Gå till innehåll

GulMåndag lirar PLO HU


badtorsker

Recommended Posts

Tjohopp.

 

Kort om mig: Jag är 18 år har spelat poker i några år, och hoppade av skolan i september förra året för att försörja mig på pokern. Eller ja, det var väl inte därför jag hoppade av, jag var mest less på skiten, men pokern gjorde avhoppandet möjligt.

 

SNGs (först shorthanded, sen HU) på Crypto har varit mitt bread and butter, där jag först nickade santa_cla och sen(/nu) sLOWMATH. Trots att jag inte har grindat på så jättehårt (detta dels pga att det inte är jättemycket action på crypto, och dels pga att jag har perioder då jag tappar både koncentration och sug och hellre spelar några MTTs istället, som jag sedan ofta inte har orken att fullfölja) har jag tack vare massa fisk kunnat upprätthålla en ganska hög medelprofit. På Crypto har jag också inkasserat min enda "stora" turneringsvinst (enda över $7k), då jag för ett ganska bra tag sedan kom tvåa i ett av deras GCSOP events. För det fick jag £20k.

 

I cashgames har det dock alltid gått dåligt, och jag ligger nog en hel del back på skiten. Huvudorsaken är väl att jag inte har tagit mig tid att bli bra, jag har mest spelat det när jag blivit rejält tiltad eller varit riktigt uttråkad.

 

Nu ska jag iaf göra ett "riktigt" försök, och det är väl också därför jag skapade dagboken, för att det ska kännas lite mer seriöst än vanligt. Hoppas också att dom stora pojkarna (;)) ska ryta till när jag gör fel, för jag kommer att spela långt ifrån felfritt.

 

Har degat in 30k kronor på iPoker, kommer att börja med att tvåtabla $2/4 Omaha HU. Om jag gular dom pengarna får jag se om jag degar in mer.

 

Wish me GL etc 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vinn Vinn Vinn. Tsb. Glgl

 

ta, ty, thx 8-)

 

Avslutade precis premiärsessionen och den gick glädjande nog bra,+7,497.86 kr. Har kontot i kronor, vilket är lite tiltande då jag inte ser hur mycket jag har plussat i $, menmen.

 

Verkar väldigt soft, några regulars men resten verkar hata pengar 8-)

 

Ska iväg och träna pingpong om någon timma, blir nog lir när jag kommer hem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gl med dagboken och pokern=)

 

Tackar :-) Kul med en tibrobo, du är nog den första jag sett här på forumet. Har du nån koll på om det finns livegames här i "staden"? Har hört att det funnits en liten klubb ovanför Sörens där dom spelat turneringar med låga inköp, men vet inte om dom fortfarande kör?

 

Iaf, sket i Omahan ikväll och lirade en EPT-satte istället, som obv blev hink. Blir antagligen inget mer lir inatt då jag är ganska trött, sov inte så mycket igår natt. Imorgon blir det monstergrind. Eller nåt 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Missade ditt inlägg på något sätt, ty :-) När jag ändå är inne på livegames så kan jag ju höra med dig också, finns det någon "klubb" eller dylikt i Skövde?

 

 

Svara en gång till, finns inte nåt speciellt nu, finns något som spelas i östermalm tror jag men inte säker, blir mest homegames eller CC.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svara en gång till, finns inte nåt speciellt nu, finns något som spelas i östermalm tror jag men inte säker, blir mest homegames eller CC.

 

 

Haha, aight, jo CC får nog tyvärr vänta ett tag tyvärr :-)

 

Spelat två sessioner idag, +5827kr totalt. Hade kunnat bli en del mer, då jag tappade ungefär $1100 dom sista tio minutrarna. Men jag är iaf nöjd med att jag klev av när huvudet började bulta i takt med tilten :-D

 

Hade tänkt posta några händer, men ipokers handhistorik gör ju en nästan lipfärdig. Går det att få den "normal", alltså så att man kan kopiera den utan att använda några hjälpprogram? Eller kommer jag att bli tvungen att börja använda typ PT? Fisk som jag är har jag inte orkat sätta mig in i sånt än :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du har ingen graf på ditt plo hu spelande ? måste vara rätt svängigt ? =)

 

Nej, grejen är att jag inte lirat PLO "seriöst" förrän nu, har som sagt bara slaskat en del :-) Antar att jag måste skaffa typ PT för att få fram grafer, får kanske ta och göra det när jag orkar. Men jo, visst svänger det en del 8-)

 

Brallan: Visst är det så :-) Någon man känner/lirat mot?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avslutade rätt nyss en session som jag lirade mot en väldigt lös semifisk på två bord i ungefär 2.5h, svängde rejält men slutade väl, upp 14904 kr :-)

 

Dagens relief:

 

GAME #1378498727: Omaha PL $2.00/$4.00 16-Jan-2009 03:20:20

Table Donos (No DP Heads Up)

Seat 3: JojnnyDrama ($492.00 in chips) DEALER

Seat 8: Hero ($2,032.40 in chips)

JojnnyDrama: Post SB $2.00

Hero: Post BB $4.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to JojnnyDrama 3 of Diamonds HJ9 of HeartsJack of Diamonds

Dealt to Hero6 of Spades7 of HeartsS8 Ace of Spades

JojnnyDrama: Raise (NF) $12.00

Hero: Raise (NF) $36.00

JojnnyDrama: Call $24.00

*** FLOP *** 10 of Spades3 of Clubs9 of Spades

Hero: Bet $55.00

JojnnyDrama: Raise (NF) $237.00

Hero: Raise (NF) $783.00

JojnnyDrama: Allin $219.00

*** TURN *** 5 of Hearts

*** RIVER *** 8 of Diamonds

*** SUMMARY ***

Total pot $1,310.00 Rake $1.00

Hero: wins $1,310.00

 

 

Är det här jättekallt? Han repottar väldigt ofta, särskilt när han ligger back som han gjorde när den här handen utspelade sig. Tvivlar inte på att han spelar så här med typ alla drag, men med det sagt spelar han ju förstås tvåpar och set likadant.

 

 

AME #1377607969: Omaha PL $2.00/$4.00 15-Jan-2009 18:59:16

Table Dubna (No DP Heads Up)

Seat 3: JojnnyDrama ($406.00 in chips)

Seat 8: Hero($1,023.60 in chips) DEALER

Hero: Post SB $2.00

JojnnyDrama: Post BB $4.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HeroKing of Hearts3 of HeartsH6 6 of Clubs

Dealt to JojnnyDrama 6 of Spades10 of ClubsCK Queen of Diamonds

Hero: Raise (NF) $12.00

JojnnyDrama: Raise (NF) $36.00

Hero: Call $24.00

*** FLOP *** Jack of Hearts5 of Diamonds7 of Hearts

JojnnyDrama: Bet $56.00

Hero: Call $56.00

*** TURN *** King of Spades

JojnnyDrama: Bet $184.00

Hero: Raise (NF) $736.00

JojnnyDrama: Allin $130.00

*** RIVER *** Queen of Spades

*** SUMMARY ***

Total pot $1,233.00 Rake $1.00

JojnnyDrama: wins $811.00

Hero: wins $422.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, ganska dålig på att uppdatera känner jag :-D

 

Körde ett pass i fredags, första backsessionen. Slutade någonstans mellan 12 och 13k svenska, inte räknat ut exakt(roligare att räkna när man vunnit). I lördags lirade jag inte någonting alls, och i söndags kände jag mig slapp och lirade multis istället (blev obv inga stora vinster).

 

Får se hur det blir med omahaliret nu i veckan, drar iväg till Manila på söndag för att lira APT, kvalade in för ett tag sedan. Kanske slökikar några videor på xfactor för att hitta suget. Eller nåt, får se :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...