Gå till innehåll

tordi - Time to get serious NL200-400


tordi

Recommended Posts

Spelat 2-3 timmar idag på Entraction. Hittade ett pluss på 1427€. Stängde ner även fast jag borde grindat vidare men pallade bara inte att tappat plusset nu när de gått trögt. Lyckades till och med dra ut AA med 99 i en 400 euros pott, längesedan sist faktiskt!

 

Kvällen/natten har jag fixat med att få igång hm. Ett glädjebesked är att jag ligger 3400E under mitt All-In EV på mina 30k händer sen jag startade dagboken.

 

Satt och lirade lite sit n goes för att hålla en kompis sällskap när han lirade och plussade nästan 400 dollar där så närmar mig even för månaden igen!

 

Har rätt fuckad dygnsrytm atm. Kommer förmodligen inte somna förren 7 men ska upp och lira tennis imorn vid 13 sen ska jag försöka hålla mig vaken till 3-4 så man återgå till att vara uppe senast 12 iallafall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 125
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Så ska det se ut! Keep it up! :-D

 

=) Will do my best sir!

 

Satt och donerade 2 inköp på 0.02/0.04 för att få igång hm. Fått igång allt som jag vill men undrar om någon vet hur man gör för att få huden att inte "följa efter" om jag flyttar mina stats på ett bord så sätter dom sig på samma plats på alla andra bord. Finns ju ingen preffered seat som de finns på tex prima.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snyggt plus! Hoppas det fortsätter så nu:-)

 

thanks majt! =)

 

 

 

Inte lirat på ett par dar. Blev däremot krök både fredag och igår.

 

Precis kollat klart Marseille - Bordeaux där jag hade det senare laget som vinnare för 200E. Dom hade några riktigt bra lägen som dom sumpade och matchen slutade med en 1-0 torsk. Rätt sliten idag så väntar med liret till imorn.

 

GL till alla turredonks!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första lektionen avklarad! Kändes riktigt bra och har fått mig några tankeställare.

 

Sprang lite småkallt under coachningstimmarna och slutade 1ink ner typ. Lirade vidare mot kvällen och vände 4ink ner till ett halvt upp.

 

Dagens största vinstpott: Fi har JJ

 

No-Limit Hold'em, $2.00 BB (6 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

BB ($74.42)

UTG ($396.27)

MP ($335.73)

Hero (CO) ($251.70)

Button ($212.65)

SB ($243.38)

 

Preflop: Hero is CO with 7diamond.gif, 7club.gif

1 fold, MP calls $2, Hero raises $9, 1 fold, SB calls $8, 1 fold, MP calls $7

 

Flop: ($29) 8club.gif, 7heart.gif, 10diamond.gif(3 players)

SB checks, MP checks, Hero bets $21.75, SB calls $21.75, 1 fold

 

Turn: ($72.50) 8heart.gif(2 players)

SB checks, Hero bets $54.37, SB calls $54.37

 

River: ($181.24) 9heart.gif(2 players)

SB bets $26, Hero raises $166.58 (All-In), SB calls $132.26 (All-In)

 

Total pot: $497.76

 

 

Torskpott: Fi har QQ

 

 

No-Limit Hold'em, $2.00 BB (6 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

MP ($566.98)

CO ($249.25)

Button ($330.70)

SB ($239.25)

Hero (BB) ($273.67)

 

Preflop: Hero is UTG with Aclub.gif, Jspade.gif

1 fold, CO raises $7, 2 folds, Hero calls $5

 

Flop: ($15) 4spade.gif, 6heart.gif, 5diamond.gif(2 players)

Hero checks, CO bets $11.25, Hero raises $32.50, CO calls $21.25

 

Turn: ($80) 9club.gif(2 players)

Hero bets $58, CO calls $58

 

River: ($196) Kdiamond.gif(2 players)

Hero bets $176.17 (All-In), CO calls $151.75 (All-In)

 

Total pot: $499.50

 

 

Dagens klonk: Fi har AJ

 

 

No-Limit Hold'em, $2.00 BB (6 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

UTG ($288.65)

MP ($47.25)

CO ($204.25)

Hero (Button) ($200)

SB ($268.80)

BB ($370.70)

 

Preflop: Hero is Button with Qdiamond.gif, Jdiamond.gif

UTG calls $2, MP calls $2, 1 fold, Hero calls $2, SB calls $1, BB checks

 

Flop: ($10) Kdiamond.gif, Qclub.gif, 10diamond.gif(5 players)

SB bets $7.50, 1 fold, UTG calls $7.50, MP calls $7.50, Hero raises $30, SB raises $90, 2 folds, Hero raises $168 (All-In), SB calls $100.50

 

Turn: ($421) 8spade.gif(2 players, 1 all-in)

 

River: ($421) Adiamond.gif(2 players, 1 all-in)

 

Total pot: $421

 

 

Fick lite mersmak för grinden nu efter coachningen så blir förmodligen en del lir imorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Liret gick riktigt bra idag! Upp 1150€

 

Postar lite highlights från dagens lir:

 

Fi har AQ

 

No-Limit Hold'em, $2.00 BB (6 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

BB ($162.70)

UTG ($200.55)

MP ($182.95)

CO ($673.45)

Button ($202)

Hero (SB) ($253)

 

Preflop: Hero is SB with Jspade.gif, 8spade.gif

2 folds, CO raises $7, 1 fold, Hero raises $24, 1 fold, CO calls $18

 

Flop: ($52) 5spade.gif, Adiamond.gif, 3club.gif(2 players)

Hero bets $31, CO calls $31

 

Turn: ($114) Qspade.gif(2 players)

Hero checks, CO bets $57, Hero raises $197 (All-In), CO calls $140

 

River: ($508) Jdiamond.gif(2 players, 1 all-in)

 

Total pot: $508

 

 

Dagens klonk: fi har QQ

 

 

No-Limit Hold'em, $2.00 BB (6 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

Button ($200)

SB ($250.29)

Hero (BB) ($231.05)

UTG ($77.25)

CO ($241.75)

 

Preflop: Hero is BB with Adiamond.gif, 7diamond.gif

2 folds, Button raises $6, 1 fold, Hero raises $22, Button raises $55, Hero raises $207.05 (All-In), Button calls $139 (All-In)

 

Flop: ($401) Aclub.gif, 6diamond.gif, Kclub.gif(2 players, 2 all-in)

 

Turn: ($401) Kheart.gif(2 players, 2 all-in)

 

River: ($401) 10diamond.gif(2 players, 2 all-in)

 

Total pot: $401

 

 

Riktigt nöjd med coachen jag införskaffat mig. Känns väldigt värt pengarna atm. Dags att slagga blir mer lir imorn!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Upp som en sol ner som en pannkaka. Backade 1450€ på 2 timmars lir. Var ett jävla gäng setups samt ett helt drös med dåligt spel. Kollat på händerna nu i efterhand och kan konstatera att jag skulle kunna sparat 600-700 iaf.

 

Blir mer lir senare! Hoppas man kan snygga till siffrorna lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Upp som en sol ner som en pannkaka. Backade 1450€ på 2 timmars lir. Var ett jävla gäng setups samt ett helt drös med dåligt spel. Kollat på händerna nu i efterhand och kan konstatera att jag skulle kunna sparat 600-700 iaf.

 

Blir mer lir senare! Hoppas man kan snygga till siffrorna lite.

 

Tråkigt att höra, men det är bara att ta nya tag!

 

Några intressanta HHs att delge?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varit riktigt slöa med racandet på sistonde och knappt lirat något alls under helgen. Blev istället krök både fredag och lördag. Hade iaf 200 dolls på stars som jag försökte skotta upp till 25/50 stannade på 5/10 efter den här handen. (Började på 2/4). Nu ska jag raila en kompis i några turrar sen blir de knoppning.

 

HHn vill inte visa men fi har iaf QJ

 

No-Limit Hold'em, $10.00 BB (2 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

Button ($1045)

Hero (SB) ($968.50)

 

Preflop: Hero is SB with 10club.gif, Qclub.gif

Button bets $25, Hero calls $20

 

Flop: ($60) 9club.gif, 10diamond.gif, Kspade.gif(2 players)

Hero checks, Button bets $40, Hero calls $40

 

Turn: ($140) 10heart.gif(2 players)

Hero checks, Button bets $110, Hero raises $320, Button raises $865 (All-In), Hero calls $578.50 (All-In)

 

River: ($1937) 5spade.gif(2 players, 2 all-in)

 

Total pot: $1937

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Racandet är över och bara spelat sporadiskt i inledningen av mars. Gick lillpluss på turrarna jag spelade igår. Kom på 50onde plats i primaturren och fick väl tillbaka de jag var inne för.

 

Lirade i dryga timmen nu blandat NL200 och NL400 och slutade på ett maffigt 82 dollars pluss!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag blev de cirka 3 timmars NL400 lir. Slutade cirkus 1k ner men var rätt kall i all in potterna så var väl inte jättemkt att göra åt. Känner mig dock lite halvvek när de börjar bli lite djupare. Var ett tag sen jag huserade ordentligt här "uppe" men man vänjer sig väl som vanligt. Funderar på att invänta punkens hemkomst från budapest och ta några 2/4 lektioner innan jag ger mig på de nästa gång!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade en 3 timmars breakeven session i onsdags, tog sedan spelledigt igår. Startade fredagen med att grinda lite turrar som gick åt helvette. Bubblade typ 3 turrar på ongame. Var cirkus 1400 ner efter en dålig start på 2/4 men tog igen alllt och drog igång 1/2 när jag var 600ner. Flöt på riktigt fint och slutar dagen $400 upp, skönt skönt.

 

Den här handen skulle jag vilja ha lite inputs på. Vet inte riktigt vad jag tycker om min linje. Antar betfold turn är bättre? Fi spelar 31/15 5.7 över 90 händer.

 

No-Limit Hold'em, $4.00 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

BB ($888.70)

Hero (UTG) ($388)

MP ($652.20)

Button ($837.40)

SB ($833.50)

 

Preflop: Hero is UTG with Aspade.gif, Qdiamond.gif

Hero bets $12, MP calls $12, 2 folds, BB calls $8

 

Flop: ($38) 4diamond.gif, 9heart.gif, Qclub.gif(3 players)

BB checks, Hero bets $28, MP calls $28, 1 fold

 

Turn: ($94) 10spade.gif(2 players)

Hero checks, MP bets $70, Hero calls $70

 

River: ($234) 2spade.gif(2 players)

Hero checks, MP bets $176, Hero calls $176

 

Total pot: $586

 

Imorn blir de hockey med öl och förmodligen utgång. Fan vad skoj de är med slutspel!

Ska bli fint att se Frölunda revanschera sig. Hoppas även att Timrå lyckas knipa 2-0 men de känns som en högoddsare. Tror de blir 1or i samtliga matcher imorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inga comments på handen, någon? :rolleyes:

 

Inte lirat något, varit rätt otaggad. Drar till Schweiz för brädåkning på söndag samt att veckan är fylld med diverse matcher så blir väl inte överdrivet med spel innan avfärd heller.

 

Fick iaf in tippset i lördags och har nu hela bettingrullen inne på dagens slutspel. Dumt men blir så mkt roligare att kolla om man har en slant på matcherna. Jobba 2or i afton!

 

Tror Färjestad tar 4 raka, men är de någon match Brynäs kniper är de ikväll.

 

Dagens tuffaste match är när mitt kära Frölunda tar sig an Luleå på bortaplan. Bara hoppas dom kan lugna sig med utvisningar samt plocka borta Harju och Omark så är de i hamn.

 

Tror även på Línköping och HV men kommer nog vara någon av alla som faller får se vilken =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dao blev HV som förstörde klonken :( Hade spikat Färjestad så gick iaf + - 0. Hade HV vunnit hade de blivit 20k svenska till så jävligt segt men men plåster på såren var iaf att Timrå vann förlängningen.

 

Funderar på grind nu men är rätt trött så får se hur de blir...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror väl lite på vad det är för river men rätt sannolikt va?

 

Lirade lite NL100 omaha igår och plockade 3 inköp :D rätt skoj spel även om jag suger rätt hårt på de.

 

Lirade en timme alldeles nyss på ongame, +ade 2 ink på NL200 efter att ha dragit ut QQ med 1010 btn vs sb =). Drar som sagt imorgon så blir inget lir på drygt en vecka.

 

Annars har månaden gått bra de lilla jag spelat. $2159 + 878€ upp på cirka 7000 händer.

 

Nu är de hockeydags!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Kom hem från Davos, Schweiz igår. Den 4e dagen halkade jag på fyllan så underarmen blev stor som en jordglob. Vilket slutade med att de resterande 4-5 dagarna ägnades åt öldrickande med undantag för sista dagens förmiddag då jag var ute och kärringåkte. Annars var de en kalasbra vecka med riktigt mycket sol.

 

Drar redan på fredag till Dubai för att semestra ytterliggare 11 dar. Aldrig varit där så blir förmodligen riktigt bra de med!

 

Pokern har verkligen varit lidande samt att jag saknat motivationen. Har till och med kikat på studier till hösten så får se hur de blir med de. Aja trummar igång uppdateringarna när jag kommer hem från resan och förhoppningsvis spelar lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade en 3 timmars breakeven session i onsdags, tog sedan spelledigt igår. Startade fredagen med att grinda lite turrar som gick åt helvette. Bubblade typ 3 turrar på ongame. Var cirkus 1400 ner efter en dålig start på 2/4 men tog igen alllt och drog igång 1/2 när jag var 600ner. Flöt på riktigt fint och slutar dagen $400 upp, skönt skönt.

 

Den här handen skulle jag vilja ha lite inputs på. Vet inte riktigt vad jag tycker om min linje. Antar betfold turn är bättre? Fi spelar 31/15 5.7 över 90 händer.

 

No-Limit Hold'em, $4.00 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

BB ($888.70)

Hero (UTG) ($388)

MP ($652.20)

Button ($837.40)

SB ($833.50)

 

Preflop: Hero is UTG with Aspade.gif, Qdiamond.gif

Hero bets $12, MP calls $12, 2 folds, BB calls $8

 

Flop: ($38) 4diamond.gif, 9heart.gif, Qclub.gif(3 players)

BB checks, Hero bets $28, MP calls $28, 1 fold

 

Turn: ($94) 10spade.gif(2 players)

Hero checks, MP bets $70, Hero calls $70

 

River: ($234) 2spade.gif(2 players)

Hero checks, MP bets $176, Hero calls $176

 

Total pot: $586

 

 

5.7 är hans agg factor eller? Isf är ju risken att han raisar sämre händer på turn, typ JT eller får för sig att raisa KQ nu när han har hålpipa också. Samtidigt är det ju ett par händer som slår oss också.

 

Är du komfortabel att spela om stackar här? Är han tillräckligt krejzy? Isf bet/ship, men jag tror jag gillar din linje här faktiskt. Känns cool.

 

Emot standard bajs-halvnit är nog bet/folden hetare. VB river om syn obv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...