Gå till innehåll

Jag behöver ett alibi-yrke


ipar

Recommended Posts

Sköna svar, men detta är faktiskt allvarligt. Mitt ex gjorde slut med budskapet: "Skaffa dig ett ordentligt jobb." Det tänkar jag naturligtvis inte göra, så då måste jag lösa det på något annat sätt. Detta är alltså delvis en del av en långsiktig plan att bli ihop med henne igen, så då handlar det om en ordentlig livslögn som ska hålla för granskning t o m på eventuella släktmiddagar...

 

Vad tror ni om "att vara med och driva en pokersajt"? Det finns väl en hel del diffusa saker man kan syssla med då?

 

Dessutom kan jag fortfarande säga att en del inkomster kommer från mitt pokerspel. Så mitt alibijobb behöver ju knappast vara någon heltidssyssla.

 

 

Tror du det är en stabil grund att bygga ett förhållande på en stor lögn? Kanske lika bra att välja, antingen pokern eller den här tjejen, för det verkar inte som du kan få båda, om det nu inte bara var nåt hon skyllde på för att hon inte orkade säga nåt annat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 58
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Sköna svar, men detta är faktiskt allvarligt. Mitt ex gjorde slut med budskapet: "Skaffa dig ett ordentligt jobb." Det tänkar jag naturligtvis inte göra, så då måste jag lösa det på något annat sätt. Detta är alltså delvis en del av en långsiktig plan att bli ihop med henne igen, så då handlar det om en ordentlig livslögn som ska hålla för granskning t o m på eventuella släktmiddagar...

 

Vad tror ni om "att vara med och driva en pokersajt"? Det finns väl en hel del diffusa saker man kan syssla med då?

 

Dessutom kan jag fortfarande säga att en del inkomster kommer från mitt pokerspel. Så mitt alibijobb behöver ju knappast vara någon heltidssyssla.

 

 

jag förstår inte, vad hade hon emot att du spelade poker och levde på det?

 

 

1. satt du och gulade dag in och dag ut? tog du ut din agression på henne vidbadbeats? sket du i henne fullständigt och grindade 24/7? dvs var det praktiskt pokerrelaterat

 

2. var hon en snobb och bara tyckte att spela poker är "inte värdigt" och skämdes att vara ihop med en sådan ovärdig människa?

 

 

problem 2 kan du säkert lösa med ett alibi jobb, om du hade problem 1 så kommer din alibi som bäst ta dig igenom första natten, sen blir den ganska värdelös.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

meh du har väl förhoppningsvis grindat ihop ilte kapital, sen kanske du har något intresse förutom att lira poker som du kan starta något inom . Då kan du starta ett eget företag kalla dig egen företagre och förhoppningsvis får du företaget att gå med vinst med.

Du kanske kan starta en affär av något slag eller importera nåt krimskrams från hong kong. Eller varför inte köpa på dig lite fastigheter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag förstår inte, vad hade hon emot att du spelade poker och levde på det?

 

 

1. satt du och gulade dag in och dag ut? tog du ut din agression på henne vidbadbeats? sket du i henne fullständigt och grindade 24/7? dvs var det praktiskt pokerrelaterat

 

2. var hon en snobb och bara tyckte att spela poker är "inte värdigt" och skämdes att vara ihop med en sådan ovärdig människa?

 

 

problem 2 kan du säkert lösa med ett alibi jobb, om du hade problem 1 så kommer din alibi som bäst ta dig igenom första natten, sen blir den ganska värdelös.

 

Det är punkt 2. Hon är extremt mån om status. Ett riktigt yrke är viktigt. Så är det bara, jag kan inte göra nåt åt det. Bara att acceptera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det räcker ju med något man "ägnar sig åt" typ 1 timme i veckan. Det är en symbol bara. Borde ju finnas många lämpliga alternativ, men om ingen kommer på nåt bättre lutar det nog åt att jag säger att "jag är med och driver en pokersajt...".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det räcker ju med något man "ägnar sig åt" typ 1 timme i veckan. Det är en symbol bara. Borde ju finnas många lämpliga alternativ, men om ingen kommer på nåt bättre lutar det nog åt att jag säger att "jag är med och driver en pokersajt...".

 

 

om du har kapital att investera så kan du bli delägare i mitt bolag. Du kan tom få posten som Vice-VD som kommer att komma upp i bolagsverketsregister så kan du fixa visitkort som jag har som det står VD på, brukar funka fint för one-nightstanders ivf =)

 

EDIT: i vissa kretsar anses det "knegar-mässigt" att vara VD, då brukar det funka fint med styrelseledamot istället ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det räcker ju med något man "ägnar sig åt" typ 1 timme i veckan. Det är en symbol bara. Borde ju finnas många lämpliga alternativ, men om ingen kommer på nåt bättre lutar det nog åt att jag säger att "jag är med och driver en pokersajt...".

 

Men kommer ni inte träffas en hel del, lär väl inte funka att dölja att du sitter vid borden x antal timmar/dag? Sen ska du förklara att du helt plötsligt är med och driver en sajt istället för att du spelar poker.. Känns som ett väldigt svårt uppdrag du har framför dig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men kommer ni inte träffas en hel del, lär väl inte funka att dölja att du sitter vid borden x antal timmar/dag? Sen ska du förklara att du helt plötsligt är med och driver en sajt istället för att du spelar poker.. Känns som ett väldigt svårt uppdrag du har framför dig!

 

om tjejen inte har något emot att han spelar eller mängden pengar han drar in utan endast är intresserad av att hålla en "värdig" fasad ute så behöver de bara komma överens om ett hållbartstory som de kommer att dra för alla andra.

 

 

Känns dock rätt så långsökt, om du gillar henne tillräckligt mycke kanske ska du som fudge tidigare sa presentera verkligheten för henne. Om det inte är värt besväret så är det kanske lika bra att hitta en annan tjej som har en världssyn som ni kan komma överensom?=)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är verkligen intressant det här med poker och status. Det är många som berättar om problematiken med kvinns och poker.

 

Jag har själv aldrig upplevt det där problemet utan snarare tvärtom. Folk av båda könen brukar vara ganska intresserade och tycka det är spännande. Men det kanske beror på vilka man umgås med och hur man själv är som person.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om tjejen inte har något emot att han spelar eller mängden pengar han drar in utan endast är intresserad av att hålla en "värdig" fasad ute så behöver de bara komma överens om ett hållbartstory som de kommer att dra för alla andra.

 

 

Känns dock rätt så långsökt, om du gillar henne tillräckligt mycke kanske ska du som fudge tidigare sa presentera verkligheten för henne. Om det inte är värt besväret så är det kanske lika bra att hitta en annan tjej som har en världssyn som ni kan komma överensom?=)

 

precis, en fasad.

 

jag kan inte ändra på henne, man får ta det onda med det goda...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sköna svar, men detta är faktiskt allvarligt. Mitt ex gjorde slut med budskapet: "Skaffa dig ett ordentligt jobb." Det tänkar jag naturligtvis inte göra, så då måste jag lösa det på något annat sätt. Detta är alltså delvis en del av en långsiktig plan att bli ihop med henne igen, så då handlar det om en ordentlig livslögn som ska hålla för granskning t o m på eventuella släktmiddagar...

 

Vad tror ni om "att vara med och driva en pokersajt"? Det finns väl en hel del diffusa saker man kan syssla med då?

 

Dessutom kan jag fortfarande säga att en del inkomster kommer från mitt pokerspel. Så mitt alibijobb behöver ju knappast vara någon heltidssyssla.

Låter som en rätt rutten plan hur du än gör :-) bestäm dig för att antingen satsa på annan tjej eller annan karriär.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2. var hon en snobb och bara tyckte att spela poker är "inte värdigt" och skämdes att vara ihop med en sådan ovärdig människa?

 

 

problem 2 kan du säkert lösa med ett alibi jobb, om du hade problem 1 så kommer din alibi som bäst ta dig igenom första natten, sen blir den ganska värdelös.

Förvisso, men å andra sidan var ju bruden fullkomligt dum i huvudet om problemet var nummer 2. Då är det väl -EV att försöka få tillbaka henne hur som helst? :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...