Gå till innehåll

störs sig tjejer på att man försörjer sig på poker?


limpanwe

Recommended Posts

ja, som rubriken är! vad tycker tjejer om sånt egentligen?Har sett en del trådar där man skriver att tjejer inte gillar att man spelar poker typ, stämmer detta? för isf ska man säga att man jobbar eller studerar istället lr nått?:shocrk: hur har ni upplevt det?

 

 

Beror väl såklart på. Som standard skulle jag tro att det inte är ngn brudmagnet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag upplever det mer som att "normalt" folk i allmänhet stör sig på att man spelar poker. Morsan t ex tror det är helt baserat på bara tur och tror att mitt pokerspelande bara kommer leda till ett spelberoende.

 

Flickvännen om vi kan kalla henne det, hon tycker det är för mycket pengar jag spelar om men hon har väll aldrig sagt att jag måste välja henne lr pokern. Bara att jag skall sluta spela så mycket.

 

Men jag tror att vi som spelar poker aldrig kommer att förstå oss på normalt folk som säger att poker bara är baserat på tur och jag tror aldrig heller att normalt folk kommer förstå oss på oss spelar poker och säger att det är baserat på psykologi, kapital och ev beräkningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men jag tror att vi som spelar poker aldrig kommer att förstå oss på normalt folk som säger att poker bara är baserat på tur och jag tror aldrig heller att normalt folk kommer förstå oss på oss spelar poker och säger att det är baserat på psykologi, kapital och ev beräkningar.

 

För det stora flertalet är det ju dock helt baserat på tur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eh om du tjänar bra på pokern så äre bara visa upp bankrollen eller ditt bankkonto så ska du nog se att dom inte kommer störa sig det minsta , tvärtom...

 

Saken är väl att stor del av alla som inte är insatta i pokern(vilket är några mille här i Sverige), inte tror man kan vara vinnande i längden. De tror att "till slut så vänder det". Det är lite synd, men också därför jag drar mig in i det längsta för att berätta vad jag gör om dagarna, oavsett till vem det är.

 

Är mer än både en och två gånger man fått frågan "Är du + totalt nu då lr?".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Saken är väl att stor del av alla som inte är insatta i pokern(vilket är några mille här i Sverige), inte tror man kan vara vinnande i längden. De tror att "till slut så vänder det". Det är lite synd, men också därför jag drar mig in i det längsta för att berätta vad jag gör om dagarna, oavsett till vem det är.

 

Är mer än både en och två gånger man fått frågan "Är du + totalt nu då lr?".

 

Vet inte om det här stämmer riktigt, tycker rätt många nuförtiden känner någon som försörjer sig på poker. Men det har väl tappat charmen att vara pokerspelare eftersom majoriteten av "proffs" inte vinner så jättemycket. Men tror fortfarande inte att det är ett problem för de flesta tjejer sålänge man är bekväm med det själv.

 

Finns folk som jobbar på ICA men gör rätt bra ifrån sig. Att vara pokerspelare ska gå att vinkla till något mer spännande än så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjejer vill ha trygghet för att kunna slappna av, poker är inte tryggt, därav den tråkiga inställningen.

 

Min teori iaf.

 

Mmmm, helt klart den mest grundläggande förhållningen. De vill ha en stabil försörjare till barnen.

 

Som de flesta utgår de nog mycket från sig själva och efterson poker som de flesta skicklighetspel domineras av män så blir det väl naturligt med en negativ syn.

 

Annars så lär det vara mycket beroende på person.

 

Jag undrar om det inte snarare handlar om pokernördars tidigare förväntningar som går i kras. De tycket att det är jättetufft med pokerproffs och tror de skall bli värsta brudmagneterna när de väl lyckas. Sen när de uppnåt målet så är de forfarande pokernördar och inga brudar står på kö.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mmmm, helt klart den mest grundläggande förhållningen. De vill ha en stabil försörjare till barnen.

 

Som de flesta utgår de nog mycket från sig själva och efterson poker som de flesta skicklighetspel domineras av män så blir det väl naturligt med en negativ syn.

 

Annars så lär det vara mycket beroende på person.

 

Jag undrar om det inte snarare handlar om pokernördars tidigare förväntningar som går i kras. De tycket att det är jättetufft med pokerproffs och tror de skall bli värsta brudmagneterna när de väl lyckas. Sen när de uppnåt målet så är de forfarande pokernördar och inga brudar står på kö.

 

Vilken positiv inställning du har. Sånt funkar säkert underbart. :roll:

Jag har en helt annan teori. (Det vore dumdristigt att kalla det mer än så).

 

Som jag ser det är tjejer fantastiskt mycket mer avancerade än killar när det gäller att bedöma människor. Som kille bildar jag mig en uppfattning av en tjej och struntar mer eller mindre i vad andra anser om henne.

 

En tjej utnyttjar inte bara sin egen uppfattning av en kille utan lyckas mycket skickligt scanna av killens egen uppfattning av sig själv, samt varenda djävla människas upfattning av killen i fråga. Allt utnyttjas sedan "skickligt" för att göra en bedömning.

 

Inse hur många parametrar man kan påverka om man utvidgar sitt tänkande lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror väl såklart på. Som standard skulle jag tro att det inte är ngn brudmagnet.

 

Ålder är såklart en ganska stor faktor i det hela. +30 tjejer har nog väldigt svårt att imponeras av pokerproffs. Ute på landet blir nog många tjejer (17-22 år) imponerade av killen som gör +20 000/mån på NL 200-400 svs. Där är han säkert kung!

 

Edit: svarade kanske på lite "fel" fråga. Ljuga om vad man gör känns väldigt loseraktigt. Många störs nog av att man försörjer sig på poker. Men ålder som sagt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror det är fler tjejer som stör sig på mesiga killar som frågar på ett forum hurvida de ska göra för att bäst bli accepterade av tjejer. Sätt ner kuken i golvet och visa att du är en man. Drar du in deg på pokern så vad är problemet?

 

Även om Ari är gud så är inte silence golden om du nu inte råkar heta Loyd. Förstår du? Du e som Loyd ungefär. Även fast Loyd gillar kuk så har han inga balls. Han e en mes. Kan bruden inte acceptera att du lirar poker så fuck her. Bokstavligen eller inte - ur choice. Eller så får du lära dig förklara bättre. Varför ljuga om att du tjänar bra pengar på att spela kort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror det är fler tjejer som stör sig på mesiga killar som frågar på ett forum hurvida de ska göra för att bäst bli accepterade av tjejer. Sätt ner kuken i golvet och visa att du är en man. Drar du in deg på pokern så vad är problemet?

 

Även om Ari är gud så är inte silence golden om du nu inte råkar heta Loyd. Förstår du? Du e som Loyd ungefär. Även fast Loyd gillar kuk så har han inga balls. Han e en mes. Kan bruden inte acceptera att du lirar poker så fuck her. Bokstavligen eller inte - ur choice. Eller så får du lära dig förklara bättre. Varför ljuga om att du tjänar bra pengar på att spela kort.

 

haha okej...jag frågar ju mest om hur folk som spelar poker har upplevt det, för själv har jag inte riktigt tänkt på det förens jag läst både här och på 2+2 ..

 

sen det här med ari gold så läser du ju för mycket in i det :shock: är själva hela grejen med ari som gör honom så grym, kunde ju skrivit "Ari gold: Suck my cock!"

 

http://www.youtube.com/watch?v=JXKq5vSGAL0

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Största problemen uppstår ju när du försörjer dig på stripp-poker och kommer hem med dagens vinst som består av 23 stringtrosor som luktar hallon och 15 pushup-bh som alla har större kupstorlek är flickvännernas blysamma B-, i de fallen kan jag uppleva en viss skepsis från mina 4 flickvänner. Men då korkar man bara upp skumpan, tar fram ett par 1-caratare med princess-slipning, top wesselton, slår på vattenfallet i jacuzzin och rullar ut brandslangen så har de små liven snart glömt och förlåtit när vi alla 5 kryper ner bland bubblorna för att spela vattenpolo med 2 bollar!

 

Det gäller ju att ha lite stil och finess..........

 

 

Förre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:-):-D:mrgreen:

Största problemen uppstår ju när du försörjer dig på stripp-poker och kommer hem med dagens vinst som består av 23 stringtrosor som luktar hallon och 15 pushup-bh som alla har större kupstorlek är flickvännernas blysamma B-, i de fallen kan jag uppleva en viss skepsis från mina 4 flickvänner. Men då korkar man bara upp skumpan, tar fram ett par 1-caratare med princess-slipning, top wesselton, slår på vattenfallet i jacuzzin och rullar ut brandslangen så har de små liven snart glömt och förlåtit när vi alla 5 kryper ner bland bubblorna för att spela vattenpolo med 2 bollar!

 

Det gäller ju att ha lite stil och finess..........

 

 

Förre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det övriga var nästan lika korkat så jag avstår att kommentera.

 

hehe, möjligt och förmodligen troligt, men hur omöjligt det än kan tänkas, är det rätt roligt att försöka analysera tjejer. Man måste bara ta det med en klack-spark, för att inte bli galen... Det finns många roliga övningar. En oskyldig variant, är att försöka gissa var de kommer ifrån, innan de öppnar munnen. Mindre oskyldiga övningar tänker jag inte gå in på... :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...