Gå till innehåll

Nyheter i H5-klienten!


H5Koffe

Recommended Posts

Uppdateringar har nu skett i vår High5Action-klient. Nya funktioner skall göra klienten mer användarvänlig!

 

Bland annat så har det gjorts vissa ändringar i bordsdesignen, knappar har bland annat bytt plats och nya betting funktioner har lagts till.

 

Dessutom kan ni nu se era foldade händer, samt så beskrivs styrkan på din hand tillsammans med de gemensamma korten på bordet.

 

Vi hoppas att dessa förändringar skall innebära en extra trivselfaktor:-D

 

Mvh,

 

Kalle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vaknar, loggar in, börjar spela... drabbas av nästan av panik...

 

Jag har spelat på detta nätverk sedan 2004 och en av de största anledningarna har varit att ni haft den bästa klienten. Dels ren och fin, men framförallt den progressiva betbaren som gjort det supelätt att utan att behöva använda tangentbordet på pricken satsa exakt så mycket man vill.

 

Detta har ni nu helt ödelagt över en natt. Och inte nog med det, ni har lagt in knappar för och potbet halvpot. Big bet poker handlar om betsize, betsize, betsize... då ska man också fatta exakta beslut varje hand och inte ledas till sitt bet.. Standardknappar kommer förvisso skapa nya onlinetells och möjligheter att av lathet eller slentrian begå misstag. Men samtidigt kommer det ta bort mycket av den aktuella dynamiken, fisken kommer ibland göra bättre bet än tidigare och många av ens nuvarande onlinetells man har på folk är bara att glömma.

 

Nu till min fråga. Jag spelar inte på er site utan på 24hpoker. Men ser klienten likadan ut på alla siter eller kan man byta för att få tillbaka sin älskade betbar? Eller finns det nåt annat sätt? Om inte? Hur tänker ni när ni utan förvarning ändrar något som funnits i fem år och blivit en vardag för många av oss och bara skrotar det gamla, hur svårt skulle det vara att åtminstånne låta oss användare välja om man vill spela med den nya eller gamla klienten... att andra har standardknappar får jag väl leva med, men låt mig slippa! Och låt mig ha den känsliga baren!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

menar du den baren man slidar upp och ner? Den finns kvar för mig isf över betknapparna. Lirara på RedBet

 

Ja själva baren finns såklart kvar. Men den fungerar inte likadant. Innan var den nätpokerns smartaste betbar eftersom den var proggressiv. Känslig i början så det var jättelätt att hitta rätt betstorlek när man ville beta smått. Dessutom anpassade känsligheten sig till potstorleken så man inte behövde dra den så långt ut när man ville beta stort i en större pot.

 

Nu är den helt linjär, som alla andra.. helkasst, man får pilla för att få till dom små beten och dra den en halvmil åt höger för att beta stort... Hur tänker man när man ändrar detta undrar jag.

 

 

 

Nu verkar ju detta gälla på hela nätverket så jag undrar om det är nån som vet om man kan trixa själv med klientens filer för att få tillbaks det gamla och om detta isåfall är tillåtet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja!!

Äntligen går det att spela på entraction! Och jag menar allvar, jag tiltade så mycket på klienten att jag stängde den när jag försökte. Jag vill aldrig behöva klicka mer än 2 gånger för att göra mina beslut, och jag vill ALDRIG skriva in summor med tangentbordet. Shit pommes frites, nu kanske jag slipper! In med lite pengar kanske.. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är periodare på Entraction och kan förstå de flesta negativa reaktionerna i denna tråd, men personligen såg jag det som ett steg i rätt riktning totalt sett. Självklart borde man infört en generell inställning i klienten, så att varje spelare kunde välja mellan progressiv/linjär slider, men det kanske kommer framöver om många vill ha det så. Betknapparna verkar också överflödiga, jag älskade däremot "drop down" menyn med diverse betsizes som nu är borttagen.

 

Det jag blev mest besviken över är att man fortfarande inte kan stänga av "bring to front" på borden, vilket gör det relativt hopplöst att multitabla på dessa pokerrum. Jag har till och med sett varningar för att använda de nya "funktionstangenterna", just pga riskerna i kombination med "bring to front", så problemet borde inte vara helt okänt för utvecklarna av klienten. Detta känns lika hopplöst som att Microgaming fortfarande inte har lyckats införa en "auto rebuy" funktion som den som faktiskt finns på Entraction klienten.

 

Ett annat starkt önskemål äratt få slippa bekräfta om man verkligen vill gå all in eller överbetta potten.

 

Innan de fått kläm på dessa "brister" kommer ingen större del av min rulle att hamna inom detta nätverk, oavsett hur stora rake race eller VIP program de hittar på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle inte förvåna mig om detta var ett krav från NoIQ när dom förhandlade med Entraction om sitt sajt byte. Kan tänka mig att snacket gick i stil med "våra spelare gillar att spela 12 bord, då måste dom också kunna göra det utan att behöva ödsla tid och tankekraft åt hur mycket dom skall betta" Suck.. jag längtar tillbaka till tiden innan NoIQ grind arme tog över Entraction... :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...