, äter inte för att det är gott alltid direkt :-P

 

Vila är inga problem, sömnen är fin. Bara att hålla sig arbetslös så växer man! :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Omvänd pyramid är nöten..:) Perfekt för att chocka kroppen och variera sin träning.

 

Det viktigaste imo för att öka maximalt i muskelmassa(förutom att äta rätt och inte missa nåt träningspass) är att variera träningen. Periodisera året så att kroppen inte inte hinner "vänja" sig. Kroppen strävar efter att bibehålla sitt nuvarande tillstånd...att nöta samma rutin månad ut efter månad in är riktigt mkt waste of time. Särskilt när man gått förbi den initiala perioden då man bygger vad man än gör.

 

Gl med träningen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mm, den där jävla maten är ett helvete. Få i sig tillräckligt, äter inte för att det är gott alltid direkt :-P

 

Vila är inga problem, sömnen är fin. Bara att hålla sig arbetslös så växer man! :twisted:

Med tanke på att jag jobbar natt så har jag ju ingenting gratis vad gäller

träningen i alla fall! men jag ska börja kämpa i februari..

 

Omvänd pyramid är nöten..:) Perfekt för att chocka kroppen och variera sin träning.

 

Det viktigaste imo för att öka maximalt i muskelmassa(förutom att äta rätt och inte missa nåt träningspass) är att variera träningen. Periodisera året så att kroppen inte inte hinner "vänja" sig. Kroppen strävar efter att bibehålla sitt nuvarande tillstånd...att nöta samma rutin månad ut efter månad in är riktigt mkt waste of time. Särskilt när man gått förbi den initiala perioden då man bygger vad man än gör.

 

Gl med träningen!

Omvänd pyramid alltså... får nog bli sista utvägen :shock::-D

 

Lycka till!

tackar tackar!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena, det var längesedan :)

Ska kanske köra igång där också för att få lite stats..

Lirar du på än??

 

 

Nice de, såg att du dragit igång där :). Jo jag lirar för fullt. Drog igång riktigt seriöst nu det här året och hittills har det gått riktigt bra :).

 

Finns för övrigt kvar på pokerhome :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1: Tror det är individuellt, att säga att det överlag suger är troligen fel. Alla reagerar olika.

 

2: Va!?! Att bryta ner musklerna så mycket som möjligt på så olika sätt som möjligt, tror jag är nyckeln till framgång. Variation är vinnande.

 

Du menar alltså att om man gör fler reps på x antal kg i början av ett gympass så bryter du ner musklerna mer än om du skulle göra det i slutet av passet?

 

Sen skriver du att öka i styrka (muskelmassa) är samma sak, alla reagerar återigen olika på olika reps/övningar/set osv. Vissa bygger bättre kring 12 reps, vissa bättre vid 5 reps, individuellt.

 

Sen att du skriver att man behöver göra x antal reps på maxvikt för att öka i styrka/muskelmassa är ett stort skämt. Det handlar om att bryta ner musklerna på gymmet. Det kan man göra på väldigt många olika sätt.

 

En stor fördel (vid sidan om de fysiologiska fördelarna) är att det är mycket enklare att mentalt fokusera sin energi på ett set med 4 till 6 rep än ett med 10 till 12 reps. Att du vet att ditt set är kort och intensivt tillåter dig att skapa maximal intensitet, maximal muskelkontraktion, och maximal muskelkraft. Tunga vikter är de som stimulerar muskeltillväxt.

 

 

För att föklara mitt förra exempel så fortsätter jag här under..

 

Låt oss använda bänkpressen, som ett exempel här. För sakens skulle så säger vi att 120 kg är maximalt i 3 reps. Så här gör de flesta människor ett bänkpresspass.

 

De laddar på stången med 60 kg och gör 10 till 15 repetitioner. De vilar några minuter och går sedan till 80 kg. Här gör de ytterligare 10 repetitioner. Sedan går de till 90 kg och gör 10 repetitioner. Efter lite vila, så går de till 95 kg och gör 7 eller 8 repetitioner beroende på hur bra de känner sig.

 

Hittills så är det 4 set. Nu slänger de på 10 kg till 100 kg och gör 7 repetitioner. Nu är det nummer 5 och de har inte ens börjat bygga muskler än. Härifrån så tar de bort några 5 kgs plattor och lägger på några 15 kgs plattor. Vid 120 kg så kan de knappt göra 3 repetitioner.

 

Kan du se misstagen som gjorts här? De värmde upp, ingen tvekan om det, men de gjorde det för det första med stor energiåtgång och överbelastning. För det andra, deras teknik för att värma upp resulterade i dålig och otillräcklig muskelfiberstimulans och överbelastning på grund av för tidig muskeluttröttning.

 

Kom ihåg, mer vikt - mer överbelastning - mer muskler.

 

klippt in lite här och att variera med pyramid träning är något helt fel i mitt tycke och det kan nog många bodybuilders bekräfta om du frågar. Finns så många olika sätt att variera på men att göra det med pyramid träning är nog inte så vettigt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En stor fördel (vid sidan om de fysiologiska fördelarna) är att det är mycket enklare att mentalt fokusera sin energi på ett set med 4 till 6 rep än ett med 10 till 12 reps. Att du vet att ditt set är kort och intensivt tillåter dig att skapa maximal intensitet, maximal muskelkontraktion, och maximal muskelkraft. Tunga vikter är de som stimulerar muskeltillväxt.

 

 

För att föklara mitt förra exempel så fortsätter jag här under..

 

Låt oss använda bänkpressen, som ett exempel här. För sakens skulle så säger vi att 120 kg är maximalt i 3 reps. Så här gör de flesta människor ett bänkpresspass.

 

De laddar på stången med 60 kg och gör 10 till 15 repetitioner. De vilar några minuter och går sedan till 80 kg. Här gör de ytterligare 10 repetitioner. Sedan går de till 90 kg och gör 10 repetitioner. Efter lite vila, så går de till 95 kg och gör 7 eller 8 repetitioner beroende på hur bra de känner sig.

 

Hittills så är det 4 set. Nu slänger de på 10 kg till 100 kg och gör 7 repetitioner. Nu är det nummer 5 och de har inte ens börjat bygga muskler än. Härifrån så tar de bort några 5 kgs plattor och lägger på några 15 kgs plattor. Vid 120 kg så kan de knappt göra 3 repetitioner.

 

Kan du se misstagen som gjorts här? De värmde upp, ingen tvekan om det, men de gjorde det för det första med stor energiåtgång och överbelastning. För det andra, deras teknik för att värma upp resulterade i dålig och otillräcklig muskelfiberstimulans och överbelastning på grund av för tidig muskeluttröttning.

 

Kom ihåg, mer vikt - mer överbelastning - mer muskler.

 

klippt in lite här och att variera med pyramid träning är något helt fel i mitt tycke och det kan nog många bodybuilders bekräfta om du frågar. Finns så många olika sätt att variera på men att göra det med pyramid träning är nog inte så vettigt..

 

Jag är helt klart med på ditt resonemang!!

Men jag har svårt för att bara värma upp och sedan lasta på

massor med vikt.. Finns ju nått som heter viktanpassningsset också.

Den principen gillar jag, man känner av t ex en trasig axel på lägre vikter

innan det är dags för att lasta på massa kilon..

 

Men som jag sa innan så sistan veckan i januari ska jag köra set

med 15 reps för att i februari köra efter Max OT-shemat.

Där är det maximal överbelastning som gäller och jag längtar

efter smärtan som kommer infinna sig!!!:mrgreen: :mrgreen:

Kul att du kikat min blogg förresten:-)

 

Förövrigt så slutade sista pokersessionen på - igår..

BR 398kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådär ja..

Nu ligger BR på gröna sida igen...

Rätt kass på att hitta intressanta händer att posta!

Men här kommer den som gav mest betalt..

 

***** Hand 916481636 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 15 januari 2009 20:12:21

Adam Turbo 3 (Vanlig /Cash Game )

Plats 3: aka_thn (72.71)

Plats 5: U_car (33.00)

Plats 6: David (210.49)

Plats 8: sjuanhenke (195.08)

Plats 4: Alphonse (222.91)

Plats 7: skara-bert (41.69)

Plats 1: akenta (20.00)

Plats 2: alovkvis (66.00)

Plats 9: Big-JO (140.61)

Plats 10: rick80 (16.86)

Alphonse lägg LM 0.50

U_car lägg SM 1.00

akenta lägg SM 1.00

** Giv **

aka_thn [8k, Knk]

 

*** Bet Runda 1 ***

David Höj till 2.00

skara-bert Syna 2.00

sjuanhenke Syna 2.00

Big-JO Lägg

rick80 Syna 2.00

akenta Syna 2.00

alovkvis Lägg

aka_thn Syna 2.00 borde jag höja här??

Alphonse Syna 2.00

U_car Syna 2.00

*** Flop(Board): *** : [4s, 8r, Kns]

*** Bet Runda 2 ***

Alphonse Passa

U_car Passa

David Satsa 7.00

skara-bert Lägg

sjuanhenke Syna 7.00

rick80 Syna 7.00

akenta Lägg

aka_thn Höj till 29.00 bra eller anus?

Alphonse Lägg

U_car Lägg

David Lägg

sjuanhenke Syna 29.00

rick80 All-in 14.86

*** Turn(Board): *** : [4s, 8r, Kns, 7h]

*** Bet Runda 3 ***

sjuanhenke Passa

aka_thn All-in 41.71 finns ju en stegmöjlighet, men chansar

sjuanhenke Syna 41.71

*** River(Board): *** : [4s, 8r, Kns, 7h, 2h]

*** Showdown *** : Rake: 4.48 Totalpott: 174.80

aka_thn [8k, Knk] Två par, knektar och åttor Vinst: 174.80

 

BR 531kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är helt klart med på ditt resonemang!!

Men jag har svårt för att bara värma upp och sedan lasta på

massor med vikt.. Finns ju nått som heter viktanpassningsset också.

Den principen gillar jag, man känner av t ex en trasig axel på lägre vikter

innan det är dags för att lasta på massa kilon..

 

Men som jag sa innan så sistan veckan i januari ska jag köra set

med 15 reps för att i februari köra efter Max OT-shemat.

Där är det maximal överbelastning som gäller och jag längtar

efter smärtan som kommer infinna sig!!!:mrgreen: :mrgreen:

Kul att du kikat min blogg förresten:-)

 

Förövrigt så slutade sista pokersessionen på - igår..

BR 398kr

 

Det är mkt positivt att du kan ta kritik på ett positivt sätt för jag säger inte jag är någon "wow" bodybuilder men jag lär mig oxå nya saker titt som tätt.. :) Kul att det går bra i livet för dig och hoppas modell karriären blir lyckad.

 

GL med pokern och livet i fortsättningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är mkt positivt att du kan ta kritik på ett positivt sätt för jag säger inte jag är någon "wow" bodybuilder men jag lär mig oxå nya saker titt som tätt.. :) Kul att det går bra i livet för dig och hoppas modell karriären blir lyckad.

 

GL med pokern och livet i fortsättningen.

 

Tackar tackar!!

Och jag tar alltid åt mig av kritik, oavsett kategori, sedan analyserar jag och skapar mig en egen uppfattning.. typ *ler*

 

Dagen sista session slutar på + med hela 12kr :roll:

 

BR 543kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att träna som du gör är bara att slänga träningen i väggen. Pyramid träning som det kallas så som du tränar efter att ha skummat igenom din blogg är något av det sämsta som finns inom bodybuildning.

 

Exempel på pyramidträning

 

100x 12

115 x 8

130 x 6

150 x 4

190 x 2

 

Nu tog jag ett random exempel. Du förstår väll att du tröttar ut dig så mkt så när du väl ska ta max vikt så har du redan förlorat 75% av din styrka och kan inte göra så många max lyft som du behöver för att kunna öka i styrka (muskel massa). Hittade en hel del som inte stämde överens med din träning så jag tycker du borde se över din träning riktigt noga om du tänker komma nån vart med den.. Läs fler böcker och studera mer inom ämnet.

 

GL annars :)

 

börja med 190 o går neråt istället för att gå uppåt imo!!mycket bättre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...