Gå till innehåll

Får man spela på samma SNG bord som sin polare?


Smiskelof

Recommended Posts

Det är så att jag förde över en summa till min kompis konto och nu sitter vi och lirar på samma SNG bord.

 

Får man göra det? Ja menar vi sitter inte på samma IP adress, han sitter på sin bärbara.

 

Mvh Robin

 

Om ni sitter på samma router så har ni samma ip nummer utåt sett.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om ni sitter på samma router så har ni samma ip nummer utåt sett.

Nej vi har inte samma router.. Han har mobilt bredband från 3 och jag har glocalnet..

 

Han sitter på sin laptop..

 

Men jag har fört över pengar till honom för han ska kunna spela och vi kör lite på samma bord nu, asså SNG´a.. Vi sammarbetar inte eller något bara lirar på som vanligt fast samma bord..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej vi har inte samma router.. Han har mobilt bredband från 3 och jag har glocalnet..

 

Han sitter på sin laptop..

 

Men jag har fört över pengar till honom för han ska kunna spela och vi kör lite på samma bord nu, asså SNG´a.. Vi sammarbetar inte eller något bara lirar på som vanligt fast samma bord..

 

Kan inte se nga problem med det, finns ju många som sitter och grindar tillsammans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är nog inte okej. Tror att Stars och FTP t.o.m. har spärrar för detta så det går inte att anmäla sig till samma sng om man vet att överföringar har gjorts mellan två användare och / eller om de sitter på samma IP-adress.

 

Kör multi-table-sngs tillsammans eller grinda som vanligt sngs utan att regga er till exakt samma, man kan ju ha nytta av varandra ändå i svåra beslut utan att sitta på samma bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det lät ju inget vidare asså, men vi har inte lirat något tillsammans sen igår vi fick reda på att det kanske inte var så smart..

 

Vi hann köra cirka 6 gemensamma SNG´s...

 

Får sluta med det nu då.

 

OFF: Vad har hänt med alla $10 / 6 Manna / SNG / NL ?

Varken jag eller min polare kan hitta dom...

 

Någon som vet? (Vi har inte sorterat bort NL bort eller något sånt. Vi har tagit "ALLA" men kan ändå nte hitta!

 

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

OFF: Vad har hänt med alla $10 / 6 Manna / SNG / NL ?

Varken jag eller min polare kan hitta dom...

 

Någon som vet? (Vi har inte sorterat bort NL bort eller något sånt. Vi har tagit "ALLA" men kan ändå nte hitta!

 

 

Mvh

Jag söker fortfarande svar på denna frågan, jag har mailat supporten utan något svar på FLERA TIMMAR, och live supporten svarar aldrig..

 

Någon som har samma problem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Robin,

 

Vet inte om du av misstag filtrerat något annat som du missat vid en första koll, men jag kan bekräfta att vi har pågående samt registrerande SNG, 6handed för $10+1. Du hittar dom under "Sit & Go" -> "Alla" (eller enbords) om du sorterar efter Buy-In.

 

Lycka till!

 

MVH,

Full Tilt Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Robin,

 

Vet inte om du av misstag filtrerat något annat som du missat vid en första koll, men jag kan bekräfta att vi har pågående samt registrerande SNG, 6handed för $10+1. Du hittar dom under "Sit & Go" -> "Alla" (eller enbords) om du sorterar efter Buy-In.

 

Lycka till!

 

MVH,

Full Tilt Support

 

eeh. Nu var det ju inte det tråden gällde egentligen.

 

Hur ser ni på spel på samma sng?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Det var inte meningen att undvika ämnet, men precis som en del säger här så är det inte tillåtet att spela "tillsammans". Beroende på tillämpning och tolkning så skulle det bryta mot flera av sajtreglerna.

 

Skulle misstanke uppstå så kan det bli undersökning av inblandade spelare. Givetvis är mycket en tolkningsfråga, t.ex är det inte tillåtet att diskutera hålkort men det är så klart omöjligt att säkerställa vad två personer diskuterar offline och så vidare.

 

Kort sagt; undvik att spela vid samma bord om möjligt eftersom samarbete (collusion) inte är tillåtet vid borden. Även med dom bästa intentioner så skulle det kunna se misstänkt ut.

 

Hoppas det hjälper något, skulle det vara något som behövs förklaras så går det alltid att föra en dialog för att reda ut vad som har hänt.

 

MVH,

Full Tilt Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...