Gå till innehåll

NL$100 - Två PP som jag undrar över


Recommended Posts

Hej, undrar över hur ni spelar dessa pocket. Väldigt osäker om jag spelar rätt i all in situationera. FIs hand/resultatet "in white".

 

Hand 1

 

 

Preflop och postflop är väl rätt standard, sen på turn commitar jag mig ju istortsett hur jag än spelar, men är checken ändå fel? Betar jag och han pushar så måste jag ju syna. C/F finns inte men hans stackdjup? Nej, tänker mest hur check-spelet är. Ser fi som random "fisk" som inte gjort några imponerande spel eller värdelösa spel. Nöjesspelare.

 

 

Seat 2: teothegreek ($20.35 in chips)

Seat 3: papiPope ($181.10 in chips)

Seat 6: Desmond72 ($325.25 in chips)

Seat 8: tran dao ($63.65 in chips)

Seat 9: Steppenwind ($114.45 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

Steppenwind posts small blind ($0.50), teothegreek posts big blind ($1).

 

PRE-FLOP

papiPope bets $4, Desmond72 folds, tran dao calls $4, Steppenwind folds, teothegreek calls $3.

 

FLOP [board cards: 5 of Diamonds,Jack of Diamonds,Jack of Hearts ]

teothegreek checks, papiPope bets $9, tran dao calls $9, teothegreek folds.

 

TURN [board cards: 5 of Diamonds,Jack of Diamonds,Jack of Hearts,9 of Spades ]

papiPope checks, tran dao bets $23, papiPope bets $168.10 and is all-in, tran dao calls $27.65 and is all-in.

 

RIVER [board cards: 5 of Diamonds,Jack of Diamonds,Jack of Hearts,9 of Spades,10 of Hearts ]

 

 

SHOWDOWN

papiPope shows [ Queen of Clubs,Queen of Spades ]

tran dao shows [ 7 ruter,8 ruter]

papiPope wins $117.45, tran dao wins $128.80.

 

 

Hand 2

 

 

JJ preflop på SB, ska jag höja mer eller nöja mig med en kallsyn? På flop är jag tveksam om jag spelar rätt, fi har inte suttit på bordet mer än 2-3 händer. Kommentarer?

 

 

Seat 5: papiPope ($152.20 in chips)

Seat 7: ZdeKoc1 ($124.65 in chips)

Seat 8: RenatoR23 ($128.10 in chips)

Seat 9: Paavuohi ($99 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

papiPope posts small blind ($0.50), ZdeKoc1 posts big blind ($1).

 

PRE-FLOP

RenatoR23 bets $3.50, Paavuohi calls $3.50, papiPope bets $11.50, ZdeKoc1 folds, RenatoR23 folds, Paavuohi calls $8.50.

 

FLOP [board cards: 8 of Clubs,9 of Diamonds,5 of Clubs ]

papiPope bets $17.50, Paavuohi bets $45, papiPope bets $122.70 and is all-in, Paavuohi calls $42 and is all-in.

 

TURN [board cards: 8 of Clubs,9 of Diamonds,5 of Clubs,5 of Spades ]

 

 

RIVER [board cards: 8 of Clubs,9 of Diamonds,5 of Clubs,5 of Spades,5 of Hearts ]

 

 

SHOWDOWN

papiPope shows [ Jack of Spades,Jack of Diamonds ]

Paavuohi shows [ 9 klöver,Queen klöver ]

papiPope wins $53.20, papiPope wins $200.50.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att se dig på NL100 borden ;), ang första så hade jag varit fundersam om han var fullstack, men när han är en fisk med 63$ så skulle jag få in det alla dagar i veckan.

 

När du checkar river skriker det AK/AQ från ditt spel och han såg väl chansen att sno potten, även om han säkert inte tänkte så långt, sen när du slår om all-in så är han comitted, tycker du spela den handen bra.

 

Andra handen, lite mer risky, har svårt med JJ lägen då dem ibland bara synar med QQ+ för att göra det spel han gjorde. Nu kändes hans spel som drag på överkort, hade gissat AQ/AKs men ibland viker dem faktiskt upp QQ+.

 

Att han har set är ju också möjligt, men kanske lite overkill.

Tycker det är rätt att 3beta preflop där med JJ, då renatorR har öppnat och en annan synat bakom, han öppnar väldigt brett och man uppfattar din range bredare än normalt.

 

Annars så känns din linje bra, men som sagt han kunde lika gärna haft QQ+ men då borde han ha reraisat pre ist för att syna bakom så det skrek verkligen drag. Hade det varit renatorR som synat hade jag funderat mer, yeye bra spelat ;).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Hand 1 är bra spel så länge du vet att han borde kunna försöka sno potten med sämre händer.

 

Hand 2 är som de tidigare har sagt att du borde slå om till ca 12,5-14$ preflop, på floppen så är det svårt att komma ifrån handen, degen åker oftast in. Tror många gånger du är uppe mot något slags kombodrag här som de visade sig vara. Ibland set ibland överpar. Men ta notes om fi synar 3bet med överpar etc : )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...